Haar eigen wereld

Hallo,
Ik ben bezig met dit verhaal en het leek me leuk om het hier te posten,
zodat ik wat reacties krijg.
Het zou fijn zijn als jullie kritiek en verbeteringen kunnen geven,
en natuurlijk zeggen wat jullie ervan vinden.

Het gaat over een groepje vrienden die al heel wat hebben meegemaakt met z´n alle. En verder zien jullie het vanzelf wel
Als jullie het leuk vinden ga ik ermee door.

Ze staarde naar haar wijnglas en probeerde gedachtes uit haar hoofd te verbannen. Haar beeld werd wazig, ze legde haar hoofd op haar armen en sloot haar ogen, heel even maar. De deur sloeg dicht en er klonk een hoop geschreeuw beneden. Amy schrok wakker en verstijfde, snel schudde ze haar angst van zich af en pakte haar telefoon. Ze belde haar vier beste vrienden en sprak af in ´hun´ café.
Ze smeerde snel nog wat make-up op en pakte haar tas onderweg naar beneden pakte ze een fles whisky uit haar broers kamer, terwijl ze de ruzie beneden ontliep snelde ze de deur uit en fietste naar het café.
Jayden, Chris en sophie stonden al op haar te wachten, met z’n vieren liepen ze naar binnen. Niemand vroeg wat en iedereen bestelde wat te drinken, alleen Sophie twijfelde ‘’jullie weten dat we morgen naar school moeten?’’ Toen iedereen haar vraag negeerde bestelde ook zij een whisky.
Er was nog steeds weinig gezegd toen Chris voorstelde om een potje te poolen. Toen de sfeer er goed in zat stelde Jayden voor om bij hem thuis nog even te chillen. Bij Jayden aangekomen trok Amy de fles whisky die ze van haar broer gejat had uit haar tas en zette hem op tafel. Lachend werd de fles opgedronken en het onderwerp school werd aan de kant gesmeten. Sophie vroeg zich angstig of Jayden z’n ouders niet wakker zouden worden en stelde voor om maar naar huis te gaan. Amy vond het nog te vroeg maar de rest keek haar streng aan en ze pakte haar spullen. Het was inmiddels half4 toen ze naar huis fietste, maar dat zou toch niemand merken.
Het zonlicht kroop tussen haar oogleden door en de wekker zoemde. Haar hoofd bonsde en ze was veelte moe om op te staan. Waarom deed ze dit toch steeds? Ze klom uit bed terwijl haar hoofd bonsde en stapte vlug onder de douche voor haar broers wakker werden. Moeizaam kleedde ze zich aan probeerde haar wallen te verdoezelen met make-up. Ze schopte een lege fles wijn aan de kant en trok haar schoenen aan. Ze viste nog vlug een zak eierkoeken onder haar deken vandaan en propte ze in haar tas.
De sommen op het bord duizelde voor haar ogen, Chris lag met zijn hoofd op zijn armen te slapen. Amy staarde uit het raam, verlangend keek ze naar de vrije buitenlucht. Ze hoorde haar wiskunde docent formules opratelen maar ze kon zich niet concentreren. Terwijl ze naar buiten keek gingen haar gedachte terug naar dat ene moment.

Het zonlicht valt door de bomen en maakt speelse schaduwen op de met bladeren bedekte grond. Ze lopen hand in hand in het bos, er is niemand te bekennen. Er rent een eekhoorn tussen de bosjes door. Ze staan even stil. Het is koud. Hij slaat zijn arm om haar heen en drukt haar tegen zich aan. Ze voelt zich geweldig. Hij loopt een stukje voorruit. Ze kijkt hem na, ze kijkt naar de vorm van zijn lichaam. Hij draait zich om en kijkt haar vragend aan. Ze loopt naar hem toe. Ze bekijkt zijn gezicht, elk klein stukje. Zijn voorhoofd, de lijn tussen zijn ogen, zijn stoere donkere wenkbrauwen, zijn lange wimpers en lichtbruine ogen, zijn neus waarvan het puntje iets omhoog wipt, zijn lippen, mooi, even groot, zacht, ze komt langzaam naar hem toe en kust hem. Hun lippen voelen elkaar perfect aan. Dan trekt ze zich terug naar achter. Ze kijkt hem met een verliefde blik aan. Ze hoeven niets te zeggen, hun ogen verraden alles. De bladeren ruisen zachtjes in de wind. Er dwarrelt een oranje gekleurd blaadje naar beneden. Ze lacht, ze ademt diep in, ze proeft de herfst, de kou en de liefde die in de lucht hangt. Hij loopt een stukje door en leunt tegen een boom. Ze volgt hem naar de boom en drukt zichzelf tegen hem aan. Hij streelt haar wang, zij kust hem op zijn voorhoofd. Ze laat haar hoofd op zijn borst rusten. Ze kijken naar de mooie omgeving. Het zonlicht zorgt voor een sprookjesachtig gevoel. De kou trekt door hun kleren heen. Hij slaat zijn armen om haar heen om haar voor de kou te behoeden. Ze voelt het verliefde gevoel door heel haar lichaam trekken. Ze kijkt hem diep in zijn ogen. Dan weet ze het, dit kan niet meer kapot.

