haar blonderen

ik heb een hele lange tijd lichtblond haar gehad, maar ben toen naar bruin gegaan. nu heb ik bruin haar met wit, oranje en blonde highlights. Ik wil dit graag een egale kleur hebben, alleen ik weet dus niet of dat gaat, doordat mijn haar al meerdere malen geleden heeft. Zou ik mijn haar (bruine plukken voornamelijk) kunnen blonderen zodat ik er met een as kleur over heen kan gaan? Mijn kapster wist het antwoord niet, wat ik best wel vreemd vond.

het is nu een beetje zo:

Je kan de kleur (bruin) er volgens mij uit laten halen, omdat je echte kleur toch al licht is.

Er is hier een algemeen forum voor.

Ik zou kijken voor een kleurremover. Dit verwijdert zonder schadelijke gevolgen de haarverf uit je haar. Dan kom je natuurlijke haarkleur ongeveer na boven. Daar zou je dan een kleur over heen kunnen doen zodat het er weer goed uitziet.

Kleurremover? Wat is dat?

Dat is spul. Dat laat de kleurmoleculen van de haarverf krimpen. Dan als je het weer uitspoelt, spoel je al die kleurmoleculen weg en hou je orginele haar kleur over.

idd vreemd dat je kapster het niet weet, ik zou toch denken; alles kan bij de kapper, tis alleen altijd de vraag of je haar er niet dood van gaat. ik heb zelf geen ervaring met blonderen, behalve met highlights dan, volgens mij is het mogelijk om alles (behalve gitzwart haar) te bleken met waterstofperioxide of hoe heet dat blondeerspul? tis alleen wel ontzettend slecht voor je haar. En als je je haar pas nog hebt geverfd (of met henna hebt gedaan!!) vooral dat laatste, kijk dan uit want ik kreeg er op sommige plekken groene highlights van -.-

Waterstofperoxide gebruiken om je haar volledig te ontkleuren. Is verkrijgbaar in de betere haarsalons en kapperswinkels. Het is wel ongelooflijk hardnekkig spul en als ik jou was zou ik je goed laten adviseren. Normaal gesproken mag je tot maximaal 6% op je hoofdhuid hebben, anders heb je kans dat door de chemicaliën je huid wegbrandt. Ik zelf heb heel lang m’n haar geblondeerd op deze manier, maar dan wel met 12%. Kijk hier goed mee uit, want de kans is er 100% dat je haar afbreekt als je het verkeerd doet.

Ontkleur liever 4 keer met 6% op je hoofdhuid, dan 2 keer met 12%. Ik heb het anderhalf jaar lang geverfd, tot ik bij de kapper kwam en deze tegen mij zei dat ik er mee moest stoppen als ik m’n haar nog wilde behouden. Dus bij deze wel een waarschuwing. :slightly_smiling_face: