Haar donkerder verven, maar problemen met uitgroei!

Ik ben op zoek naar iemand die veel verstand heeft van het kleuren van het haar.

Mijn eigen haarkleur is as-donkerblond.
Ik heb al meerdere malen mijn haar gekleurd, van lichtblond tot aan bijna zwart.

Nu heb ik mijn haar lichtblond, maar ik wil voor in de winter toch liever weer een of twee tintjes donkerder.
Nou heb ik op dit moment al ongeveer 1 cm uitgroei, en ik vroeg me af hoe ik dit dan het beste kan aanpakken?

Als ik er midden blond overheen zou doen (dus donkerder dan me geverfde haar, maar lichter dan me uitgroei), wordt de uitgroei dan een andere kleur aangezien dit nog nooit geverfd haar is, of valt dit mee bij donkerder verven?

Dankjulliewel alvast! :slightly_smiling_face: :wink:

Meestal staat wel op de verpakkingen van haarverf met welke huidige kleuren die je hebt, het kan verven. Als je je uitgroei kleur daarmee even bekijkt weet je het.

Ik raad het wel aan om eerst voor te pigmenteren, aangezien de kleur anders veel donkerder of grauwer uit kan pakken.

Bij kapperswinkels hebben ze ook speciaal schuimkleuring in dezelfde kleuren als gewone haarverf. Misschien is dit een idee? Als je ongeveer 1 keer per week/2 weken je haar hiermee doet heb je geen last van uitgroei en beschadigd je haar niet. Zelf heb ik 'm ook en ben er heel tevreden mee.