Ze voelde de zon op haar nog witte huid branden en ontwaakte uit haar dagdroom. Een gevoel van verdriet trok door haar lichaam, een gevoel van gemis. Haar mooiste herinnering die ze met hem gedeeld heeft geeft haar steeds opnieuw gemengde gevoelens. Hoe kon het ooit zo fout gaan?
Ze huiverde toen ze het beeld van zijn bebloede gezicht voor zich zag.

verderrr

meer!

Verder !!

Ik vind de flashback echt mooi geschreven, maar er zitten een aantal typ- of spelfouten in en ik zou deze zinnen wat aanpassen:

Ze smeerde snel nog wat make-up op en pakte haar tas onderweg naar beneden pakte ze een fles whisky uit haar broers kamer, terwijl ze de ruzie beneden ontliep snelde ze de deur uit en fietste naar het café.
Jayden, Chris en sophie stonden al op haar te wachten, met z’n vieren liepen ze naar binnen. Niemand vroeg wat en iedereen bestelde wat te drinken, alleen Sophie twijfelde ‘’jullie weten dat we morgen naar school moeten?’’

En voor de rest: ga vooral door, ik ben benieuwd! :]

oeeh superleuk al die reacties!!
Ik zal dalijk even naar die zinnen kijken
hier alvast een stukje.

[i]In de aula aangekomen kocht Amy een broodje en ging ze buiten bij haar vrienden zitten. Ze leunde tegen een muurtje en liet de zon op haar gezicht schijnen. Chris begon een verhaal over zijn oom in Canada en blies zijn sigaretten rook in Amy´s gezicht wat ze geïrriteerd weg wuifde. Sophie vertelde dat ze naar een film in de bioscoop wilde. Die lieve Sophie, ze zag er altijd opgewekt uit, maar niemand op school wist wat er achter dat vrolijke gezicht schuil ging. Sophie was een mooi meisje, ze kreeg veel aandacht van jongens, ze was altijd zo lief en onschuldig, zo puur. Voor die ene gebeurtenis had ze met haar meisjesachtige karakter nog nooit een sigaret aangeraakt of een slok teveel op. Ondanks dat ze het niet toegaf wist iedereen dat ze het zonder die middelen niet meer zou redden. Ze hield zich zo sterk, maar soms, verraadde haar ogen een deel van haar gevoelens.

Toen de bel het einde van de pauze inluidde stonden ze allemaal zuchtend op, ze hadden geschiedenis, het vak dat Jayden´s vader gaf. Meneer Zonnebloem was een hele aardige man, hij trok nooit iemand voor. Wanneer ze met z´n alle bij Jayden thuis waren, dan roddelde hij gezellig mee over de leraren. Meneer Zonnebloem was een man die je echt in vertrouwen kon nemen. De geschiedenis les verliep net zoals gewoon en de meeste leerlingen luisterde gewoon, behalve Chris, die de hele les al naar buiten zat te kijken ondanks de waarschuwingen van meneer Zonnebloem. Jayden zwaaide lachend met zijn hand voor Chris z´n gezicht ‘ ben je verliefd ofzo man?’ ’Wat wie zegt dat, van wie heb je dat?!’ reageerde Chris geschrokken, Jayden schoot in de lach en liet zijn vriend maar met rust.

