Haar met een vage kleur.

heei, ik heb dus een probleem.

mijn haar was eerst gewoon blond, en het werd steeds donkerder dus ik verfde het elke keer lichter.
dat ging eerst gewoon goed, en een jaar later (vorig jaar) in de winter had ik mijn haar met bruine spoeling (kastanjebruin) geverfd.
die ging er dus weer niet uit, en was het in het zonlicht echt rood.
toen had ik bij de kapper hele fijne lijntjes in mijn haar gekregen echt van 1mm ofzo en dan over heel mijn haar. en een maand later ging ik weer, maar werden het dikke highlights. (andere kapster natuurlijk. :pensive: )
van de zomer had ik mijn haar dan nog wat lichter gekregen met citroensap. maar dat hielp ook niet veel.

ik had het toen na de zomer nog even geverfd met donkerblond. (nog wel met zo’n goude gloed) en toen had ik het een lange tijd niet geverft.
en ergens in november heb ik het weer geverfd in een iets lichtere kleur, en in de kerstvakantie weer dezelfde, en 2 weken later nog een keer ( ik zou echt niet meer weten welke kleur het was. :flushed: ) want toen kwam er een groene gloed op mijn haar. en ik heb het daarna nog 2x blond geverft, en een keer bruin omdat het toen gewoon geen kleur meer had, want het was niet blond, niet bruin, niet groen en niet oranje. gewoon van alles net niet.
vanavond had ik het nog een keer bruin ‘gespoeld’ en nu zit er echt een lelijke rode gloed overheen. en op de verpakking stond chocoladebruin, waarop geen rood was te zien. :thinking:
ik heb het nog niet met daglicht gezien, maar onder verschillende lampen blijft het toch roodachtig.
en ik wil er echt niet meer bijlopen als vorig jaar, toen het oranje was.

(alles is met verf gedaan, behalve de eerste bruine spoeling, en de laatste.)

wat moet ik nu?
want mijn haar is nu te donker van nature om het nog blond te verven.

kun je het niet ontkleuren?

alles laten uitgroeien? eerst een klein stukje om je eigen kleur te zien, dan in die kleur laten verven/spoelen. en maar laten groeien dan…

ik zou eerst kijken hoe het met daglicht is, en als je niet tevreden bent kun je even naar de kapper gaan om advies te vragen wat je het beste kunt doen…

oeh… volgens mij heb je je haar best wel beschadigd met al dat verfen? xD

up!!

ik zou stoppen met je haar telkens verven

Ik gebruik nu ook al haarmaskers voor beschadigd haar, en ik moet ook nodig mijn haar bijknippen.

en mijn moeder had het ook al over ontkleuren, maar daardoor beschadigd je haar nog meer, en dat kan ik beter niet doen nu.

Is het al droog?
Echt goed droog?

En kijk morgen eerst eens bij daglicht.
Toen ik mijn haar van bruin terug naar blond verfde zat er eerst ook een hele oranje gloed over en ik schrok me rot!
Ik met capuchon en alles teruggefietst naar de winkel, nieuw pakje gekocht en eenmaal thuis, was het gewoon de goede kleur >.<

Wow, ik zie trouwens net; je bent 14 en je hebt al een kleine 10 à 15x je haar geverfd? O.o

alles uit laten groeien lijkt me nu het beste en dan gewoon van voor af aan beginnen en niet telkens een andere kleur erover heen, maar geleidelijk aan. (dus niet van lichtblond hoppa naar chocoladebruin)

Oh, en haarverf met een 5 in het ‘kleurnummer’ zit altijd een rode gloed in :'3

ik had mijn haar ook een keer laten verven en bij de kapper zat ik onder zo’n lamp en toen leek het net rood! dus ik helemaal telergesteld. kom ik buiten, is het toch wel de kleur die ik wou! :slightly_smiling_face:

Ik geloof dat je maar eens moet stoppen met het verven van je haar. Ik geloof dat het een roep om rust is van je haar.
Begin maar met laten uitgroeien, en dan in je eigen kleur laten verven. Of laten ontkleuren. Maar ik geloof dat jouw haar zo beschadigd is dat het dan gewoon uitvalt. Ga maar naar de kapper voor advies.

Ja, ik den dat ik maar eens een afspraak bij de kapper ga maken. het is vooral onderin droog, dus er kan vast wel weer 10 cm af.

ik heb het nog vanmiddag bekeken, maar onderin was het bruin en bovenin zat er een rode gloed. maar het is niet heel opvallend, dus ik wacht nu wel een paar weken.

bedankt voor jullie reacties. :relieved:

gewoon helemaal uitlaten groeien en niet meer verven! zo slecht voor je haar!