Haar blonderen mis gegaan.

Eind zomer vakantie heb ik in het buitenland mijn haar laten blonderen,
wat blijkt: ik ben allergisch voor waterstofperoxide wat in de verf zat. Ik had korsten op mijn hoofd en heel veel haar is uit gevallen, gelukkig heb ik dik haar en zie je er niet veel van.
nu is mijn probleem dat de rest van mijn haar snel afbreekt en dat mijn hoofdhuid nog steeds gevoelig is.

Weet iemand middeltjes om mijn haar minder snel te laten afbreken?

ik heb het btw wel weer bruin geverfd want het zag er echt niet uit!

Misschien kun je ook een foto van je haar erbij doen zoals het nu is? Ik denk dat dat wel handig is, voor de rest: verzorgen! Als je vaak haarmaskers gebruikt, goede shampoo en conditioner, en je haar dan ook nog eens verzorgt met argan-olie (bijvoorbeeld L’oréal extraordinary oils, maar pure argan-olie is beter want in die van L’oréal zitten ook siliconen) Dan denk ik dat je haar al best wel vlug minder snel afbreekt.

Ik zou ff naar de kapper gaan en het daar vragen.

Hopelijk lukt het met de foto te uploaden P:
in mijn haar zit nu wel wat haarlak omdat het zo erg pluisde.
Zijn siliconen zo slecht voor je haar?

het lukt mij niet echt om de foto op dit topic te zetten dus hierboven de link P:

Ik zou het sowieso niet meer verven! En misschien shampoo gebruiken speciaal voor een gevoelige hoofdhuid?
Haarmaskers doen ook wonderen.
Ik gebruik zelf pillen van de etos voor een gezondere haargroei.
(:

Kijk daarom staat er in de handleiding van elke verf die je koop dat je 24 uur van te voren moet testen of je geen allergische reactie krijg op de haarverf. Bij de kapper doen ze dat niet vaak, maar daar zouden ze bij elk seintje wat een allergische reactie zou zijn het meteen moeten uitspoelen. Ook heb je een bepaalde garantie. Dus eigenlijk had je geld terug kunnen eisen.

Maar daar is het nu te laat voor :x Ik zou om te beginnen stoppen met dingen zoals haarlak in je haar doen. Doordat je al beschadigd haar heb maakt dit het niet beter. Ik zou kijken voor pure kokosolie (meestal te koop in toko’s). Dit gebruiken als haarmasker eens per week. Kijk ook voor een goede conditioner en laat zeker de gespleten haarpunten knippen. Kijk ook voor shampoo en conditioner voor beschadigt haar. Het beste is om je haar tijd en rust te geven. Probeer er zo min mogelijk mee te doen. Ow en misschien kijken voor een satijne kussensloop. Dit helpt tegen klitten en dat scheelt dus veel gedoe met kammen. Ook niet kammen als het nat is. Dan is je haar erg breekzaam. Dus ook niet slapen met nat haar. Ontloop hitte, want dat is ook slecht voor je haar. Ik hoop dat je hier iets aan heb :wink:

geld van de kapper terrugvragen was niet echt nodig, buitenlandse kapper, vorige keer deed ze het wel goed maar om nou mn euro terrug te vragen… (oke had wel fooi gegeven P: ) ik had zelf beter moeten weten.
de meeste tips zoals kokos en kussensloop doe ik al, maar met nat haar slapen deed ik tot nu toe altijd, niet meer doen dus P: dankjewel (: zal ook snel mn haar weer knippen
xx

^ Waarom is kokosolie goed voor je haar dan? Weet alleen dat het een gezondere vet is voor het koken haha. Misschien ga ik het eens uitproberen. :slightly_smiling_face:

OT: http://www.beautyscene.nl/p/139869/hoe_gebruik_je_de_syoss_absolute_oil_beauty_elixer_(met_video)
Dit kan ik je aanraden. Heb het ook, is echt een superfijn product! En verder je haar miss minder wassen/stijlen/fohnen zodat het minder beschadigt.

Shampoo gebruiken voor een gevoelige hoofdhuid. Of shampoo zonder sulfaten. Arganolie en kokosolie zijn goede middeltjes om afbrekend haar te voorkomen. Niet te vaak wassen en gebruik ook een conditioner en/of masker met keratine. Dat versterkt je haar en voorkomt dat het afbreekt.

ik zou je haar even goed laten knippen, wat meer laagjes en een stukje eraf.
en deze shampoo raad ik je aan, hij is wel vrij duur, waar doet echt wonderen!
en dan wel echt de [34] voor zeer beschadigd haar!

http://cdn1.bigcommerce.com/server4200/63354/products/612/images/734/Kerastase_Bain_De_Force_Architecte__50952.1341912808.1000.1000.jpg

is te koop bij kapperswinkels. het liefst natuurlijk nog meer van die lijn gebruiken natuurlijk.

Ik vind ook de ultimate repair lijn van john frieda fijn, maar die shampoo is in principe net zo duur

Advies vragen bij je kapper en speciale haarproducten gebruiken voor een gevoelige hoofdhuid en beschadigt haar. X

Vitaminen voor haar & nagels innemen. Ik neem ze zelf ook (die van Kruidvat maar bij De Tuinen hebben ze ze denk ik ook?) en het helpt echt enorm goed, je haar wordt er een pak sterker van.

Verder ook gewoon niet te agressieve shampoos gebruiken (Head & Shoulders heeft er vaak goede voor een gevoelige hoofdhuid) en veel olie gebruiken!

head & shoulders is juist heel agressief dat zou ik dus niet gebruiken op geblondeerd haar.

Ik heb PRECIES hetzelfde. Ik heb mijn haar ook laten blonderen in het buitenland, en het is mislukt. Ik had een volle bos krullen en daar is nu niks meer van overgebleven. Mijn hoofdhuid zat ook vol wondjes en het brandde zooooo erg. Ik ben zelfs naar de huisarts gegaan en heb er een lotion voor gekregen. Mijn haar valt/viel ook heel erg veel uit. Ik heb er nog steeds last van. Het is wel iets vooruit gegaan met mijn haar, want ik gebruik twee keer per week arganolie en vitaminepillen. En vergeet geen maskers te gebruiken en niet teveel wassen en föhnen! Ik heb ook het gevoel dat mijn haar dun teruggroeit:( kan dit? Ik heb me weken rot gevoeld door al deze problemen, en voel me nog steeds wel rot. Ik ga NOOIT meer mijn haar verven/bleken.

Ik raad je producten van de Lush aan. Het is niet erg goedkoop maar wel het fijnst voor je haar/hoofdhuid. Omdat er geen chemische shit enzo aan is toegevoegd is het niet zo krachtig en krijgt je hoofdhuid meer rust enzo.

Deze bijvoorbeeld:

(ik ben jaloers op je haar het is echt mooi)
meid ik weet niet wat je eraan moet doen, niet teveel aanzitten denk ik

Bedankt voor jullie reacties!
hier heb ik best veel aan ^^