Haar ontkleuren vraagje

Hee! Ik heb een vraag over het ontkleuren van haar en vroeg me af of er mensen zijn met ervaring. Want ik heb mijn haar nu een beetje gelig blond (dat gele vind ik echt niet mooi) en ik heb verf gekocht (l’oreal preference 9.1 viking) en aangezien ik mijn haar niet asblond kan krijgen door die gele gloed wil ik eerst mijn haar ontkleuren. Een tijd geleden is mijn haar ook nogal verpest door de kapper, ik wilde het in mijn eigen kleur en toen werd mijn uitgroei niet meegeverfd, resultaat uitgroei lichtblond naar een soort ombre haar met aan het einde donkerbruin. Daardoor wordt mijn haar als ik het verf geen egale kleur.

Sorry voor het lange verhaal maar welk percentage ontkleuring zou ik moeten gebruiken en hoe gaat dit precies in zijn werk? Aangezien mijn haar niet helemaal lichter hoeft en ik van die gele gloed af wil. Bedankt voor het lezen!

Iemand? :frowning_face:

ik zou het niet doen, het droogt je haar heel erg uit en als je het daarna nog een keer wil verven houdt geen enkele kleur het:S
heb je al zilvershampoo geprobeerd?

Kan dat niet gewoon met zilvershampoo, de gele gloed eruit?
Ontkleuren is heeeeeeeeel erg slecht voor je haar + geeft vaak vlekken (ene stuk beter gepakt dan de ander) als je het zelf doet. Ik zou dan echt naar een goede kapper gaan!

Ik heb mijn haar laten ontkleuren, maar ik heb dit laten doen door iemand in opleiding en ik mocht mee naar de kappersschool. Ik was er echt super blij mee, want ik wilde mijn eigen haarkleur terug. Van mezelf heb ik donkerblond haar. met blonde plukken. Ook wel peper en zout stel haar genoemd. Ik had het zelf spierwit blond geverfd en door de zon werd het helemaal wit…
Verder heb ik er geen verstand van, maar over een gele gloed in je haar wel…
Zelf heb ik dit ook gehad. 1 keer een gele gloed en 1 keer groene gloed. Je kunt dit met zilvershampoo (ik zou die van schwarzkopf gebruiken) eruit wassen. Het is er niet na 1 keer uit, maar als je het een paar keer per week ermee wast knapt het heel erg op en verdwijnt het. En ik kan het zeggen. Want laatst was me haar soort groenig… en nu is het gewoon weg XD

Ik heb inderdaad zilvershampoo al geprobeerd maar het hielp voor geen meter. Die van de kruidvat niet en die van een kappersmerk ook niet ;p
Maar ook als het wel zou werken zit ik dus nog met het probleem dat mijn haar dan geen mooie egale kleur wordt.

Oja en dat het niet goed is voor je haar weet ik maar ik hoef toch minder percentage te gebruiken dan iemand die bijvoorbeeld van zwart naar blond gaat of zie ik dat nou verkeerd?

Huh ik snap je niet helemaal ;p je hebt door alleen te ontkleuren je eigen haarkleur teruggekregen? Dat kan toch helemaal niet?

Gewoon die 12% peroxide toch. als je dat bedoeld, maar ik gebruikte gewoon altijd zo’n megseltje en dan deed je daar peroxide bij en dat was dan 12%
Ik zou alleen de inwerktijd niet zo lang doen… dan is het een stuk minder slecht voor je haar & daarna (lang!) een haarmasker in laten werken :grin: