Haar kort knippen of niet?

Heyy,
Ik wil mn haar misschien kort laten knippen en wil dus ff weten of jullie vinden dat ik het moet doen of niet.
Ik heb best lang haar (tot mn onderrug) en het is best dik en gezond en zo. Het wordt ook niet dun aan de onderkant. Maar het ziet er een beetje plat en slap uit, waarschijnlijk omdat het zo zwaar is.
Ik wil mn haar dus misschien laten knippen tot net over mn schouders. Waarschijnlijk ziet het er dan wat voller uit en heeft het meer volume. Het zou ook een beetje kunnen gaan krullen (mn moeder heeft ook krullen), maar ik weet dus niet zeker dat het leuk gaat staan.
Mijn vraag is dus of jullie denken dat ik het beter wel of niet kan laten knippen?

Waarom zou het niet leuk staan dan? Het kan er volgens mij alleen maar op vooruit gaan, maar je kunt het altijd nog eerst op borsthoogte laten knippen als je gelijk schouderlengte te drastisch vindt.

Van onderrug naar schouderlengte is wel een grote verandering, dus als je het safe wilt spelen kun je natuurlijk eerst wat minder laten afknippen en kijken hoe je dat vindt. Daarna kun je altijd nog meer laten knippen. Knippen kan altijd, eraan plakken niet, dus dan heb je iig minder snel spijt.

Ik zou voor de zekerheid eerst wat minder eraf knippen, want alles wat eraf is is eraf en kan er niet bij geplakt worden. Dus ik zou het tot je borsthoogte laten knippen en daarna kun je nog altijd zien of je het nog korter wilt of niet. Je haar zal dan ook al meer volume hebben dan dat het nu heeft.

doneren aan een goed doel !

Net over je schouder kan prima, dat is echt niet heel kort (ja voor jou wel natuurlijk). Mijn zusje heeft het ook van heel lang tot net over haar schouders geknipt en het staat haar fantastisch. Het ziet er lekker fris uit als je het wat korter doet en heel erg drastisch vind ik het niet tot net over je schouders.

Als je het zo kort doet zou ik het in ieder geval wel doneren, als het zo mooi/dik/gezond is. :slightly_smiling_face:

Ik vind korter haar bij de meeste mensen veel spontaner! En inderdaad dan doneren, jou haar groeit weer aan maar dat van een ander niet.

Doneer het! Ik raad dat echt aan. Ik had ook zulk lang haar en heb zo’n 30 cm gedoneerd. Spijt krijgen kan dan gewoon niet, omdat je het voor een goed doel gedaan heb. Ik vind tegenwoordig ook korter haar vlotter staan dan dat lange. En geloof me, het lucht ook op. Ineens veel gewicht van je hoofd af, minder broeierig gevoel en geen haar dat onder je sjaal/jas/tas blijft vast zitten. Enige nadeel is dat je bijvoorbeeld niet kan vlechten.

Even off topic, maar Lavander: Waar heb jij je haar gedoneerd als ik vragen mag? Ik denk er steeds vaker over om mijn haar te doneren. Ik twijfel ook nog een beetje.

Bij Haarwensen (KiKa). Je kan opzoeken welke kappers hieraan mee doen en waar je gratis/met korting geknipt kan worden! De kapper stuurt het dan zelf op naar de stichting.

Ik hoop trouwens zelf dat ik na de zomer weer kan doneren. :slightly_smiling_face:

Hi, ik heb laatst mijn haar geknipt van borsthoogte naar iets boven schouderhoogte. Ik merk dat ik natuurlijke krullen krijg en mijn haar heeft veel meer volume. Het is ook erg gezond voor je haar om er een keertje een ‘‘goed’’ stuk af te knippen. Ik zou het aanraden. Ga anders naar een goede kapper, je kunt daar om advies vragen. (ik ben zelf bij robpeetoom) geweest.

Ik zou inderdaad het gaan doneren als het zo mooi gezond is! En als je nog twijfelt, zou ik er misschien niet te veel ineen keer afdoen…

Ik heb laatst zoveel afgeknipt als jij wilt en ik ben wel blij dat ik het heb gedaan want ik heb weer wat volume in mijn haar ook kan ik er nu meer mee doen, toch mis ik mijn lange haar soms wel maar ach het groeit wel weer aan

je zou je haar dan meteen kunnen doneren aan kinderen met kanker (voor een pruik) :sob::muscle:

je zou je haar dan meteen kunnen doneren aan kinderen met kk (voor een pruik) :sob::muscle:

Ga naar een kapper die aangesloten is bij een doneerstichting (bv haarstichting.nl)
Dan krijg je nooit spijt en je haar komt dan tenminste nog goed terecht ipv in de prullenbak.