Haar lichter maken met bleekmiddel/citroen

Hee,

Ik wil mijn haar graag wat lichter (heb nu donkerbruin haar)
En ik heb gehoord dat het met bleekmiddel/citroensap kan.
Maar ik ben bang dat het mislukt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb het een keertje gedaan met citroensap. Maar het maakte mn haar alleen maar droger en t hielp geen bal. (’:
En bleekmiddel lijkt me nogal sterke troep voor je haar? Geen ervaring mee, maar het zal waarschijnlijk net zo uitpakken als citroen bij mij.

Bleekmiddel voor je haar ?

man, dat is superslecht.

Bleekmiddel?! Dan heb je binnen een week stro op je kop, dat kan ik je garanderen. Citroensap heb ik ook eens gehoord, maar ik denk dat dat meer werkt als je al blond bent en het dan ietsiepietsie blonder wil hebben. Bij donkerbruin haar is het denk ik een hopeloze zaak (tenzij je gaat verven).

niet bleken! dan hou je geen haar meer over, en ik spreek uit ervaring ^^.

up; wil ook weten over dat citroensap! :blush:

ik heb van mezelf donkerblond haar. vorig jaar met citroensap ingesmeerd en in de zon gaan zitten, toen is het wel wat lichter geworden. maar ook wel een stukje stugger en droger.

bij bruin haar werkt dit denk ik echt niet, kun je beter een high-light setje of verf oid kopen (:

Weet iemand of je blond haar blonder kunt maken met niet-permanente wassing?

In de zon gaan zitten werkt ook.

Blondspray! Iedereen is er altijd fel tegen en zegt dat 't super slecht is voor je haar, maar ik wilde het toch een keer proberen (eigenwijs, hehe) en het werkt super vind ik! Mijn haar is totaal niet droog en het glanst zelfs heel mooi.
En het valt iedereen op dat het een stuk blonder is, dus het helpt wel.
Blondspray kun je kopen bij de HEMA voor ¤2,50

Cintroensap moet je NIET gebruiken, het beschadigt je haar. Er zit een bepaald stofje in die er voor zorgt dat je haarschubben niet meer dicht gaan.

Dat is gewoon blondering van 3%

Bleekmiddel is eigenlijk waterstofperoxide en waterstofperoxide gebruik je als developer om te blonderen (of het aanmaken van je kleur).
Alleen, de waterstofperoxide die je gebruikt als developer, is verdunt en wel zo dat je minimale schade aan je haar en hoofdhuid krijgt.
Dikke onverdunde bleekmiddel zal brandwonden veroorzaken… nooit aan beginnen dus!

Ik zelf ben ook niet tegen blondspray.
Gebruik het zelf een paar maanden per jaar en heb nergens last van.
Zolang je je haar maar goed verzorgt.

Maar je zegt nu donker bruin haar te hebben…
Met blondpray (eigenlijk met alle blonderingen) heb je minder controle over hoe het eruit komt te zien.
Je haar zal lichter worden, maar het gaat van donker bruin naar een tintje lichter naar rood, naar oranje, naar rossig en daaronder zitten pas de blond tinten.
Als je je haar laat ontkleuren kan je af en toe nog eens kijken hoe het met de kleur zit en dat kan bij spray niet… die werkt gewoon en je moet maar afwachten hoe het wordt.

Om het meer in controle te houden zou je blondspray kunnen opspuiten een uurtje voordat je gaat douchen.
Je laat het dan intrekken en het liefst met warmte en daarna was je het er weer uit.

Lijkt me beter om dan gewoon je haar te blonderen. Een blondering kun je eventueel nog op zo’n manier aanmaken (bijv. op crème basis) dat hij veel minder schadelijk is voor je haar. Ook weet je bij een blondspray nooit het percentage peroxide waardoor de hele boel best wel fout kan uitpakken. Bovendien is een blondering na korte tijd uitgewerkt en spoel je het na het ontwikkelen uit, terwijl een blondspray eindeloos blijft doorvreten aan je haar. Zoals je zelf ook al zegt, met blonderen heb je gewoon veel meer controle.

Hoe duur is dit?

uhm je hebt dat ook van wella dat is 13 euro geloof ik van dat blonde spray is dat.

ik zou het gewoon laten blonderen dan, of paar highlights doen ook al wonderen. Zou het niet zelf doen, gewoon ff @ goede kapsalon gaan.

Van john frieda heb je ook blondspray, maar als die van de hema goed ik. Ik wil dit ook nog gaan kopen! UP

blondspray is echt vre-se-lijk spul. ( ben ik van mening)
bij een vriendin van me was het namelijk zo, dat ze haar haar wat donkerder had geverfd, en dat blonde bleef er maar door heen komen. het blijft zeg maar doorbleken, onder invloed van warmte ( zon). Het kan dan echt heel licht worden. zelfs de kapper kon dat bij haar niet weer helemaal goed krijgen. Daarnaast droogt het je haar uit.

Bleekmiddel helpte niet bij mij .