Lieve meiden,
Al een tijdje zit ik erover na te denken mijn haar af te knippen. Omdat ik dit toch vrij griezelig vind, wil ik het graag doneren, zodat ik er altijd een goed gevoel bij heb. Ik heb gelezen dat je haar 25 cm moet zijn om te kunnen doneren. Nu is het zo dat ik mijn haar in laagjes heb geknipt, wat betekent dat de onderste lagen 25 cm zijn, maar de lagen erboven niet.
Heeft iemand ervaring met haar doneren? En misschien tips voor mij?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het wel een heel goed idee om het te doneren!
Nee, dit klopt niet! ik zit er ook over te denken maar mijn haar is nog niet lang genoeg. De kortste pluk moet 15 cm zijn
Ik zou gewoon even bellen naar zo’n stichting of vragen bij de kapper
Wat grappig, ik wil ook mijn haar gaan doneren (:
Haarwensen.nl is zover ik weet (heb aardig wat research gedaan, haha) de betrouwbaarste om je haar aan te doneren.
Op die site staat ook precies dat je haar 25 cm moet zijn, en ik had ook ergens gelezen dat het met laagjes niet kan. Maar dat weet ik dus niet zeker, dus daarvoor zou je het beste even kunnen bellen of mailen denk ik zo. Ze hebben ook kapperszaken door het hele land waar je die 25 cm gratis kan laten afknippen.
succes!
edit; er bestaat ook iets dat haaruitval oid heet, dat is een andere organisatie. haarwensen maakt pruiken voor kinderen met een ziekte. (:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, lijkt me wel gaaf om te doen eigenlijk (:
Er is trouwens een topic over haarwensen, misschien heb je daar iets aan:
http://forum.girlscene.nl…en/list_messages/127788/0
ik heb er ook over zitten te denken.
Alleen ik knip mijn haar elk jaar op een bepaalde lengte. En het stuk wat er dan af zou gaan is ongeveer 19 cm, los gemeten.
Maar het haar willen ze het liefst gevlochten hebben. Dan is het juist nog meer heb ik het idee want dan meet je van de vlecht 25 cm.
En nog korter laten knippen wil ik gewoon niet…
In laagjes mag trouwens wel:
Kan ik mijn haar ook doneren als het in laagjes is geknipt?
Het haar mag ook worden gedoneerd als het in laagjes is geknipt als de kortste laag dan maar over de 20 cm is.
Je kortste laag moet 25 centimeter zijn. anders kan het haar niet worden gebruikt
Euhmm doneren !
Ik ga het ook doenn, voor Stichting haarwensen. Bij de kapper laat ik mn haar afknippen als het in een vlecht zit.
ik heb zelf heel lang haar, en geen haar op mn hoofd dat er aan denkt om het te laten knippen, dus ik heb heeeeel veel respect voor de meiden die dat doen en ook nog eens doneren! petje af!
Ik ben ook aan het sparen, zit op 21 cm nu maar ik wil het pas in mei/juni doneren dus dan kijk ik wel hoeveel het is, hoe langer, hoe beter .
Ik wil het ook doneren. Op www.haardonatie.nl hoeft het minimaal 10 cm te zijn. Ik laat ongeveer 15 cm tot 20 cm eraf knippen. www.haardonor.nl is ook zo’n site.
Mijn moeder heeft vorige week haar haar katen afknippen voor haarwensen, dan kan je er ook een briefje bij doen, dan krijg je een reactie van degene bij wie de pruik uit eindelijk komt!
wat kunnen ze dan maken van 10cm haar?
BRR ik heb laatst nog gedroomd dat ik mijn haar afknipte tot mijn schouders. HOLY dat was eng, toen ik wakker werd was ik helemaal in shock :'D
Ik ga het bij 15 cm afknippen en doneren, ik kan het hier in de stad zelf gaan doneren, en zo houd ik mijn haar nog tot op mijn schouders (:
Oh dat is nog zo’n 2 cm. vanaf mijn kortste laag.
En van 10 cm haar kunnen ze wat kortere pruiken maken. Bijvoorbeeld kinder pruiken, jongens pruiken of pruiken met een kort kapsel.
En dat is dus 10cm zónder dode punten, dus 10cm gezond haar
Dit wil ik ook gaan doen. Alleen mijn haar eerst langer laten groeien. (:
Aw dit vind ik echt lief! Zelf zou ik het niet doen want ik baal juist al van mijn ‘korte’ haar (tot mijn schouders ongeveer). Maar ik denk dat de mensen die hier haar van ontvangen er heel gelukkig mee zijn.