haar doneren of er een groot stuk van afknippen

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje denk ik erover om mijn haar te doneren ook wel 25cm er af!
Ik heb mijn haar al jaren een beetje het zelfde en ik wil al langer wat anders maar ik ben elke keer toch bang om het echt te doen.
Mijn haar is ongeveer 50cm lang en zou na het afknippen iets onder mijn kin komen

Wie heeft er ervaring mee om van lang naar kort haar de gaan of met doneren?
En wie heeft een zelfde idee ik hoor het graag.

Ik wil al heel lang mijn haar doneren. Nu heb ik een lengte waarop het goed kan, maar de onderkant is best dood :confused: dus ik betwijfel of ze er dan wel wat mee kunnen. dus ik twijfel nu, anders gaat er 10 cm vanaf en kijk ik over een half jaar nog es.
Okay niet echt een nuttige reactie voor jou, maar een upje dus

Upje!

Geen ervaring, maar er zijn wel wat topics over met kapsel voorbeelden, of mensen die van lang naar kort zijn gegaan.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/mijn-haar-halflangkort-laten-knippen-wat-zal-ik-met-mijn-haar-doen-285738.0.html

Het topic over donatie
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-algemene-haar-donatie-topic-276977.0.html

boblijnen, met veel voorbeelden van de lengte waar je op uitkomt.
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/de-boblijn-topic-187756.150.html

Succes met je keuze. Persoonlijke mening: ben altijd wel van van lang haar. Korter haar, dan ben ik wel fan van de schuine boblijn (vrees dat ik de grootste spammer van het boblijn toppic ben.

ik wou het eerst doen maar mijn haar is niet “natuurlijk” dus ik mag het al niet meer :’)

Awh, heel goed van je dat je dat wil doen! :hugs:

Ik heb het gedoneerd! Ik knipte mijn haar altijd kort, liet het groeien, knipte het kort en bedacht toen dat ik het veel beter met een doel kon laten groeien en afknippen: doneren. Ben denk ik zo’n anderhalf jaar bezig geweest met sparen en was blij toen het er af kon haha. Ik ben heel trots dat ik het heb gedaan, want ik ken weinig andere mensen die het zouden durven en ook daadwerkelijk doen. Heb er eigenlijk geen moment spijt van gehad, als je denkt waar je het voor doet kun je bijna geen spijt meer hebben en je haar groeit vanzelf weer aan. Kort haar is overigens ook een goed excuus om van alles met je haar te proberen want het groeit heel snel weer bij, mocht het niet mooi zijn. Heb in 4 maanden tijd 3 verschillende kapsels gehad ofzo haha.

Ik ga mijn haar ook doneren en geven aan stichting haarwensen!
volgens mij was er een norm van 25 cm dat eraf moest… je hebt ook heel veek kappers die je dan gratis knippen als je het laat doneren.

Zelf vind ik mijn haar wel te lang worden en wil het er heel graag af hebben, alleen ik ben echt veel te bang voor dat korte haar. straks staat het niet mooi of dan krijg ik nostalgische gevoelens naar mijn lange haar:P haha…

maarja. het groeit wel aan ja.

Ik heb echt respect voor mensen die dat doen. Ik zou mijn lange haar niet willen missen, als ik dat had… Lang haar is helemaal niet mooi bij mij, dus ik heb het al tot mijn schouders, dus er kan niet echt 25 cm van af!

Een vriendin van me heeft het gedaan en gaat het weer doen.
Ze vind het zelf een leuk idee dat iemand nu geniet van haar haar.
Als je er geen probleem mee hebt dat je haar tot je schouders komt, zou ik het doen (:

(Ik doe het zelf niet omdat mijn haar nu net iets langer dan mijn schouders is)

Ik wil mijn haar ook wel doneren, maar heb krullen en ben zo bang dat het dan nóg een heel stuk opkrult en ik zo’n superkort kapsel heb… :cold_sweat:

ahhhw dat is echt superlief :hugs: Ik heb zelf geen ervaring omdat mijn haar nooit lang genoeg is (op een of andere manier wil het niet langer worden), maar waar je wel even goed aan moet denken is dat je haar idd niet is geverfd ofzo:)

xoxo

Wat goed van je dat je dat misschien wilt doen! Ik weet niet of je al eerder kort haar hebt gehad, of in ieder geval zoveel er af? Ik zie zelf vaak bij meisjes met lang haar dat als ze ineens korter gaan, dat ze dan toch spijt krijgen. maar dat kan alleen jij het beste voor jezelf inschatten!

topic bestaat al zoals petraj al zei.