Haar breekt af! Tips?

Hoihoi,

Ik had een vraag, hebben jullie misschien tips voor haar dat af breekt? iets van do’s and don’t.

Het zit namelijk zo, dat ik al vanaf kleins af aan mijn haar niet langer wil groeien dan net boven mijn schouder. het breekt namelijk af. Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar niks lijkt te helpen.
toen dacht ik misschien hebben jullie tips?

ik hoop het!

Liefs,

Weinig haarstylings producten gebruiken en zo min mogelijk hitte. Bij mij groeide het ook nooit langer totdat ik wat minder met m’n haar deed.

o dit heb ik ook dat ik niet verder kom dan een bepaalde lengte

ik kreeg laatst iig de tip van mn kapper om onderaan te beginnen met kammen ipv boven
en slapen met een satijnen kussensloop!

ik gebruik geen hitte en geen stylings producten en slaap al op een satijnen kussensloop.

van boven naar benden kammen nog nooit geprobeerd, ga het proberen! thanks

nog meer tips?

Het kan ook zijn dat je haar gewoon niet snel groeid waardoor het dus die lengte blijft.

ja klopt me haar groeit heel langzaam en als dan op mijn schouders is dan breekt er weer een stuk af.

en ga niet vaak naar kapper omdat niet echt nodig is, denk ik. gebruik ook haarmaskers en alles

^als je de gespleten haarpunten niet op tijd afknipt splijten ze nog verder in en breken ze af. Ik knip het laatste tijd zelf bij omdat kapper nogal prijzig is voor elke maand.

Vervang je oude borstel door een Tangle Teezer borstel, met deze borstel breekt je haar nauwelijks af. Regelmatig naar de kapper gaan, want anders breken je haar punten inderdaad veel sneller af en dan bedoel ik dat niet alleen de gespleten punten afbreken, maar ook het gezonde haar. Maximaal een keer in de drie maanden. De kapper is áltijd nodig, wat je zegt klopt niet. Als je nooit naar de kapper gaat vind ik het niet gek dat je haar afbreekt… En je punten goed verzorgen met oliën, conditioners en maskers. Laat je anders eens bij de Douglas of kapper adviseren.

aan kapper heb ik al vet vaak gevraagd en dan krijg weer 1 of andere speciale shampo die niet werkt, en waar kan ik een tangle teezer borstel halen? heb er nog nooit van gehoord.

en zal kijken of werkt vaker naar kaper gaan :slightly_smiling_face: dankje

De tips die de personen boven mij geven zullen niet werken als je haar niet gemaakt is om langer te groeien dan het op dit moment is. De maximale lengte is genetisch bepaald net zoals ons haartype. Als het inderdaad niet verder groeit en op dat punt afbreekt, dan kan jouw haar zelf gewoon niet langer groeien dan het nu is.

Het enigste wat je kunt doen is je haar goed blijven verzorgen, maar er zijn geen middeltjes om je haar te verlengen.

niet het haar kammen als het nat is
niet te veel stijltang, krultang etc gebruiken

en slik zwangerschapsvitaminen! dit is heel goed voor je haar en nagels. vooral het foliumzuur wat erin zit zorgt daarvoor.

Shampoo doet niet veel voor je haar, weet je zeker dat dat een goede kapper is? Ik heb de borstel bij een kapperswinkel gekocht in de buurt, maar de meeste mensen kopen hem online, omdat hij alleen in een paar winkels te verkrijgen is. Zou je moeten kijken waar je het goedkoopste uit bent, dat varieert nog wel eens. Kan inderdaad ook wat hier boven staat. Als je haar gewoon gezond is en het bij jou genetisch bepaald is dat je haar niet langer groeit, heb je niet veel aan de tips die gegeven worden. Gezond en gevarieerd eten is ook een must.

Ik heb een biosilk serum en die zorgt er voor dat je haar gezond blijft. Kun je kopen bij Douglas. En verder is het belangrijk om na het douchen (als je 's avonds doucht dan) je haar voorzichtig droog te knijpen met een handdoek, er dan een serum in te doen (biosilk of een goedkopere van kruidvat) en dan een losse vlecht in te doen. Op die manier is de kans dat je haar breekt terwijl je slaapt een stuk kleiner.