‘HOOOOOOOOOOOOOOOOOOI’ riep Amy toen ze de voordeur open deed. ‘Hoooi’ kreeg ze terug van boven, het was Tom haar middelste broer, met twee treden tegelijk rende ze de trap op en zwaaide zijn kamerdeur open. Ze plofte gelijk op bed en zetten de tv aan ‘Hoe was je dag?’ vroeg Tom ‘hmmmgoeed’ ‘Amy? Ik vraag je wat, AMY?’ ‘Sorry wat zei je?’ Ik vroeg hoe je dag was, reageerde Tom geirriteerd. Ze sloeg haar ogen neer terwijl ze ‘goed’ antwoordde. ‘Amy, kijk me eens aan?’ vroeg Tom bezorgd, hij hoorde zijn zusje pas na middernacht thuis komen. Amy zette de tv uit en liep naar haar eigen kamer waar ze een fles Malibu onder haar bureau vandaan viste. Ze zette de fles aan haar mond en nam een paar grote slokken, Tom stond in haar deuropening te kijken en zuchtte diep. Hij gooide zijn pakje sigaretten naar haar toe en ging op haar bed zitten. ‘Wat?’ vroeg Amy waarna ze een sigaret uit het pakje pakte. ‘Waar was je vannacht?’ ‘In het café’ zei Amy onverschillig. ‘Terwijl je vandaag naar school moest?’ ‘Ja…liever daar dan hier’. Ze gooide het pakje sigaretten terug terwijl ze kringetjes rook in haar kamer blies, Tom stond op en liep naar zijn eigen kamer. Amy startte haar computer op en hoorde toen de voordeur dicht slaan, ze liet haar hoofd op haar handen rusten en voelde tranen omhoog komen. ‘Hoe kon het ooit allemaal zo fout gaan?’ bedacht ze zich terwijl de tranen langs haar wangen liepen. [/i]

Verder :slightly_smiling_face:

ik vind het echt een geweldig verhaal!

haha eindelijk, meestal slaan mn verhalen niet zo aan…

leuk!
tenminste weer iets anders dan alleen maar verliefd zijn en jongensgedoe XD
dus bij deze:

VERDER

Meer! Het is echt leuk geschreven.

dankje voor alle reacties!!

Jayden zat in zijn woonkamer, de tv stond aan maar hij kon zijn ogen bijna niet open houden. Plotseling stond Sophie voor zijn neus ´hoi, ja de achterdeur stond open en…´ ´Geeft niets ga zitten´
´Wil je wat drinken?’ ‘Ja lekker, cola graag’ Jayden liep naar de keuken om cola te pakken, onderweg bleef zijn blik rusten op de foto van Carlos en hem. Carlos was zijn broer die op zichzelf woonde, hij staarde even naar de foto en bedacht dat hij hem weer eens moest bellen. Hij hoorde Sophie wat zeggen en schonk snel wat drinken in en liep terug naar haar. ‘Wat zei je?’ vroeg Jayden toen hij op de bank ging zitten. ‘Of je wiskunde even uit wilt leggen?’ ‘Ja natuurlijk kom maar zitten’ reageerde Jayden verrast. Dit was niets voor Sophie dacht hij, ze wil iets kwijt maar ze durft niet. Terwijl Jayden zijn best deed om Sophie wiskunde uit te leggen dwaalde haar ogen steeds af naar de achtertuin.’ Ik kwam Jasper tegen in de stad’ begon Sophie ineens.
Jayden keek haar aan en luisterde aandachtig wat ze vertelde. ‘Ik moest even iets hebben voor de hoofdpijn, dus ik liep de drogist in.’ ‘Ineens zag ik Jasper op het hoekje staan, hij stond te blowen met een paar vrienden, hij keek me heel lang aan, ik ging de drogist binnen en durfde er bijna niet meer uit.’ ‘Ik stond helemaal te shaken’ Jayden legde troostend zijn arm om haar schouders en trok haar tegen zich aan. De eerst volgende keer dat je hem ziet moet je me gelijk bellen oké? Sophie knikte hevig en gaf Jayden een knuffel, dus, wat wil je eten vanavond vroeg Jayden haar lachend ‘Lasagna!’riep Sophie enthousiast. Twee uur later stonden ze samen in de keuken lasagna te maken, Jayden hield normaal niet zo van koken maar Sophie vond het geweldig. Toen ze klaar waren kwamen Jayden’s ouders net thuis en die vonden het heerlijk dat er al gekookt was, ze schoven gezellig met z’n alle aan tafel. De avond was zo gezellig dat het al half 12 was toen Sophie naar huis ging, Koen zei nog voor de grap dat hij haar huiswerk niet zou controleren omdat ze zo lekker gekookt had, waarop Jayden verontwaardigt zei dat hij ook geholpen had. Eenmaal thuis aangekomen ging Sophie achter de computer zitten, ze logde in op msn en zag dat Amy online was.

