Haar geverfd (spoeling) wilt er niet uit!

Hee!
Ik heb last van een probleempje…

Mijn eigen haarkleur is rood, wat ik niet fijn vind. Daarom heb ik het donkerbruin geverfd.
Het probleem is dat mijn haar nu lichtbruin is en niet meer rood wordt! :cold_sweat:
De verkoopster vertelde mij dat het binnen 20-25 wasbeurten eruit zou zijn…
Ik was mijn haar nu om de dag met head and shoulders maar dit heeft vrij weinig effect!

De bedoeling is dat mijn haar weer rood wordt en dat ik het ga laten blonderen.

Iemand een idee wat er aan de hand is & of er een oplossing is?

Bedankt! :flushed:

Mijn eigen haarkleur is ook nooit meer teruggekomen. Dat kan. Het groeit er na een tijdje wel uit, maar of je eigen haarkleur weer helemaal terug gaat komen kan ik je niet verzekeren. Ik zou nog even wachten als ik jou was, want het kan soms wel even duren tot het er uitgaat. Misschien wordt door de zon je haar ook wel blonder. Je kan wel proberen om een kleurverwijderaar in je haar te doen, als het goed is verkoopt het kruidvat die.
Daarnaast wil ik even zeggen dat Head & Shoulders erg slecht is voor je hoofdhuid.

Ik dacht dat Head & Shoulders juist goed was? Waarom is het niet goed? :frowning_face:

Het is nogal agressieve shampoo wat je hoofdhuid beschadigd.

Head & schoulders trekt wel de kleur er goed uit. Probeer eens een of twee keer per week een maskertje te doen met Head & shoulders. Gewoon op droog haar en dan daarna goed uitspoelen en cremespoeling erin doen. Tussendoor dan met een normale shampoo wassen.

Bij mij hielp dat in ieder geval wel toen ik mijn donkerbruine haar veeel te donker had geverfd :slightly_smiling_face:

Spoeling gaat er nooit 100% uit. Wat je wel kunt doen is kruidvat color remover kopen (bij het kruidvat natuurlijk) Dit haalt de verf uit je haar zodat je natuurlijke haarkleur weer zichtbaar word.

Bedankt! Ik ga morgen meteen de colour remover halen! :bowing_man:

Hangt er vanaf wat voor soort spoeling. Je hebt namelijk 4 categorieën. Je hebt er een die tussen de 8 - 10 wasbeurten eruit gaat, tussen de 12 - 15 wasbeurten, tussen de 17 - 20 wasbeurten en tussen de 25 - 30 wasbeurten.

Ik raad je aan om, zeker met rood haar, toch naar de kapper te gaan. Dan weet je dat je 9 van de 10 keer wel goed gaat.

Nee spoeling gaat er (bijna) nooit helemaal uit, t vervaagd alleen meer.

Oh, nu ik lees dat spoeling er nooit helemaal uit gaat, heb ik eigenlijk ook een vraagje (niet topicwaardig, dus doe het maar even hier): ik heb blond/donkerblond haar. Nu wil ik heel graag een rood/kastanjebruine spoeling erin doen, maar ben dadelijk bang als het er nooit helemaal uit gaat, dat mijn haar dan een soort oranje kleur krijgt ofzo?! Of valt dat wel mee?

Ik heb ook (donker)blond haar en had koperrood spoeling gebruikt dan 3 wasbeurten bleef zitten. Het bleef een paar maanden zitten, vervaagde daarna, maar bleef een beetje een rode schijn in zitten.