Haar bruin verven

Hallo meiden, ik weet niet of hier al een topic over is maar heb hem in ieder geval niet kunnen vinden. Zo wel, excuses. :wink:

Wil mijn haar bruin verven. Heb van mezelf lichtbruin haar met een rode/gelige gloed wat ik niet echt mooi vind. Dit is mijn eigen haarkleur. Wil het nu eens iets donkerder en zit te denken aan chocoladebruin. Wie heeft hier ervaring mee, wat zijn goede (huis)merken die niet meteen rood uitslaan en wel voor langere tijd goed blijven zitten? Las dat bijvoorbeeld het Actionmerk een mooie kleur bruin heeft, maar het super snel vervaagd terwijl het toch permanent is! Dat wil ik dus al niet. Dus ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met bruine kleuring van een bepaald merk? :slightly_smiling_face:

chocoladebruin heeft sowieso altijd een rode schijn.

Oh, dacht altijd dat dat meer kastanje was. (Ben echt een leek in dit soort dingen) Nou in dat geval geen chocoladebruin dus, maar ‘normaal’, enigszins donker, bruin dus. Maargoed, het gaat meer om het idee van welke verf gewoon goed dekt en goed blijft zitten, of de kleur klopt met wat er wordt beloofd etc. :wink:

tjah ik weet van mezelf dat alle bruintinten bij mij super donker uitvallen dus ik neem altijd standaard nummer 6 als ik me niet vergis is dit middenblond en dit valt bij mij middenbruin uit :wink: dus hier heb je verder ook niks aan. verder heb ik wel positieve ervaringen met alle merken loreal haarkleuring en heb ik slechte ervaringen met syoss en john frienda haarkleuring.

sorry 6 is donkerblond.

Bedankt voor je antwoord. Nou heb er wel wat aan, want toen ik mijn haar wel eens verfde met een spoeling viel het ook altijd een stuk donkerder uit, dus misschien is dit even iets om te onthouden aangezien jij dit ook hebt. Wanneer het alsnog te licht is gooi ik er wel een donkerdere kleur overheen. Dacht trouwens dat John Frieda altijd wel positief uitpakte, maarja dat verschilt dus ook per persoon natuurlijk. Ach, het is gewoon even uitzoeken. Maar ik blijf bij de asbruine tinten in ieder geval dan.

chocolade bruin is best een donkere kleur hoor maar met een héél klein beetje rode schijn. (als je bv. in de zon staat zie je dat)
het is een mooie donker kleur hoor met een klein beetje warmte erin (de rode gloed dus)

Chocolade bruin is een warme kleur. Als je geen warmte in je haar wilt zou ik voor een natuurkleur gaan. Dus een 4N of een 5N.
Zelf vind ik een warme bruine kleur mooier als een koude bruine kleur, vooral als van de zomer het zonnetje gaat schijnen.