Haar met henna verven?

Hee! Ik denk d’r over om m’n haar met henna te verven. Ik ben al een beetje bangig aangezien henna (volgensmij!) best permanent is en ik nog nooit, behalve een paar blonde highlights drie jaar geleden, m’n haar heb geverfd.

Ik wil de henna haarverf van de Tuinen kopen, van spiritual sky. Die hebben verschillende kleuren, waaronder dus bruin. Ik heb van nature bruin haar maar het neigt meer naar de ‘gouden’ kant dan ‘rood’. En sowieso is henna enorm gooood voor je haar.

Heeft iemand ervaring met henna of die henna haarverf van de Tuinen? En zo ja, wordt je haar er niet best rodig van? Tips?

ik weet het niet, verf mn haar alleen af en toe met kleurspoelingen van schwarskopf.
google het? ):

Heb al flink wat gegoogeld maar d’r staan niet veel Nederlandse reviews of verhalen van ervaringen op!

ooh okee!
je kan het ook bij die verkopers bij de Tuinen vragen, die weten er vast wel wat van en kunnen je een gericht advies geven.

maar goed, die willen natuurlijk verkopen, dus ik snap wel dat je liever gewoon een mening van iemand hoort ):

Ik heb mijn haar drie keer geverfd met henna, onder andere rode henna en donkerbruine henna. Ik heb alleen geen ervaring met de henna van de Tuinen. Ik snap niet zo goed met welke kleur henna je je haar wilt verven. Als je het bruin/rood wilt verven, wordt het denk ik niet zo rood. Ik had namelijk met rode henna mijn haar geverfd en het wordt niet zoals op de verpakking, omdat ik bruin haar heb, net als jij. Ik kreeg dus vooral een rode gloed, wat ik ook wel mooi vond :slightly_smiling_face: Henna gaat er op een gegeven moment wel uit hoor, het blijft jammer genoeg niet zo lang zitten. Ik raad je aan om olijfolie en citroen bij je henna te mengen, want dat zorgt voor veel glans in je haar.

Ja, het is de bruine versie van de henna (volgensmij al gemixt met andere dingen?). Ik vroeg me alleen af of dat niet rodig bruin werd? Maar jij doet 't gewoon met normaal hennapoeder en dat mix je dan? Ik heb een Marokkaanse vriendin die het ook mengt met cacao of koffie, maar dat vind ik zelf toch een beetje risky… Thanks anyways! :slightly_smiling_face:

ik heb met henna gedaan en et werkte heeeel goed.
ik deed rood op mn zwarte haar nu heb ik mooie rode gloed

je moet wel lang erin houden.
maar et is niet sclecht voor je haar en werkt goed!

Sowieso is er trouwens een blonde versie van die spiritual sky henna verf (met versie bedoel ik dat ze henna hebben gemixt met andere natuurlijke dingen zodat het blond wordt) wat ik niet helemaal snap omdat het je haar niet kan ontkleuren?

ik wil het ook met henna gaan verven? hoe lang blijft het dan zitten? langer dan een spoeling? en ik hoorde ook dat je dan je haar erna niet meer met andere verf kan verfen … is dat zo, of is dat alleen voor een bepaalde tijd?

hoezo wil je joun haar verven met henna? Je kunt toch net zo goed verf kopen voor in je haar? Wat goed spul is en wat je haar niet lelijk maakt. Ik zou het niet doen!

Ik heb er zelf geen ervaring met hennaverf, maar bij de how to-filmpjes staat volgensmij een filmpje met tips enzo van Mascha.
Wacht ik zoek wel even de link - http://www.girlscene.nl/b…s/2009/howto_henna_verven

Vorig jaar heb ik mijn haar twee keer met henna geverft en de kleur is bijna weg, heb alleen nog in de punten. Soort van ombre.

Hoe snel de henna er uit gaat hangt af van hoe veel je met je haar bezig bent. Dus hoe vaak je het wast en zo.

ik heb mijn haar vorig ook geverfd met henna, ong 2 uur laten zitten en toen werd et mooi bruin, als je het langer laat wordt het roodachtig

met henna kleuren is meestal echt supermooi, het enige probleem is dat het eruit moet groeien/ knippen, want als je er met welke kleur dan ook overheen gaat om iets anders te doen, weet je nooit hoe het uitpakt (ben kapster)

x

Oké, ik up even dit topic.
Ik heb een aantal vragen over henna.
Ik weet dat ik ongeveer 100 gram nodig heb voor mijn haar, wat gemengd moet worden met heet water.
Ik wil morgen bij De Tuinen kijken voor henna. Heeft iemand ervaring met de henna van de tuinen en hoe is het bevallen?
Is het ook mogelijk om gewoon donkerbruin te krijgen met een rode gloed, want ik wil mijn haar absoluut niet rood hebben haha!

Upje!!
Please help me haha

-

Als je bruin haar hebt krijg je echt een hele mooie rode gloed in je haren,en als je blond haar hebt en henna doet krijg je knal oranje/rood haar :wink:

Ik weet dat Mascha van Beautygloss altijd haar haren verft met henna, volgens mij heeft ze er ook filmpjes over!

Hoi ik wil het ook graag mijn har verven met henna maar ik mag het niet :rage: zo niet leuk!