Haar blond verven/blonderen

[i]Hi iedereen.

Ik ben van plan mijn haar binnen kort blond te verven of te blonderen. Op dit moment heb ik lichtbruin haar (geverfd).
Maar ik zou graag willen weten wat de risico’s zijn als je je haar blondeert of blond verft en of die risico’s vaak voor komen.

En zou het ook verstandiger zijn om eerst een paar plukjes te doen om het uit te proberen?

Alvast bedankt! ; )[/i]

Het is het verstandigst om het gewoon bij de kapper te laten doen omdat je best wel kans hebt dat het rood word…

Maar ja, dat is dus het probleem… Kapper is veel te duur en er zijn veel meer mensen die het zelf doen en waar het wél goed lukt (:

Je haar is nu lichtbruin geverfd, dat betekend dus sowiso dat als je je haar blondeert het lang duurt voor het rood eruit is (als het er al uitgaat)
Niet te lang laten zitten als je nog haar over wilt houden, en eh… gokken op welke blonde tint er daarna overheen kan?
Ik raad je ten sterkste de kapper aan.

Mijn vriendin heeft het ook een x gedaan van lichtbruin naar blond en die kreeg inderdaad een rode tint. Maar naar een paar wassingen met zilvershampoo en ketchup (xD) was het eruit.

Hmm, ik had ook bruin geverfd haar, waarna ik het heb geblondeerd, zelf.
Als het nat is, als je het blondeerspul eruit wast, dan ziet het nog rood, ja.
Maar zodra het droog was bij mij, zag je niets meer van het bruine.

Als je wilt kun je inderdaad op een plukje testen hoe lang je het spul moet laten zitten om het gewenste resultaat te bereiken.

Ik heb me haar vaak geblondeerd het risco kan zijn, dat je haar oranje word en heel erg droog wordt, bij mij brak het haar ook gewoon af…
Je kunt beter even door sparen en het bij de kapper laten doen.

Ik moet zeggen dat ik van mezelf best sterk haar en heb nog nooit last gehad van uitdroging enz. terwijl ik het toch best vaak verf…

blonderen is ook iets heel anders als verven he… Ik heb mijn haar ook wel 1000x geverfd en heb ook sterk haar. Maar sinds ik blondeer en ik mijn haar na het douchen doorkam zit mijn hele kam ook vol met haren. En ik heb dat gewoon bij de kapper laten doen, die kunnen echt veel beter kijken hoe snel jou haar lichter word en wanneer je echt moet stoppen.
Maar als je er bij blijft dat je het zelf wilt doen ,succes…

En blond verven dan? Er is genoeg blonde haarverf te krijgen!

Blond verven kan alleen maar op licht haar dacht ik. Dus dan moet je het eerst ontkleurd hebben of blonderen.

Je kan best zelf blonderen hoor, alleen als je wilt testen of het goed uitpakt.

Ik zal het morgen of woensdag eens proberen :wink: Desnoods koop ik er nog een bruine haarverf bij voor het geval het niet wil… Dan kan ik die er later altijd nog over heen gooien.

Nee blond verven kan niet, je kan alleen donkerder verven niet lichter. Lichter maken = altijd blonderen

Oké!

Dan denk ik dat ik het toch zelf een keer ga proberen. Kan er altijd nog een donkere haarverf over heen doen.

Welk merk raden jullie me aan?

Ik zou gaan voor het merk Richesse, dat is een milde spoeling dus GEEN verf realiseer je wel dat ‘gewoon donkere verf erover’ niet echt een optie is he. Je haar beschadigd van het blonderen (je haarschubben worden opengetrokken waardoor het gaat pluizen) en daarna wil je er ook nog donkere verf overheen gaan gooien, ik hoop dat je haar dat volhoud.

*zucht*
Pfff… 't Is nog niet makkelijk als ik dacht. Haha! Ik ga het nog wel eens aan de kapper na vragen.

ja dat lijkt me echt slimmer, ik zou willen dat ik je kon zeggen dat het gemakkelijk was. Maar ik heb een jaar bij een kapsalon gewerkt, en heb zelf ook al flink wat ervaring met mijn eigen haar kleuren. Maar verven thuis kan je best doen, blonderen is gewoon een heel ander verhaal. Beetje doorsparen voor de kapper en dan ben je gegarandeerd van een mooie blonde kleur.

Ik had mijn blondeerspul gewoon uit een klein haarwinkeltje.
Maar je mag sowieso niet gelijk opnieuw verven na verven en na blonderen.
Er moet minimaal 2 weken tussen zitten dacht ik?

ik heb me haar ook geblondeerd gewoon thuis en het is super makkelijk!
het ging ook helemaal goed… me moeder heeft het gewoon gedaan
en die heeft er totaal geen verstand van ofz haha.
dus ik denk dat je het gewoon thuis kan doen :slightly_smiling_face:

@wndaaa daar zit geen vaste tijd aan verbonden, dat ligt eraan hoe de toestand van je haar is.
@xstacy dan heb je veel geluk gehad. hoeveel tinten lichter ben je gegaan?