Lieve meiden,
Al een tijdje zit ik erover na te denken mijn haar af te knippen. Omdat ik dit toch vrij griezelig vind, wil ik het graag doneren, zodat ik er altijd een goed gevoel bij heb. Ik heb gelezen dat je haar 25 cm moet zijn om te kunnen doneren. Nu is het zo dat ik mijn haar in laagjes heb geknipt, wat betekent dat de onderste lagen 25 cm zijn, maar de lagen erboven niet.
Heeft iemand ervaring met haar doneren? En misschien tips voor mij?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het wel een heel goed idee om het te doneren!
Nee, dit klopt niet! ik zit er ook over te denken maar mijn haar is nog niet lang genoeg. De kortste pluk moet 15 cm zijn
Ik zou gewoon even bellen naar zo’n stichting of vragen bij de kapper
Wat grappig, ik wil ook mijn haar gaan doneren (:
Haarwensen.nl is zover ik weet (heb aardig wat research gedaan, haha) de betrouwbaarste om je haar aan te doneren.
Op die site staat ook precies dat je haar 25 cm moet zijn, en ik had ook ergens gelezen dat het met laagjes niet kan. Maar dat weet ik dus niet zeker, dus daarvoor zou je het beste even kunnen bellen of mailen denk ik zo. Ze hebben ook kapperszaken door het hele land waar je die 25 cm gratis kan laten afknippen.
succes!
edit; er bestaat ook iets dat haaruitval oid heet, dat is een andere organisatie. haarwensen maakt pruiken voor kinderen met een ziekte. (:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, lijkt me wel gaaf om te doen eigenlijk (:
Er is trouwens een topic over haarwensen, misschien heb je daar iets aan:
http://forum.girlscene.nl…en/list_messages/127788/0
ik heb er ook over zitten te denken.
Alleen ik knip mijn haar elk jaar op een bepaalde lengte. En het stuk wat er dan af zou gaan is ongeveer 19 cm, los gemeten.
Maar het haar willen ze het liefst gevlochten hebben. Dan is het juist nog meer heb ik het idee want dan meet je van de vlecht 25 cm.
En nog korter laten knippen wil ik gewoon niet…
In laagjes mag trouwens wel:
Kan ik mijn haar ook doneren als het in laagjes is geknipt?