Haar laten groeien.

Hee meiden,

ik wil graag mijn haar laten groeien. Het groeit best snel, maar ik heb ook snel dooie puntjes. Ik moet om de 2/3 maand wel naar de kapper… ik wil het graag lang laten groeien, maar als ik steeds naar de kapper moet, schiet dat niet echt op. Hebben jullie tips?

xxx

ps. sorry als hier al een topic over was. :blush:

Ik ben ook bezig mijn haren te laten groeien. Ik knip mijn haar eens in de 7 weken, dan knip ik er iedere keer 1 a 2 cm vanaf. Zo blijft je haar gezond, en krijg je geen dode punten en blijft je haar snel doorgroeien. Daarmee gebruik ik ook altijd goede conditioners en eens in de week een haarmasker zodat het haar lekker verzorgd blijft!

Doe je dat zelf? & hoe doe je dat dan? Ik kan het me niet veroorloven om zo vaak naar de kapper te gaan namelijk… & welke shampoo/conditioner/haarmaskers gebruik je?

xxx

Ik knip mijn haren ook altijd zelf inderdaad, ik ben ook maar een “arme studente” dus kan het ook niet betalen om zelf naar de kapper te gaan. Het gaat bij mij op de een of andere manier altijd goed, maar ik kan het niet beloven dat het bij iedereen goed gaat. Als je het niet durft kan je altijd aan je moeder, of zus of goede vriendin vragen het voor je te doen, als ze het durven.

Ik gebruik shampoo met kokos-olie erin. Je kan ze bij de Action voor een paar euro kopen, maar je kan ze ook bij de Etos kopen, daar zijn ze vaak wel wat duurder. Daarbij vind ik Andrelon shampoo’s ook altijd prima werken! Ik wissel ze altijd om, wanneer mijn fles kokos-shampoo op is begin ik aan een fles Andrelon, enzovoort. Heb namelijk weleens gelezen dat het goed is voor je haren om shampoo af te wisselen omdat ze anders niet goed meer werken.

Oké bedankt!
Ik ga dit zeker proberen.
Nog meer mensen met tips?

Haarmaskers van pure kokosolie kan ik echt iedereen aanraden met beschadigd haar. Ik zelf bleek regelmatig mijn haar en met een kokosolie masker 1x per week beschadigd mijn haar amper van het bleken. Werkt ook heel goed tegen kapotte puntjes.
Dit is kokosolie die je eigenlijk in de keuken gebruikt, dit vindt je dus niet bij de haarverzorgingsmiddelen.

Waar kan je dat krijgen? Weet je dat?

Ik heb het bij een winkeltje gekocht waar ze allerlei biologische dingen verkopen en natuurlijke geneesmiddeltjes. Winkel heet Rozemarijn en Thijm, weet niet of dat bij jou in de buurt ook zit.
Andere mensen in het aparte haarkleuren topic zeiden dat ze het bij ‘de toko’ hadden gekocht. (veelal surinaamse en chinese winkeltjes waar ze vanalles verkopen)

Je regelmatig naar de kapper gaan om je puntjes bij te knippen. En geduld hebben. Er is niet echt en ‘tip’ op je haar sneller te laten groeien.

De puntjes regelmatig afknippen is juist goed, als ze gaan splijten dan ‘kruipt’ het zegmaar naar boven en breekt er meer af, dus ben je op den duur veel meer lengte kwijt dan als je de puntjes knipt.

Ja klopt, maar de kapper is al gauw 20 euro en om nou elke maand te gaan vind ik ook wel duur… dus vandaar! Toch bedankt voor de tip.

Nee dat hebben we niet hier… maar we hebben wel de bodyshop en de tuinen… misschien dat het daar wel is. Thanks!

20 euro?! Wauw, ik betaal 10 euro voor wassen, knippen en droogföhnen :’)

Ik ben bijna 9 maanden niet meer naar de kapper geweest, tot gisteren. Die vrouw had het niet verwacht dat het zo lang terug was, omdat mijn haar nog hartstikke gezond eruit zag. Ik gebruik ook die kokosolie shampoo van de Action en soms een haarmasker. Voor de rest stijl, krul en föhn ik mijn haar zo min mogelijk en altijd met bescherming. Ook heb ik ooit eens de tip gekregen om mijn haar in een staart te dragen, zodat het niet over mijn schouders ‘schuurt’ en het daardoor sneller kan beschadigen.

Lucky, bij mij in de buurt begint alles vanaf 20 euro als je wilt dat je haar niet verknipt wordt.

^ Ja de prijzen verschillen bij iedereen wel. Bij ons is het dus 20 en dat vind ik te veel om elke maand er aan uit te geven.

Maar die kokos olie en de tip om het in een staart te doen ga ik zeker uit proberen… Heeft een van jullie misschien een foto van hoe die fles van de action er uit ziet? Onze action heeft nogal heeeeeeel veel shampoo e.a. producten in die trant namelijk!

Bedoelen jullie misschien deze? (:
Heb het ff opgezocht op google.

uppie.

Ik wil eigenlijk ook mijn haar laten groeien en ik moet zo om de anderhalve maand naar de kapper. Het is eigenlijk bewezen hoe gezonder je haar is, hoe sneller het groeit. Dus dode puntjes zijn niet echt gezond. Ik zeg altijd tegen mijn kapster dat ze zo min mogelijk moet knippen omdat ik mijn haar wil laten groeien.

mijn moeder die had een vriendin en die is kapper ofzo (ik heb haar lang niet meer gezien) en zij gaf mij deze tips:

1. Als je gaat slapen, die je haar dan in een strakke staart of knot. Zo trek je aan je haar en dan gaat het sneller groeien ofzo.

2. Hoe je haar gezond!! en je haar gezond houden is ook aan de binnenkant. Dus ook gezonder eten etc.

3. Gebruik natuurlijke oliën in je haar. Je kan gewoon kokosnootolie of olijolie gebruiken. Je smeert het aan bij je haarwortel en dan doe je daar folie op en ga je daarmee slapen of laat je het een paar uurtjes intrekken (alsof je je haar verft, alleen dan mag je ermee slapen) Dit kun je bijvoorbeeld een keer per week doen.

4. Gebruik zo min mogelijk shampoo. Sommige meiden wassen het elke dag. Ik was het om de 3 dagen. Als je dat te lang vindt, kun je ook droogshampoo gebruiken. Shampoo heeft veel schadelijke stoffen ofzo waardoor je haar eigenlijk een beetje verzwakt.

5. Voorkom directe hitte. Veel meiden stijlen of krullen hun haar degelijks. Dit is echt heel erg slecht voor je haar. Als je dit toch wilt doen, gebruik dan van die sprays die je haar beschermen tegen hitte.

6. Sport regelmatig. Dit gaat raar klinken maar, zweet is goed voor je haar. Ik weet niet precies waarom maar het is wel zo XD En dat betekent niet dat je die zweet daar in laat en dat je nu zo veel mogelijk moet gaan zweten. Regelmatig sporten en daarna douchen is goed genoeg.

Meer tips heb ik niet. Ik hoop dat ik je geholpen heb :slightly_smiling_face:

Dat slaat nergens op. Je haar breekt alleen maar af als je het in zo’n strakke staart of knot doet.