Haar ontkleuren, pijn of niet?

Hallo allemaal,
Waarschijnlijk bestaat er al een topic hierover maar ik ben net nieuw dus ik snap het allemaal nog niet helemaal haha…

Nou ben ik benieuwd of iemand van jullie weet of het pijn doet om je haar te laten ontkleuren? Ik heb altijd lang haar gehad en mijn eigen kleur is donkerblond. Ik verf het vanaf mijn 12e al donker, dus toen het zo lang was raadde de kapper het af vanwege me lengte. Ik heb nu haar tot mijn schouders…

Bedankt alvast :wink:

Nou ja, waarom zou dat pijn doen? Knippen en kleuren doet toch ook geen pijn? Anyways, ik raad het wel af want je haar word er niet beter van.

nee hoor! hooguit is het een beetje een kriebelig gevoel op de hoofdhuid, maar zelfs dat is nogal minimaal.
tenzij je wondjes op je hoofdhuid zou hebben, dat lijkt me wel lichtjes pijnlijk.

Het doet alleen pijn als je haar er van kapot gaat en je spijt krijgt.

Verder doet het ontkleuren niet pijn, alleen enigszins als het in contact komt met open wondjes oid

bij mij deed het enorm zeer, mijn hoofdhuid brandde heel erg en ik heb nu (een jaar later) nog steeds wondjes ervan. maar daarom moet je ook zo’n testje op je arm doen voor je verft, om te kijken of je huid er tegen kan. verschilt dus per persoon :wink:

Waarom zou het pijn doen dan? Knippen, scheren etc. doet toch ook geen pijn :flushed:

Ligt er aan in wat voor conditie je hoofdhuid is en de sterkte van peroxide waarmee je het mixt.

Wat is nu ongeveer de kleur van je haar? Want het kan echt pijn gaan doen als je het zou moeten ontkleuren met 9 of 12%. Sommigen houden er zelfs brandblaren aan over je wilt niet weten hoe vaak ik mensen met dat soort klachten in de winkel gehad heb.

Bij mij deed het best zeer. Het kan heel erg branden op je hoofdhuid.

Het kan inderdaad branden op je hoofdhuid, en dat kan behoorlijk veel zeer doen. Dan kan je het na een tijdje eventueel wat ‘open zetten’ dus meer lucht erbij laten dmv een haarclip oid.

Het kan een beetje prikken en branden. En misschien pijn doen in je hart, als het is mislukt :’)

Bij mij was het echt een hel :’). Ik had het gevoel alsof mijn hele hoofd verbrandde en dat was geen pretje.

Als je een hele gevoelige hoofdhuid hebt, zou ik het afraden.
Maar als je hoofdhuid normaal is is er niks aan de hand.

vanaf je 12de verven! dat is kei slecht, je gaat snel grij aar rijgen denk ik :s