Haar lichtbruin verven

Ik weet dat er al 1000 haar verf topics zijn en die heb ik al doorgespeurd

Hay,

Ik heb van mijzelf middenbruin haar, dit heb ik intussen al meerdere keren geverft, eerst steeds highlights en daarna steeds donkerbruin. Nu is alles een beetje vervaagd en het wordt zomer, dus wil ik het graag lichtbruin verven! Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit zelf thuis doen? Ik wil dus niet ervoor naar de kapper!
Want als ik gewone lichtbruine haarverf gebruik wordt het dus alleen maar donkerder! Dus moet ik dan haarverf kopen voor donkerblond haar of moet ik het eerst ontkleuren en dan lichtbruin verven? Ik stel hulp zeer op prijs :grinning:

ik denk eerst ontkleuren, anders krijg je zo’n mengkleurtje.
verder heb ik geen ervaring, ik laat het de kapper gewoon doen (a)

Wat dresscics zegt. Houdt er wel rekening mee dat ontkleuren je haar ontzettend beschadigd!
Ze zeggen dat veel met anti-roosshampoo wassen je haar ook lichter maakt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou het toch bij de kapsalon laten doen, maar 't is natuurlijk wel prijzig. (Ik heb er geen last van wat het kost, ik werk in een kapsalon (A), maar je zou er goed een euro of 50 voor kwijt kunnen zijn)

Thnx, nog iemand, met ervaring misschien?!

verf halen bij een kapperswinkel. daar krijg je goed advies

Heb je het trouwens ook ooit met koper/rood geverfd? Dan krijg je na het ontkleuren oranje haar. Én je bent bij ontkleuren dan ook niet meteen blond bv. Je moet dan een keer ontkleuren, weekje of 2 wachten om je haar een beetje te laten herstellen en dan nog een keer en dan ben je blond en kun je donkerbruin gaan verven. Verf voor lichtbruin werkt namelijk niet zo fantastisch op oranje…

Is ook een goed plan ja xD

Ik heb het nog nooit rood of koper geverft, alleen heel donker bruin, bijna zwart!
Dus als ik het nu dan zou ontkleuren (ook al is het heel slecht) wordt het dan wel gewoon blond?
En moet je perse wachten voor je het dan gaat verven?

up!

Als het goed is zou het blond moeten worden, maar als jou haar nu nog redelijk donker is zou het kunnen zijn dat je het in 2 etappes moet ontkleuren. Ik zou er in ieder geval nog goed over na denken want van ontkleuren houd je bijna niks meer van je haar over, helaas.