haar niet normaal droog

hey, mijn haar is echt al heel lang heel erg droog. en echt overal, het staat gewoon overeind, het kan toch niet zo zijn dat alles dood is?

Je haar heeft blijkbaar veel voeding nodig, dus goede producten kopen (masker en voedende shampoo en conditioner) succes!

^dankje! maar is dit wel genoeg? aangezien het lijkt alsof het dood is, en ik gooi er al conditioner, verschillende shampoos en haarmaskers in…

Mijn haar is ook van nature al heel erg droog. Wat ten eerste bij mij helpt is de dode puntjes knippen.

Ik heb vorig jaar ook heel erg lang de producten van Gühl rijke voeding gebruikt, shampoo, conditioner en haarmasker. Het hielp echt heel erg goed, je haar word er veel minder droog van en word heel zacht. Enige nadeel bij mij was dat het niet zo goed samen ging met mijn krullen mja.

Misschien kun je het eens over de natuurlijke boeg gooien, ipv al die chemische rotzooi marokaanse argan olie of jojoba olie proberen.

Heb er zelf geen ervaring mee maar veel goede dingen overgehoord en wil het binnenkort ook proberen. Ik heb echt ook net zulk erg haar namelijk,

Ik gebruik shampoo met kokosolie, van de tuinen. Hij is niet goedkoop, maar geweldig product is het. Misschien kun je die eens proberen, het heeft mij heel erg geholpen :slightly_smiling_face:

De marokkaanse argan olie en jojoba olie die ze bijvoorbeeld bij de tuinen verkopen waarvan ze zeggen dat het 100% puur is, is totaal niet zo. Dus dat is ook eigenlijk chemische rotzooi. Inderdaad pure argan olie en pure jojoba olie is geweldig voor je haar als het maar puur is.

Wat ook erg goed is is kokosolie en amandelolie, heb het zelf nooit uitgeprobeerd maar veel verhalen gehoord.

Olijfolie! Dat werkt echt super! Beter dan kokos volgens mij maar dat weet ik niet zeker…

Goed dat je dat zegt, dat wist ik niet :slightly_smiling_face:

Ik wist het ook niet tot een jaartje geleden mijn oma uit Marokko pure arganolie voor me had meegenomen. Ik had nog een flesje argan olie van de tuinen staan en ik zag en rook heel duidelijk het verschil tussen die twee vandaar haha :slightly_smiling_face:

Welke producten gebruik je? Probeer in ieder geval Sodium Laureth/Lauryl Sulfate te vermijden, net als producten die alcohol bevatten. En inderdaad lekker met olie aan de gang :slight_smile:
Oh enne, was je haar zo min mogelijk en gebruik dan maar 1x een goede shampoo, niet vaker achter elkaar tijdens het haren wassen.

Nee, als je droog haar hebt kun je beter kokosolie gebruiken, dat helpt veel beter dan olijfolie. Maar je kunt kokosolie wel het beste een paar uur inhouden

Koop voor een euro of 3 kokosolie bij de toko, smeer dat in je haar en laat het een uur zitten, was vervolgens je haar 2 keer met shampoo en laat er daarna een kwartiertje een masker inzitten. eventueel nog een keertje met shampoo wassen en laat het dan aan de lucht drogen, en als het bijna droog is kan je er een haarolie in doen (het goedkoopste in het kruidvat is al prima). En was je haar niet dagelijks, kam het niet teveel en ga naar de kapper om de puntjes eraf te laten knippen. Daar zou je haar van moeten opknappen!

Ik hoorde van mijn kapper juist dat je het beste je haar 2x kan wassen met shampoo, en dan 2x met conditioner (ipv dus alles maar 1x)!

ik ga het proberen! dankje :slightly_smiling_face:!