haar met henna verven

Hey!
Ik ga volgende week op vakantie naar Marokko en ik wil daar graag mijn haar gaan verven met henna. Alleen zit er nog een blonde pluk in mijn haarf van ongeveer acht maanden geleden en ik had gehoord dat als er verf in je haar zit de henna groen kan gaan uitslaan.
Hoelang moet ik wachten met mijn haar verven met henna en hoelang blijft het erin zitten?

ik heb het ook geverfd over mijn chemische haarverf en er gebeurde niets. kan een kwestie van geluk zijn, geen idee

misschien ook in het algemeen haarverftopic vragen

Bij mij zat het ook ongeveer zoveel maanden in m’n haar. high lights. En het is niet groen geworden. Wel een beetje rossig.

En Henna groeit uit net als permanente verf.

Bedznkt voor de reacties! (Ik had het al in het haarverf topic geprobeert, maar dat ging zo rommelig dat ii dit maar gewoon heb gedaan.) Nu heb ik nog een laatste vraag: Het schijnt zo te zijn dat Marokkaanse henna meer orange wordt. Weten jullie ook hoe ik het meer knal rood krijg? En hoelang ik het het beste kan laten intrekken voor het mooiste effect?

ik heb ooit gehoord dat als je een roder effect wil dan moet je je haar met henna doen en dan met zo’n keukenfolie inwikkelen

geen idee of dat echt werkt
ik gebruik trouwens alleen bruine en kleurloze henna dus over rode/oranje weet ik niet zoveel

Ik zal kijken of mijn oma er iets over weet, zij heeft haar haar er vaker mee geverfd en heeft een soort Ariana Grande kleurtje.