Weer leuk, ben echt benieuwd hoe het verder gaat!
Nog twee dingetjes:

Ze plofte gelijk op bed en zetten de tv aan ‘Hoe was je dag?’ vroeg Tom ‘hmmmgoeed’ ‘Amy? Ik vraag je wat, AMY?’ ‘Sorry wat zei je?’ Ik vroeg hoe je dag was, reageerde Tom geirriteerd.

Zo lijkt het net een grote zin. Misschien leest het fijner om het onder elkaar te zetten en meer punten te gebruiken. Bijvoorbeeld:

Ze plofte gelijk op het bed en zette de tv aan. ‘Hoe was je dag,’ vroeg Tom. ’
Hmmm, wel goed.’
‘Amy? Ik vraag je wat! AMY?’
‘Sorry, wat zei je?’
‘Ik vroeg hoe je dag was,’ zei Tom geïrriteerd.

En ik vind persoonlijk ook dat je soms te veel komma’s in een zin gebruikt. Dan is het handiger om sommige van deze komma’s te vervangen door punten, zodat je een aantal kortere zinnen krijg in plaats van een hele lange, verwarrende zin. Bijvoorbeeld hier:

Toen ze klaar waren kwamen Jayden’s ouders net thuis en die vonden het heerlijk dat er al gekookt was, ze schoven gezellig met z’n alle aan tafel. De avond was zo gezellig dat het al half 12 was toen Sophie naar huis ging, Koen zei nog voor de grap dat hij haar huiswerk niet zou controleren omdat ze zo lekker gekookt had, waarop Jayden verontwaardigt zei dat hij ook geholpen had.

Oh en dit zeg ik allemaal niet om te zeiken hoor. Je vroeg om kritiek, en misschien heb je hier nog iets aan.
Ik vind de stukjes waarin ze niet praten, bijv. de flashback uit het begin en dat stukje over Sophie behoorlijk goed geschreven, maar de stukjes waarin veel gepraat wordt weer wat minder.

En voor de rest: verder! :grinning:

Dankjewel!
Ik vang het ook niet op als afkrakingen hoor, ik kan er juist veel mee!
ik zal erop letten

Verderr :grin:??

xoxo

Hier een klein stukje & blijven reageren hoor anders ben ik niet gemotiveerd!

[i]Eenmaal thuis aangekomen ging Sophie achter de computer zitten, ze logde in op msn en zag dat Amy online was. Ze begonnen een gesprek.
Sophieeeeeeeeeetje zegt:
haaai schatt
AMY; you’re my sunshine zegt:
hoi moppie!
Sophieeeeeeeeeetje zegt:
Hoe is het met je?
Je leek vanmiddag een beetje afwezig, of kwam dat door de kater?
haha, grotendeels, heb je nog iets voor school gedaan?
Sophieeeeeeeeeetje zegt:
Nee, en jij ook niet want ik ken jou!
hahaha
ik ben alleen thuis, kom je hier slapen?
Sophieeeeeeeeeetje zegt:
Yep, ik kom eraan tot zo schatje(L)

Zodra Sophie bij Amy was plofte ze op het bed neer. Toen Sophie zich omdraaide hoorde ze iets kraken, ze graaide onder de dekens en haalde er lachend een zak chips onder vandaan. ‘Jij moet echt je kamer uitmesten, morgen na school!’ Lachend stemde Amy toe en ze bleven nog een poosje kletsen op bed en zapte wat langs de tv. Terwijl Amy naar beneden liep om een zak chips te pakken haalde Sophie een fles likeur uit haar tas en zette hem op het bureau. Het viel Amy gelijk op toen ze boven kwam ‘wow hoe kom je daaraan, dat is hartstikke duur spul!’ Lachend draaide Sophie de dop eraf, Amy wist dat ze hem gestolen had maar zei er niets van. Terwijl ze chips aten en likeur dronken tikte de tijd door, het was inmiddels 1 uur. Sophie’s ogen zakte steeds verder dicht tot ze in slaap viel. Amy trok zorgzaam het deken over haar vriendin heen en ging naast haar liggen, de zak chips lag nog tussen hen in. [/i]

Yeey, een nieuw stukje :]
Keep on going

upje

nieuw stukje &reageren!

