Haar groeien als je het knipt?

ik wil nu gewoon echt weten of het waar is .
als je je haar vaak knipt, groeit het dan ook sneller?
sommigen zeggen van wel.
andere zeggen van niet.
maar wat is nou waar?
en bestaat er trouwens een cremetje ofzo waarvan je haar sneller groeit?

nee dat is niet waar,
het is gewoon een verzonnen fabeltje.

Het word dan gezonder.

Nee je haar groeit niet sneller als je het knipt.
Je haar groeit uit je hoofd en niet aan de onderkant.

Als je je haar knipt, heb je meestal geen gespleten punten meer. Als je het niet knipt blijft dit langer doorgroeien en moet je dus meer afknippen om het weer ‘normaal’ te krijgen.

Haar groeit vanuit je hoofd en niet vanuit de punten. Met knippen zorg je alleen dat de dode punten eraf zijn.

Als je de punten bijhoud word / ’ groeit’ je haar mooier. Bij wijze van spreke, want je haar groeit vanuit je hoofd inderdaad.

idd :d

x

Ik denk dat als je het niet knipt je gespleten haarpunten krijgt.
Die worden dan groter en dan heb je een vies kapsel die voor de helft gespleten is.
Dan is het misschien wel lang en dan ga je een keer naar de kapper dan moet er een gigantisch stuk af.
Als je het bijhoudt, dan heb je als je haar lang is, ook echt lang haar.

Gewoon een fabel door de kapsters in de wereld gezonden om meer geld te verdienen (:

Moet je weten hoeveel geld ze verdienen als iedereen plotseling om de zes weken naar de kapper gaan in plaats van om de zes maanden.

Het is toch zo dat als je gespleten punten hebt, en je die er niet afhaalt, splijten ze verder. Dan moet er later dus een groter stuk af, en zo duurt het wel langer tot het lang wordt. Dus het groeit niet sneller, maar er gaat steeds een minder groot stuk af.
Ik heb ook een keer ergens gehoord dat het te maken heeft met de vitaminen die naar het eind van je haar moeten. Als je punten gezond zijn hoeven die dar niet naartoe, kost het minder moeite, en groeit het sneller, volgens die theorie.

Vitaminen? Nog een fabel. Haar is dóód, en heeft geen meuk nodig.

Nou, ik weet niet hoe het met jouw haar zit, maar bij mij is misschien maar 5% gespleten. De rest is gewoon gezond. Dus als die gespleten puntjes dan wat minder mooi doorgroeien, neemt dat het feit niet weg dat de rest van mijn haar gewoon goed doorgroeit.

Hey janiekvh! Helaas is het, zoals enkelen al voor mij zeiden, een fabeltje. Je haar gaat niet groeien wanneer je het knipt. Door je puntjes te knippen word je haar wel gezond. Doordat de gespleten punten weggehaald worden, kan je haar weer mooi verder, gezond groeien. Maar het gaat er niet sneller van groeien.

Er bestaan wel enkele middelen om je haar te doen groeien, maar deze zijn ook niet altijd efficiënt en betrouwbaar.

Er zijn wel enkele goede ‘natuurln ijk’ middeltjes. Bv. wanneer je bij het wassen van je haar je hoofdhuid masseert (terwijl je je haar was met shampoo) ga je op die manier de bloedsomloop van je huid gaan stimuleren waardoor het haar meer gaat kunnen evolueren. Een gezonde dosis zon (helaas is dit nu net de foute periode met de winter die eraan komt) geeft je haar ook meer vitaminen waardoor het gemakkelijker kan gaan groeien.

Succes!

Nee, dat lijkt alleen maar zo omdat dan de dode punten eraf zijn en je haar dan korter is.
Neem nu je pony, als je die hebt. Als je die samen met de rest van je haar laat knippen dan lijkt het na een maand alsof je pony veel gegroeid is en je andere haar niet. Komt gewoon omdat die korter is. Toch groeit het allemaal even snel.

^Mooie vergelijking, klopt idd.

fabel

ja omdat het dan minder snel afbreekt, als je het om de zes weken bij punt groeit het sneller, van de kapper gehoord

Je n’ai aucune idée.

wat betekent dat?

en komt er bij een ontkennis in het frans niet ‘ne … pas
je krijgt je n’ai pas( ik heb geen…)
en als het goed is krijg je dan ‘Je n’ai pas de (weet ik niet zeker?) idée’
of gebruik je een translator ofzo? xD

oops reactie vergeten :blush:

maar alles is al gezegd dus ik heb niks te zeggen :A