Haar omhoog bij scheiding?

Hoi!

Sinds ik me kan herinneren staan er altijd haren omhoog bij mijn middenscheiding en dan niet een klein beetje als bij veel meiden, maar echt heel veel haren. Ik weet niet wat ik er tegen kan doen, want het staat echt heel lelijk en rommelig, net alsof ik vanuit mijn bed zo naar school ben gekomen. Wat ik nu doe is gewoon een plens water er over heen gooien, niet echt slim, mijn haar oogt er vet van. Het werkt niet eens goed, er blijven altijd nog haren omhoog staan. Iemand ervaringen met mijn probleem en/of tips? Laat het even weten! (Als iemand niet begrijpt wat ik bedoel, laat het weten. Dan post ik even een foto.)

Liefs

Hmm, ik slaap 's nachts met een vlecht in waarbij ik de scheiding al op de goede plek heb gedaan. Heb eigenlijk nooit last van ‘bed hair’ sinds ik dat doe. Misschien een idee (als je haar lang genoeg daarvoor is)?

Ik heb er ook sommige periodes meer last van, net zoals op dit moment ook weer eigenlijk. Is echt lastig inderdaad. Ik ben er een keer voor naar een kapperswinkel gegaan en die hadden me een soort styling-créme aangeraden dat ik dan op die haartjes kan aanbrengen.
Het helpt op zich wel, maar maakt mijn haar ook snel vet dus ik ben niet heel tevreden over die oplossing. Wat misschien ook kan helpen is wat haarlak erop sprayen en dan je haartjes omlaag duwen met je handen. Of je scheiding ietsje veranderen (ietsje schuiner ofzo) waardoor die springerige haartjes onder je goede haar komen te liggen. Verder weet ik er ook niet dé oplossing voor helaas :frowning_face:.

@Yisha dat ga ik ook eens proberen! :slightly_smiling_face:

Misschien je scheiding anders dragen? Sowieso heeft je haar een soort natuurlijke scheiding waarin je haar het ‘beste’ zit.