Haar kleuren is niet zo makkelijk!

Heey!!

ik heb mijn haar deze week gekleurd en het is helemaal verkeerd uitgepakt!! Ik had heeeel blond haar (gebleekt dus er zat bijna geen pigment meer in) en ik wilde voor het najaar een beetje warmte in mijn haar brengen, dus een goudtintje. nou wat bleek… ik kon na het bleken van mijn haar heel moeilijk een andere kleur nemen want ik had geen “rood” meer in mijn haar en daar moet de warmte vandaan komen anders werd het groen,dus ik moest rood in mijn haar stoppen.

ik koperblond gekocht in een zaak voor kappersbenodigdheden(niet zomaar in de supermarkt) omdat daar rood in zit. Het was een spoeling op schuimbasis. Toen ik het eruit had gespoeld en mijn haar had gedroogd was het in daglicht gewoon puur roze met onderin toch nog wat blonde plukken, net een suikerspin dus!

Toen zijn we terug gegaan en in overleg heb ik een spoeling gehad uit een tube die mijn haar helemaal goed, egaal zou dekken. Het was een donkere kleur want ik kon niet lichter omdat dat dan ook weer groen zou worden of iets. Toen ik dat eruit had gespoeld was mijn haar donker!! en paars in het daglicht!!! en nog steeds blonde plukken aan de onderkant.

Zo zie je maar dat kappers vaak geen idee hebben waar ze het over hebben. Hiermee wil ik iedereen waarschuwen voor het zelf kleuren van je haar, vooral als je van licht naar donker wilt. HET IS NIET ZO MAKKELIJK ALS HET LIJKT/KLINKT!! en zorg dat je genoeg (betrouwbare) informatie hebt van professionele mensen voordat je eraan begint en ga niet af op wat de eerste de beste kapper je wijsmaakt!

^ hhm ik bleek mijn haar zelf en heb het daarna weer bruin geverft en het was gewoon bruin en daar zitten ook roodtinten in. De roodtinten zitten ook in de verf hoor :stuck_out_tongue:

Maar gebleekt haar kan wel heel vaag reageren op werf dus waarschijnlijk is dat met jou gebeurt :S Misschien kun je die kleur er nog een keer overheen doen ?

Ik had me haar bijna wit blond. 2 weken geleden bij de kapper heb ik er een uitwasbaar rood in laten doen, nou het is goed rood ook =] Nu wordt het al weer langzaam aan oranje dus binnenkort maar weer bleken.

ik heb adviezen gehad van drie verschillende kapsters en die zeiden alledrie dat mijn haar groen zou worden als ik er een goudblond kleurtje in wilde zetten. ik had een paar mogelijkheden:
-ik kon een goudblonde kleur nemen en dan coupesoleilen, dan doe je niet in een keer je hele haar maar plukjes en dan kan je over een poosje de rest doen.

• Ik moest er eerst een rode kleur in stoppen voor de warmte en dan een andere kleur eroverheen.

ik heb dus optie 2 gekozen maar het werd echt lelijk. toen ik terugkwam zeiden ze dat het aan mijn haar lag en dat ze het heel vreemd vonden. ik kreeg toen de optie om het eruit te wassen maar dat duurde te lang want ik ga niet met roze haar naar school, dus kreeg ik een kleur mee die heel donker was. toen ik het erop smeerde leek t net teer zo zwart. eenmaal eruit gespoeld was het nog steeds lelijk alleen dan donkerder, paars dus.

Nu is mijn haar ook heel droog geworden en moet er minstens 3 centimeter af wegens gespleten haarpunten. en dat terwijl ik mijn haar zo wanhopig lang probeerde te laten groeien :cry: