haar lichter maken met rabarber(?)

hee,

ik zocht op internet info over henna voor je haar en toen zag ik ergens staan dat je je haar lichter kan maken met rabarber, en toen ik het bij google intypte srond het inderdaad op veel sites dat het zo was. maar ik kon nergens echt een duidelijke beschrijving vinden van hoe dat dan precies moet. behalve een maar die snapte ik niet:blush: en daar had je ineens borax ofso bij nodig en dat stond op de andere sites niks over

weet een van jullie hoe dat werkt? ik zag iets over dat je het kookwater moet gebruiken, maar welk deel van de rabarber en hoeveel moet je dan koken en wat moet je dan met dat water doen:s?

als iemand het weet graag even uitleggen(a)

Sorry ik heb écht geen idee.
Wist niet eens dat dat kon met rabarber…
wél met citroen:P.

Lijkt me sterk… Maar goed, ik weet het niet.

ik zou het niet weten…

Nog nooit van gehoord.
Upje voor Jou :slightly_smiling_face:

Hahah… eh nee ken ik niet.

probeer het gewoon uit :3

ja ik wil het wel uitproberen, maar rabarber is een seizoensgroente en ligt nu niet bij de AH =(
Maar mss bij de groentenwinkel ofso xd? ik ga denk ik wel een keer kijken daar

Oh haha, ik dacht sirieus dat het een apparaat was ofzo… maar hm nee ik weet het ook niet, upje voor jou.

Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

Oké… dit vond ik…

Het gebruik in de kruidengeneeskunde en de toepassing als schuurmiddel voor potten en pannen, als insecticide of als haarkleurmiddel zijn minder bekend!
Veel natuurlijke haarkleuringen op basis van plantaardige substanties bevatten o.a. rabarber, hennep, indigo of kamille. Ze geven een mooi resultaat, maar houden niet erg lang.
Rabarberstengels maken het haar lichter; de rabarber in kleine stukken koken en het kookwater gebruiken. De gemalen wortels leveren gele haarverf op.

Good luck :stuck_out_tongue:

ha xD serieus?

Hennep wordt voor heel veel dingen gebruikt, echt niet alleen als drug.