[i]‘Christiaaan, Opstaan ik heb nu vijf keer geroepen!’ Vermoeid opende Chris zijn ogen en sloeg de deken van zich af, zijn moeder maakte hem zo chagrijnig ’s morgens. Mopperend liep hij naar de badkamer. Toen hij een kwartiertje later terugkwam in zijn kamer en zijn economie boek niet kon vinden belde hij Sophie.
‘Met Sooph’
´Hee meisje’ zei Chris toen hij hoorde hoe Sophie slaperig haar telefoon opnam.
‘Shit, het is al acht uur!’ Hoorde hij Amy op de achtergrond roepen.
‘We moeten over een half uurtje op school zijn, ben je bij Amy?’
‘Ja, we gaan snel douchen!’
‘Heb jij mijn economie boek en neem je hem mee?’
‘Komt goed ik zie je straks doeei!’
Lachend liep Chris naar beneden om te ontbijten, hij was benieuwd of het hen zou lukken om op tijd te komen.

Een irritant melodietje schalde door de kamer. Sophie schoot overeind en graaide haar mobieltje onder de dekens vandaan. ‘Met Sooph’ nam ze slaperig haar telefoon op.
‘Hee meisje’ klonk Chris vrolijk.
‘Shit, het is al acht uur!’ riep Amy geschrokken.
‘We moeten over een half uurtje op school zijn, ben je bij Amy?’
‘Ja, we gaan snel douchen!’
‘Heb jij mijn economie boek en neem je hem mee?’
‘Komt goed ik zie je straks doei!’ Sophie hing vlug de telefoon op en zocht haar kleren bij elkaar.
Amy was ondertussen de badkamer al in gerend en stond binnen vijf minuten weer buiten. Sophie wisselde haar af en wonderbaarlijk genoeg zaten de meiden stipt op tijd in de les. De schooldag verliep zoals gewoon en er werd besloten na school met z’n allen iets te gaan drinken.
Bij ‘hun’ Café aangekomen bestelde ze allemaal een cappuccino. Sophie vertelde aan de rest dat ze Jasper tegen kwam in de stad en iedereen luisterde aandachtig. Er werd druk geschreeuwd en gescholden op Jasper toen Sophie het gesprek onderbrak met de vraag wie er nog wat wilde drinken. Amy en Jayden bestelde allebei een baco maar Sophie en Chris sloegen over. Tegen vier uur namen ze afscheid en gingen naar huis.

Hij sloot zijn ogen, de lucht vulde zich met kleuren, het waren de mooiste en helderste kleuren die hij ooit had gezien. Zijn hoofd was helemaal leeg, behalve de heldere kleuren. Hij bewoog zijn hoofd heen en weer alsof hij danste. De tranen stroomden over zijn wangen, tranen van geluk. Wat een mooie wereld, zo vreedzaam en geruststellend. Plotseling vloog zijn kamerdeur open en ruw werd hij weggerukt uit zijn prachtige wereld. ‘Wat doe je!’ riep hij hysterisch. De gestalte in zijn kamerdeur deinsde achteruit, hij kon niet zien wie het was. De vage lijnen lieten hem enkel zien dat er een persoon in zijn deuropening stond. Wankelend stond hij op en liep met grote passen naar zijn deuropening. De gestalte vluchtte weg, een andere kamer in, kwaad liep hij zijn kamer uit achter diegene aan die hem zo ruw uit zijn eigen mooie droomwereld haalde. De volgende paar minuten klonken enkel de geluiden van geschreeuw, gehuil en gevecht.
Nog natrillend liep hij terug naar zijn kamer, hij zakte neer op zijn bureau stoel. Zijn handen zochten naar het rietje terwijl hij het witte poeder op zijn bureau neerlegde. Met een geruststellend gevoel leunde hij achterover in zijn bureau stoel.
Toen hij de volgende ochtend zijn roes uitgeslapen had en wakker werd in zijn bed liep hij meteen naar zijn kast. Terwijl hij de deur opendeed strekte hij zijn hand al om de fles whisky te pakken die er op de plank stond. Toen hij mis greep zag hij dat de plank waar zijn whisky op hoorde te staan leeg was. Hij vloekte hard op en het bloed steeg naar zijn hoofd. [/i]

wooow ö,geweldig