haar ontkleuren.

hee, denk eigenlijk dat er al een topic over is maarja. ik heb zegmaar een paar jaar geleden mijn haar van donkerblond naar zwart geverfd, maar ik wil het eigenlijk weer wat lichter hebben, en dan moet ik het dus ontkleuren.
maar is dat echt heel erg schadelijk voor je haar? en kan ik het nadat ik het dan lichter weer heb geverfd en ik het niet leuk vind toch weer donkerder verven?
dankje alvast :wink:

het kan vast wel, maar het is echt een moord op je haar.

Je kan na het ontkleuren er weer donkerdere verf overheen gieten, maar zoals hierboven al is gezegd: Ontkleuren is echt dodelijk voor je haar. Dus als je dat doet moet je je haar wel heel goed (blijven) verzorgen.

ik zou wachten tot het einde van de zomer want dan bleekt de zon je haar naar middenbruin en dan is het een stuk makkelijker.
maar ik zou uitkijken want ik het door me haar ontkleuren een heel groot stuk van me haar moeten knippen.
vooral door professionals laten doen

Het ligt maar net aan je haar hoe het uitpakt. Ik dacht ook dat mijn haar naar de tyfus zou zijn, maar het is echt nog ontzettend gezond.

Ik heb mijn haar lichter gekregen door head and shoulders (op droog haar aanbrengen, uurtje in laten trekken, maskertje erin en dat 2x in de week een maand lang) en nu heb ik ipv zwart haar mijn eigen rode haar terug. :slightly_smiling_face:

^Dat had ik de eerste keer ook. Maar de tweede keer was het echt funest voor mijn haar en heb ik heel veel haarmaskers moeten gebruiken en een heel stuk eraf laten knippen omdat het gewoon echt dood was. En dat terwijl er tussen het ontkleuren een jaar tussen zat.

ik heb het ook gedaan. van blond naar wit met tussendoor dus ontkleuren. bij mij was het dus echt al het pigment uit je haar zuigen zegmaar. Het is redelijk dood nu, maar het is nooit gezond, glanzend, soepelvallend haar geweest.

Ik heb mijn haar ook een keer ontkleurt, en echt NIET DOEN! Je vermoord je haar gwn. Het wordt heel pluizig en breekbaar en je haar is ook niet meer soepel dus het wil soms gwn niet meer bewegen. En als je niet zo lang haar hebt en je doet een staartje omg dat ziet er pas niet uit. Ik raad je aan of je haar bij de kapper te ontkleuren en elke maand een visite te brengen, maar zelf moet je het echt niet doen. Geloof me mijn haar heb ik zo verneukt met die troep…

dat doe ik ook , ik ontkleur elke maand , en enkel mijn uitgroei, soms me hele haar om alle gele tonen er uit te halen en egaal te maken , dit doe ik nooit te lang . tja zo als hier boven het is dodelijk voor je haar , maar hoe dodelijk hangt er van af wat voor haar je hebt , heb je redelijk dik haar en stijl / fhon je het niet elke dag , tja dan is het voor eenkeer niet slecht , (elkedag stijlen is veele malen slechter geloof me)

ook een tip toen ik nog knip/kleur/was les had moets elke keer mijn haar worden gewassen 3 keer in de week zat ik daar in die stoel, elke keer werd mijn haar gewassen met een shampoo zonder agresieve bestand delen , en werd er een intensief maker gebruikt (bij gebrek aan een conditioner) ik merkte wel na een aantal weken dat de schade aan mijn haar van het verfen minder op viel.
(hier een artikel over dit soort shampoo’s http://www.misslipgloss.nl/dr-organic/)

en het masker wat ik gebruikte was een masker wat je bij de kapper kan kopen , maar dat is vrij duur (van loreal voor gekleurt haar)… mischien zijn er wel goede goedkopere varianten , maar dat weet ik niet.