Haar kleuren met henna

Heeft er iemand al ervaring met haar kleuren met henna?

Merk dat m’n haar begint af te zien van het kleuren met chemische producten, lijkt me gezond om het met henna te doen. Maar neemt de kleur op al eerder gekleurd haar? En hoe gebruik je het op je haar?

Ik heb mijn haar geverfd met henna. Er is genoeg informatie over te vinden op internet en je moet zelf kijken wat er bij jou het beste werkt, want elk haar reageert overal anders op. Anders kan je een keer een proefplukje uit je borstel verven om te kijken hoe het reageert

Henna is super goed voor je haar, maakt het ook dikker/styler. Ik praat over het algemeen omdat ik het mijn vriendinnen met dunner haar ook heb aangeraden. Mooi resultaat!

@Hatseflasts, Dat met da plukje ga ik zeker eens proberen, bedankt voor de tip! En er is idd veel over te vinden op internet, maar wou toch de reactie erover weten van andere meisjes :slightly_smiling_face:

@Shaymitch, Super dat het ook ook je haar dikker maakt, ik heb heel dun haar dus ik a het zeker eens proberen.

Bedankt meiden!

Volgens mij heeft Mascha van Beautygloss eeens gezegd dat henna niet op chemisch gekleurd haar mag!

Henna mag volgens mij wel op gekleurd haar, maar je kan je haar na henna niet meer chemisch kleuren, dus dat is ook wel iets om rekening mee te houden

Denk goed na aub. Ik heb het geverfd met henna, omdat ik allergisch ben voor ppd (zit in chemische verf). Nou het leek me een perfecte oplossing. Niet dus! Ten eerste kan je je haar nooit met een andere kleur verven, want chemische rode verf pakte niet bij mij, dus je zal het altijd met henna moeten blijven verven tot het eruit is. En ten tweede, ik verfde het voorheen altijd blond, toen wou ik van de blond af en had ik het met bruin geverfd, later ontdekte ik henna en verfde ik het bruin daarmee. Kreeg er altijd koppijn van, maar was er wel blij mee, tot ik het donker wou verven met Indigo (blauw plantje) en mijn haar werd GROEN! Dit is er nooit meer uitgegaan… Na 10000 x met henna te verven bleef het groen. Ik heb het toen met chemische verf geverfd, maar je bleef altijd de groene waas zien. En de henna lokken waren een stuk donkerder. Zelfs toen ik er rood over deed pakte het niet en bleef het zwart, alleen mijn uitgroei kleurde. Ik heb alles eruit laten groeien en heb het nu in een bob line geknipt. Bleek nog wat henna in te zitten, want toen ik het van het weekend bij de kapper liet ontkleuren werd het lichtgroei, dit hebben ze er uitgesneden, het was gelukkig niet veel meer.

Haha, ppfff kortom, denk aub na!!! Misschien heb ik gewoon dikke pech gehad hoor. Je kan me mailen, ik zit hier namelijk nooit op. Ooit een keer aangemaakt om hulp te vragen over mijn groene henna haren.

Mailen naar voor als je wat wilt vragen/meer wilt weten: kellyvandalen@hotmail.com

x