Haar ontkleuren

Hi there (:

Ik heb hazelnootbruin haar met een rood-achtige gloed maar ik wil weer donkerblond. Nu heb ik besloten om het volgende week te gaan ontkleuren. Nu gaan de meesten zeggen: Ga naar de kapper! Maar daar heb ik geen geld voor dus dat ga ik niet doen… Laaa!

Anyway… Ben er van overtuigt dat het oranje word zodra ik het heb ontkleurd… Kan ik daarna wel een donkerblonde verf er over heen doen!?

wordt het daarna niet groen ? weet het niet hoor wat er dan gaat gebeuren, kzal zeggen succes !

Denk niet dat het groen word. Eerder oranje.

Als je het met henna geverfd hebt wordt het volgens mij wel eerder groen!

Just saying…

Heb het niet geverfd met Henna :wink: Maar weet jij misschien of het mogelijk is om na de ontkleuren (en ik dan oranje haar heb xD) donker blond er over heen te doen?

Jawel!

Ja?! :grinning: Zou het werken denk je?

Heyhey! Ik zit zelf op een kappersopleiding en ik kan je toch echt beter aanraden naar de kapper te gaan…
want wat het zowieso is is dat je lichter gaat met je tint. (thuis met blondeer aan de gang raad ik je echt niet aan!)
Het probleem is ook dat een rood tint in het haar altijd voor een vervelende reactie zorgt.
Als je het ontkleurt moet er waarschijnlijk dus een spoeling overheen.
Het is misschien vervelend maar ik zou echt even wachten tot je geld hebt voor de kapper. Je kan namelijk echt je haar naar de villesteinen helpen en denk niet dat je dit wil. :stuck_out_tongue:

Een verf over een rood tint heengooien is trouwens ook niet slim omdat de natuurlijke pigmenten en eigenlijk ‘namaak’ pigmenten gaan ophopen in het haar wat het oudste is ( dus de punten etc.) waardoor je dus kleurverschil gaat krijgen.
Hoop dat ik je een beetje geholpen heb :slightly_smiling_face:

xx

Hm, ik zou het er niet direct erna over doen, maar eerst een paar dagen wachten, zodat je haar wat ‘rust’ krijgt.

En naar de kapper hiervoor gaan is onzin, want het kan makkelijk zelf. :slightly_smiling_face:

@ Rianne1300
Je hebt inderdaad gelijk maar de kapper is meteen zo duur en ik heb het geld er gewoon niet voor. En sparen ben ik slecht in. Maar in ieder geval bedankt voor de tips en ik laat het zeker nog even zakken voordat ik werkelijk iets ga doen.

@100suns
Dat dacht ik dus zelf ook… Heb je ervaring met het zelf ontkleuren van je haar?

Ik denk dat het wel gaat lukken, maar ik weet het niet zeker hoor.

Voor het geval dat het groen word; Gebruik ketchup.

Dat met die ketchup had ik inderdaad ook gehoord :stuck_out_tongue: Maar bedankt voor je reactie! :grinning:

Ja, ik heb wel ervaring, ik heb het zelf 2 keer gedaan, en het is beide keren goed gegaan, en ik heb zelfs nog al m’n haar. xD

Ik had er toen wel gelijk verf overheen gedaan en dat ging goed, maar ik had later gelezen dat het beter is om niet te doen.

Oke top! Geeft me toch weer wat vertrouwen :stuck_out_tongue_winking_eye: Weet je trouwens ook wat een toner is?! Ik hoor veel mensen praten over een toner in je haar als het oranje/geel is uitgevallen maar I’m like: Wtf is een toner?! XD

Ik weet het niet zeker, maar is dat niet zo’n shampoo wat het blonder maakt ofzo? :stuck_out_tongue:

Haha ik heb geen idee xD Hahaha. Naja, ik zie het vanzelf wel! Ga het volgende week maar een keer ontkleuren! Ben benieuwd wat het word.

de meeste mensen die hun haar ontkleuren zien eruit als een lapjeskat dus succes als je er niet meteen een andere verf overheen wilt doen :stuck_out_tongue: maar ja je kunt er donkerblond overheen zetten als je je haar ontkleurt hebt.

Lapjeskatten zijn cool, dude! :expressionless: Anyway… Ik ga het gewoon proberen denk ik… :grin: Bedankt voor je reactie!

you know what i mean

I do :stuck_out_tongue_winking_eye: