Haar Ontkleuren

Hee Dames,

Ik ben een vreselijk type qua haar, ben oorspronkelijk blond maar verf het in alle kleuren van de regenboog na een tijdje. Nu wil ik het toch maar weer blond hebben.

De vraag is: Wie heeft er ervaring mee, met het ontkleuren van haar. Doe je dit zelf, of bij de kapper (welke, hoe duur)? Mijn haren zijn op dit moment bruin en hoe krijg ik ze het snelste weer blond?

Veel plezier met het doodmaken van je haar, ik heb er geen ervaring mee.

Ik laat dit altijd doen of doe het zelf.
als je van te donker naar licht gaat maak je ten eerste je haar onnodig kapot en het word nooit mooi blond, meestal geel of oranje zelfs. door de warmte pigment.
als je het echt zelf wil doen moet je ergens naar een kappersgroothandel gaan om daar professionele ontkleuring te halen, deze word ook in de kapsalon gebruikt en daar kunnen ze je het goede advies geven welke ontkleuring goed is… maar het beste kun je gewoon naar de kapper gaan, die kunnen het zien hoe de kleuring gaat en ingrijpen als het kleuren de verkeerde kant op gaat…Er zal hoe dan ook nog een andere tint blond op moeten omdat het zoals eerder gezegd oranje of geel word en de gewone blonde verf het weer natuurlijk maakt (ontkleuring is onnattuurlijk)., ik werk in de kapsalon en krijgen regelmatig ‘‘ontkleuringsdrama’s’’ met soms gewoon blaren op de hoofdhuid of haar als touw…

ik raad je aan om toch naar de kapper te gaan en ik weet natuurlijk niet hoe donker jou haar nu is en kan dus niet precies zeggen hoe jij moet ontkleuren om de pigment eruit te trekken etc…

T_T stop eens met zeiken. Het begint echt irritant te worden. ZIJ wilt haar haar ontkleuren, en ze weet de consequenties heus wel, ondanks dat wilt ze het toch doen. Je hoeft t er niet in te wrijven. Geez.

T_T stop eens met zeiken. Het begint echt irritant te worden. ZIJ wilt haar haar ontkleuren, en ze weet de consequenties heus wel, ondanks dat wilt ze het toch doen. Je hoeft t er niet in te wrijven. Geez.

Moet ik je ook gelijk in geven, Ze zal wel weten wat de consequenties zijn als ze haar haren ook in andere kleuren verft (denk ik)…

Je moet alleen wel oppassen met ontkleuren en het niet te vaak doen…(kun je net als ik het haar uit je hoofd trekken of borstelen met plukken tegelijk omdat het haar te vaak is ontkleurd)
Het is wel een ergere “behandeling” als gewoon verven en raad het ook eigenlijk wel een beetje af dit zelf te doen, kan vanalles gebeuren en je maakt door ontkleuring je haar wel sneller dood, word vaak geel of oranje, als je het te lang in laat trekken kun je reactie krijgen en kan het zijn dat je blaren krijgt of je openkrabt van de jeuk etc… maja verf kan ook verkeerd gaan denk ik dan maar…

Ik heb eerder een reactie gegeven, en was er vergeten bij te zetten dat ik altijd bij de kappersgroothandel ontkleuring pak van l’oreal professional en heet platinium, dit is wit poeder en een witte plastic pot, deze is niet te dik en dus zelf makkelijk op te zetten (met een kwast), wel moet je er een fles waterstofperoxide bij kopen liefst ook van l’oreal ze weten daar waarschijnlijk wel welk percentage, bij de 12% ,volume 40(snappen ze daar wel :wink: voor het geval dat)
ontkleurd hij het sterkst omdat dit het maximale is waar je hem mee mengt., dit zullen ze je vast afraden en ook de ontkleuringspoeder van l’oreal zelf, deze stoft heel erg als je wat uit de pot haalt waardoor je het inademt en dat is slecht volgens hun, Maar neem aan dat dit niet elke dag gebeurd.

De stofvrije om het zo maar te zeggen heb ik nooit geprobeerd maar de andere werkt goed., je heb ook verschillende soorten bijvoorbeeld zonder ammonia en is minder slecht voor je haar weet niet of deze net zo goed resultaat geeft omdat ik gewoon de normale gebruik. daarna bij de groothandel als je daar toch bent een klein flesje powerdose nemen is heel klein en voor 1 keer deze geeft je haar een diepe verzorging en werkt goed voor geverfde haarpuntjes, http://www.lorealprofessi…packshots/CJ2_large_S.jpg
powerdose kost ongeveer 3 euro
fles waterstofperoxide ongeveer 12,50
pot ontkleuring (ligt aan formaat) 22.50
Waar ik het altijd haal tenminste. hier kun je aantal keer mee kleuren zult na 5 keer misschien ff nieuwe waterstof moeten halen maar met de pot doe je heel erg lang.!

Je zou anders ook heel veel lichtere plukken in je haar kunnen doen waardoor het juist lijkt dat je blond haar heb met bruine plukjes zonder ontkleuring en zo steeds verder richting blond,

In ieder geval succes en ik hoop dat het lukt mocht je het zelf proberen…
Hoop dat je er wat aan hebt…

heb het 3x ontkleurd en dan geverfd.
ben nog niet kaal hihi! heb alle 3 keren garnier ontkleuring gebruikt die tot 6 tinten oplicht en erna middenblond van l’oreal erover, geen een keer oranje gehad.
zorg dat je de 2e verf goed laat intrekken!

Koop blondeerpoeder enzo en blondeer het.

Als het geel uitslaat, zilvershampoo of een toner → manic panic, stargazer
er over heen gooien.

En je haar goed verzorgen met maskers.

Ik wil platinablond.
ik heb nu gewoon lichtblond.
maar ik wil het meer witblond ipv 'geel’blond.
moet je dan ook eerst ontkleuren?

Ik heb het de eerste 3 x bij de kapper laten doen. Eerst deden ze coup solei (als je dat zo schrijft) toen nog een keer en toen later hebben ze alles in 1x een tint lichter gemaakt. Hierna ben ik het gewoon zelf gaan bijhouden met spullen van de kappers winkel. Het kost je wat om het bij de kapper te laten doen maarja…beter dan dat je allemaal kalen plekken krijgt in mijn ogen. Hun kunnen je ook beter adviseren omdat hun je haar ook kunnen zien natuurlijk en wij niet…:slightly_smiling_face: wel gebruik ik 1 x per week een masker ervoor…