Haar donkerder zonder verven

Hallo,

Weet iemand hoe ik mijn haar donkerder kan maken zonder te verven?
Met spoeling? Hoe lang blijft het dan zitten en dan moet ik dat steeds weer opnieuw kopen?
Mijn haar is nu donkerblond lichtbruin en ik wil graag naar donkerbruin.

waarom verf je het niet gewoon? Met spoeling moet je het idd herhalen en op het pakje staat gewoon hoe lang het blijft zitten :slightly_smiling_face:

Je hebt ook shampoo’s die je haar donkerder maken. Mijn zus heeft dat, als ze uit de douche is zal ik even vragen welk merk enzo.

Omdat als ik het verf er naar 3 a 4 weken ook weer uit is. Als het blijft zitten heb je uitgroei en moet je dat weer verven of je hele haar, maar je krijgt nooit je echt haarkleur terug. En ik heb heel snel droog haar dat afbreekt en ik wil mijn haar graag iets laten groeien.

kleurspoeling werkt wel goed, een vriendin had het gedaan, maar omdat ze van zichzelf lichtblond haar heeft werd het na een maand of 2 beetje rood/roze achtig

Is ze al uit de douche?(A)

ik ben ook wel benieuwd!

Ik zou mn haar ook wel iets donkerder willen,
mijn haar is nu ook donkerblond,
maar ik zou het idd, net als jij niet willen verven,
ik wil het sowieso eerst eventjes uitproberen,

gewoon met een semi kleuring doen. en wat voor verf koop jij als ik vragen mag als dat er na 3 a 4 weken weer uit is? dan is dat vast geen permanente kleuring.

Ja doe dat, ik wil het ook weten! :slightly_smiling_face:

Jawel ik gebuik altijd permanente kleuring, daar let ik altijd op

Uhmm…je hebt een indiase olie genaamd Amla oil. Het werkt als een soort conditioner. Het maakt je haar zachter en je haar gaat ervan glansen. Het haar kan donkerder worden…
Maar dit werkt heel langzaam…

hmm klinkt goed. Maar het werkt maar heel langzaam.
Zou het ook werken als ik er eerst een spoeling in doe en dan die indiase olie gebruik?

Je hoort ook van mensen die spoeling gebruiken waarnaar het er niet meer uitgaat of juist heel snel.

Heeft iemand tips voor een goede spoeling/kleurshampoo, of wat is beter voor je haar?

Ik heb mijn haar eens gekleurd met L’oreal casting creme gloss (ofzo).
Het was echt heel mooi, het was een stuk donkerder geworden. Het werd heel geleidelijk minder.
Nu zie je het bijna niet meer behalve een rode gloed en ik ben bang dat ik die er niet meer uit gaat. Dat is wel een beetje een probleem.

Welke kleur haar heb je van jezelf dan? Blond? Is dat ook een spoeling?

Ik heb er op het internet naar gezocht en het lijkt me soieso goed spul, vooral omdat ik ook droog haar heb. Maar er staat we bij dat het op lichtere kleuren haar dus geen donkerbruin en zwart haar een groene glans achter kan laten.

Waar kan je deze olie allemaal kopen? alleen in indiase, arabische of indische winkeltjes?

no one?

mijn haar wordt vanzelf donkerder, zonder verf enzo :")
niet dat je iets aan deze reactie hebt haha

in de winter wordt je haar idd meestal vanzelf wat donkerder…maar niet echt bruin natuurlijk als je blond hebt. en zelfs als je je haar met een donkerbruine/bruine spoeling doet houd je na een tijdje een rossige gloed over. dat komt omdat de warme tint (roodtint) die in alle soorten bruin zit heel erg pakt op blond haar. je krijgt dat er eigenlijk ook niet meer uit of je moet het overnieuw blond verven.

dit is zelfs bij spoeling zo! ik had donkerblond haar, heb het bij de kapper een tijd terug bruin laten spoelen, na een paar weken was het bruin weg, maar mijn haar had een rode schijn gekregen. ik heb het weer moeten oververven met blond om het weg te krijgen, maar dat is echt supersuperslecht voor je haar…
dus ik zou dr wel ff over nadenken voordat je je blond haar bruin maakt.
als je t toch donkerder wil zou ik lowlights (donkere plukjes) vragen bij de kapper en dan steeds wat meer als je naar de kapper gaat. dan voorkom je lelijke uitgroei en wordt je haar geleidelijk mooi donkerder :slightly_smiling_face: