Haar laten groeien.

Hee meiden,

ik wil graag mijn haar laten groeien. Het groeit best snel, maar ik heb ook snel dooie puntjes. Ik moet om de 2/3 maand wel naar de kapper… ik wil het graag lang laten groeien, maar als ik steeds naar de kapper moet, schiet dat niet echt op. Hebben jullie tips?

xxx

ps. sorry als hier al een topic over was. :blush:

Ik ben ook bezig mijn haren te laten groeien. Ik knip mijn haar eens in de 7 weken, dan knip ik er iedere keer 1 a 2 cm vanaf. Zo blijft je haar gezond, en krijg je geen dode punten en blijft je haar snel doorgroeien. Daarmee gebruik ik ook altijd goede conditioners en eens in de week een haarmasker zodat het haar lekker verzorgd blijft!

Doe je dat zelf? & hoe doe je dat dan? Ik kan het me niet veroorloven om zo vaak naar de kapper te gaan namelijk… & welke shampoo/conditioner/haarmaskers gebruik je?

xxx

Ik knip mijn haren ook altijd zelf inderdaad, ik ben ook maar een “arme studente” dus kan het ook niet betalen om zelf naar de kapper te gaan. Het gaat bij mij op de een of andere manier altijd goed, maar ik kan het niet beloven dat het bij iedereen goed gaat. Als je het niet durft kan je altijd aan je moeder, of zus of goede vriendin vragen het voor je te doen, als ze het durven.

Ik gebruik shampoo met kokos-olie erin. Je kan ze bij de Action voor een paar euro kopen, maar je kan ze ook bij de Etos kopen, daar zijn ze vaak wel wat duurder. Daarbij vind ik Andrelon shampoo’s ook altijd prima werken! Ik wissel ze altijd om, wanneer mijn fles kokos-shampoo op is begin ik aan een fles Andrelon, enzovoort. Heb namelijk weleens gelezen dat het goed is voor je haren om shampoo af te wisselen omdat ze anders niet goed meer werken.

Oké bedankt!
Ik ga dit zeker proberen.
Nog meer mensen met tips?