Een veelgestelde haar, maar ik wil er graag vanaf en duidelijke tips want ik wil absoluut niet dat het weer verkeerd gaat! Ik heb echt een hele tijd terug m’n haar geverfd met henna, zo’n kleurspoeling het was de bedoeling dat het bruin werd, maar het werd echt roodbruin, toen na een hele tijd werd het langzamerhand minder bruin maar die rode gloed bleef erin, het was er op een gegeven moment bijna uit, maar ik ergerde me er nog steeds aan en kocht dus een of andere blondspray van john frieda, Dat was een regelrechte ramp, want m’n haar werd KNAL oranje, ik ben naar de kapper geweest en ze hebben er daar lichtblonde highlights in gezet en dat was nog erger, toen was het witblond met oranje gestreept, ik heb nu m’n haar een stuk minder oranje maar gewoon rossig blond, en ook daar wil ik absoluut vanaf, kan iemand me helpen, met welke verf ( het liefst niet te donker bruin ) maar bruin of donkerblond, waar ik gewoon 100% zeker weet dat het niet oranje wordt!
Ik denk dat je het beste naar de kapper kan gaan, want voordat je het weet slaat het weer oranje/groen uit.
Toevallig ging ik zaterdag met een vriendin henna kopen, en daar werd gezegd dat als je je haar één keer met henna verft, je het nooit meer met andere verf kan verven… Dus ik denk dat ik als ik jou was toch even naar de kapper zal gaan.
Volgens mij mag had ik eens gelezen dat het ook niet verstandig is om je haar Chemisch te verven nadat je henna hebt gebruikt.
begin eens met heel vaak zilvershampoo. zeker 10 minuten intrekken en dan op handdoekdroog haar. (dan drupt het er ook niet zo makkelijk uit.)
Ik ben dus al bij de kapper geweest, maar daar hebben ze me niet echt geholpen
Ga naar de kapper om te vragen of je je haar zelf bruin kan verven nadat je henna hebt gebruikt? En als ze zeggen dat dat wel gewoon kan, dan verf je het gewoon bruin… En anderssss weet ik het niet. :’)
Ja bruin kan er toch niet bijzonder veel misgaan? heb immers liever een groenige glans dan een oranje glans
Het mijne is groenig, en neee ik denk niet dat je dat liever hebt! Ik gruwel er echt van. Je moet echt naar de kapper. Die stoppen er dan wat roodpigment tussen om te voorkomen dat het groen uitslaat!
en voor pigmenteren ofzo? kun je dat ook zelf doen? dan slaat het niet groen uit schijnt
ik had door een vriendin mn haar van zwart naar blond laten verven en het werd ook knal oranje,
toen ben ik naar de kapper gegaan en die zei dat het vaak voorkomt, en zei heeft er ongeveer een donkerblonde kleur in gegooid en nu is het helemaal mooi opgelost, en is het gewoon donkerblond. raar dat jou kapper het niet kan oplossen, ik zou proberen donkerblond er overheen te laten doen door een goede kapper.
Ga naar een andere kapper.
Ja ik denk dat ik dat doe, ik wil het gewoon mooi donkerblond, misschien kan een drogist me ook helpen, maa rik wil gewoon 100% zeker weten, dat het niet weer verkeerd gaat!
Ik ben kapster, maar je had je haar ook eerst moeten ontkleuren. Dat houdt in dat je eerst al je pigmenten uit je haar haalt, zodat daarna de kleur goed kan pakken.
Want laat me raden? Je had eerst een soortvan blonde kleur? Als je daar overheen (zonder het te ontkleuren) bruin overheen doet wordt het indd een rare kleur (roodbruin of soms ook wel iets van groen).
Ik zou je adviseren om je haar nu helemaal te ontkleuren (ga daarvoor naar een goede kapster!) En daarna kun je, je haar weer verven in de gewenste kleur die je wilt hebben.
Mijn zus heeft haar haren ooit geverfd in donker bruin, maar het viel kastanje uit.
Jarenlang had ze een rode/oranje gloed over het haar.
Zoals anderen al noemen, ontkleuren is een optie, als je geld te besteden hebt.
Anders door de zure appel heen bijten en uit laten groeien.
Maar ik snap niet dat je dat zelf niet beseft. Over donker kun je toch nooit een lichte kleur doen? Dat gaat never nooit niet pakken. Dat is het zelfde als je een a-4tje zwart tekent, en daaroverheen met een gele potlood alles nog gaat overtekenen. Het zwart blijf je zien omdat het een ‘sterkere’ kleur is. (donkerder dus)
In de meeste gevallen moet je áltijd je haar ontkleuren (voorpigmenteren) dat trekt de pigmenten eruit, en dan pakt de verf wel.
Maar dat ontkleuren, kun je zelf niet doen? Ik heb een keer gehoord dat dat onfatsoenlijk slecht voor je haar is
Kan je wel zelf doen hoor! Maar is inderdaad erg slecht, maar het is net zo slecht als bij de kapper, dus in dat opzicht maakt het niet zoveel uit.
En verder is het hopeloos? Pakt een 10 keer ( of iets in die trant ) wasspoeling in dit geval ook? Als het dan helemaal verkeerd gaat, kan ik altijd fanatiek gaan wassen
ik heb ook ontkleurt , toen werd het juist oranje (: