Haar moeder heeft kanker

Hoi, ik heb echt geen idee waar ik dit bericht moet plaatsen… Daarom doe ik het hier… De moeder van mijn beste vriendin heeft kanker. (Het begon met endeldarmkanker, toen darmkanker, een levertumor (kan niet verwijderd worden) en langzaamaan verspreidt de kanker zich naar de longen. Het is dus uitgezaaid en ongeneeslijk.) Haar moeder leeft nog maximaal twee jaar… Goed, ik was laatst bij hen op bezoek om een filmpje te maken voor haar begrafenis. Dat voelde echt zo ontzettend raar, want zij zat gewoon in de huiskamer en lachte om haar gekke gezichtsuitdrukkingen van vroeger die wij in het filmpje stopten. X vroeg of ik samen met haar jurkjes gingen uitzoeken voor de begrafenis… en natuurlijk wil ik dat. Het gaat allemaal alleen zo snel… en het voelt zo raar. Ik wil er echt zijn voor haar, maar ik weet gewoon niet precies hoe…? Haar moeder ziet er nu nog redelijk uit, is alleen veel afgevallen… Goed, ik moest dit even kwijt (aan jullie)… Alles gaat zo snel bergafwaarts… Het is zo raar en gek en ongelooflijk verdrietig… dat ik soms echt niet weet wat ik moet doen…

Ja dat is heel moeilijk… Sorry ik weet niet wat ik erop moet zeggen, sterkte ermee iig

Heftig meid. Ik wil wel even zeggen dat ik het heel dapper en lief van jou vind dat je je vriendin zo goed helpt, ze heeft vast veel steun aan je! En dat is ook fijn voor haar moeder, dat haar dochter zo’n lieve vriendin heeft.

Maar heel veel sterkte ermee, dit is nooit makkelijk natuurlijk.

Ah je bent echt een lieve vriendin!

Ik denk dat je niet meer kan doen dan je nu al doet. Je bent er voor je vriendin en steunt haar. Hopelijk is haar moeder nog een tijdje bij jullie, zodat jullie uitgebreid afscheid kunnen nemen.

Heel veel sterkte!

Ik waardeer jullie berichtjes echt heel erg…dat jullie dat weten. (: Ik weet niet precies hoe ik dat moet uitdrukken, maar goed… Vandaag hebben we alle drie de filmpjes afgemaakt bij mij thuis…met tranen. Ze leeft max. twee weken tot zes maanden… Dus het is ineens echt heel snel bergafwaarts gegaan… Ik ben blij dat alles nu goed geregeld is en dat niet dán hoeft…dat wilde ik even delen. Bedankt voor jullie lieve berichtjes nogmaals… :slight_smile:

Meid, je bent echt een topper dat je dit doet voor je vriendin! En ik snap best dat het voor jou ook moeilijk is om hiermee te dealen. Heel veel sterkte!

Dit! Ik snap alleen niet waarom het bij onzin staat, dit is wel echt iets voor lifestyle vind ik…

Nogmaals veeeeel sterkte! :sob::muscle: