Haar op je armen !?

“Wanneer het haar afgeschoren is of extreem kort geknipt is met de tondeuse, dan hebben alle haartjes eenzelfde stompe lengte. Heel vaak voelt het haar hierdoor dikker aan en ziet het er mogelijk ook dikker uit omdat de uiteinden eenzelfde niveau hebben. Deze “verandering” in textuur is louter een illusie.”

Al dat gezeik over scheren. Daar was een heel artikel aan gewijd in de Quest, aan dit fabeltje.

ik heb het 3x geschoren maar ga eerdaags ont harings creme kopen

ja dat had ik ook gelezen maar het wordt wel zwarrt

Ik heb ook heel duidelijk zwart armhaar.
Ontharingscreme irriteert bij mij zoo erg :pensive: nja scheren moet je supervaak doen en de stoppels zijn lelijk. epileren was bij mij geen succes.
Ik laat het zitten, in de zomer bleek ik het met speciaal spul om arm en beenharen te bleken…

Scheren.

Uh, sorry hoor, maar van scheren krijg je dus echt geen dikker armhaar terug.

Neeeee niet scheren!! Dan krijg je donkere haren terug (deze haren hebben nog nooit zonlicht ‘gezien’ dus zijn ze nog niet gebleekt), en omdat je de haren afsnijdt, groeien ze met een botte punt weer terug omhoog en daardoor lijken ze dikker.
Ik heb ook veel armhaar en ook best donker en ik heb er gewoon mee leren leven. Als jongens of meisjes er raar naar kijken zeg ik gewoon: ja klopt ik heb veel armhaar, dus??
Als je er echt mee zit zou je nog eens citroensap kunnen proberen, dit moet je dan op je armen smeren en ermee in de zon gaan zitten. Zo bleken de haren en vallen ze minder op.
Maar alsjeblieft, NIET SCHEREN!

Sorry, maar dat is echt een grote onzin.

Eindelijk iemand die het snapt en niet dat fabeltje gelooft.

Ik heb 't heel erg, ik heb een lichte huid en dan toch zwarte haren op mijn armen (en mijn hoofdhaar is blond, apart.) Maar ja, scheren vind ik vervelend, vind die stoppels er dan nog erger uitzien. Denk er soms wel eens aan om 't te bleken maar dat vind ik dat weer teveel werk, dus meh… xD

Ik scheer het gewoon elke dag. Na een dag komen er hele kleine stoppeltjes die je nauwelijks ziet. Ik douche toch elke dag dus waarom zou ik dan niet even 30 seconden de tijd nemen om mijn armen te scheren. Je scheert toch ook je benen?

Heb gewoon weer me eigen haar kleur haartjes op me armen maar wel veel haar maar niet lang ofzo Hahahah

niet scheren of wat dan ook, gewoon laten. je kunt je haartjes wel blonderen, en dan niet met haarverf haha, maar dan moet je 2 soorten spul kopen wat je met elkaar mengt en dan wordt het blond/lichter. moet je even bij een kapsalon vragen of drogist… ik heb zelf ook donker haar op me armen en als me moeder het blondeert valt het niet zo op. hopelijk is het een goeie tip (:

ik vind mensen die hun armen scheren raar. - het ziet er gewoon enorm onnatuurlijk uit.

Ik heb een donkere huidskleur en bijna iedereen die ik ken met een donkere huid heeft dat.
Maar scheren als het echt teveel is een beetje is normaal maar het moet niet al van zichzelf dik zijn.

Nouja wie het doet vind ik niet raar, maar ik vind het er wel vreemd uitzien.

Mijn armharen zijn dus ook echt lang…
Ben altijd bang dat mensen het vies vinden of iets dergelijks!

Ik heb het een paar weken geleden geharst en het zag er gewoon goed uit. Ik blijf het misschien wel doen. De haren die er terug doorkomen zijn ook niet donker eigenlijk.