Haar blond of bruin

Ik heb een vraag als je blond haar hebt, en je verft het bruin is het dan gelijk dat je heel bleek word in je gezicht? het wordt me nogal afgeraden namelijk, om mn haar bruin te verven :slightly_smiling_face:

Dat hangt er van af welke huidskleur je hebt :slightly_smiling_face: want ik ben ook van blond naar bruin gegaan en werd niet ineens heel bleek :slightly_smiling_face:

Ik heb er geen ervaring mee, maar mij lijkt het eraan liggen welke kleur je je haar laat verven. Als je een bleek gezicht hebt, zou ik het in een warme kleur bruin laten verven. Zoals deze kleur:

Warme kleur bruin

En niet zoals deze:

Koude kleur bruin

Misschien kun je je haar eerst in een lichte, warme kleur bruin verven? Dan is het verschil niet zo groot en denk ik ook niet dat je gezicht heel bleek lijkt =)

Ik had eerst donkerblond haar, heb het toen een hele lange tijd blond gehad en nu is het weer bruin/donkerblond. Iedereen zegt juist dat ik er bruiner door leek.

Ik ben ook bleek. Had blond haar en ben nu overgestapt naar bruin.
Blond + bleek had bij mij het effect dat het nogal flets werd in het geheel. Naar bruin overstappen geeft integendeel zelfs wat kleur in mijn gezicht

Het geeft idd wat kleur in je gezicht, maar als je het te donkerbruin verft kan het juist averechts werken

Maar de kapper kan zeker aangeven wat te donker is?

daar weet de kapper idd het beste raad mee. Ik zou het gewoon eens un x aankaarten

mijn natuurlijke haarkleur is licht blond en ik heb het een keertje bruin geverft en mijn haar leek er dikker door en mijn gezicht bruiner.
sommige vroegen of ik op vakantie was geweest XD