Haar beschermen tegen de zon

Hee,

Ik heb even een klein vraagje,
Van de zomer wil ik mijn haar beschermen tegen de zon maar vroeg me af of ik daarvoor gewoon een hittebestendige spray o.i.d. kan gebruiken wat je ook gebruikt als je je haar gaat stijlen of krullen.
Weet iemand of dit kan? Of moet ik echt een product hebben dat echt gericht is op het beschermen tegen de UV straling.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :slightly_smiling_face:

Dan moet je iets kopen met SPF tegen de UV-straling inderdaad. Anders bescherm je alleen tegen de warmte en niet tegen de straling.

Ik heb zelf een spray van schwarzkopf professional die mijn haar tegen de zon en chloor beschermt.

http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/29013268da24d7e991b8806d83d59ab63/T/340x340/C/FFFFFF/url/schwarzkopf-bc-sun-spray.jpg

Zoiets. Ik weet niet hoe duur die is, want ik kreeg hem twee jaar geleden bij de Glossybox, maar hij gaat heel lang mee.

Bedankt :slightly_smiling_face:

Dan is de spf functie er allang uit. Heeft geen enkele werking meer nu.

Er zijn heel veel sprays in verschillende prijsklassesmet spf erin.

Ligt eraan welke datum erop staat en waar je je product bewaart.

Vorig jaar in de winkel hadden ze het niet meer bij de Kruidvat. Bij de Etos hadden ze het alleen nog in een soort olie vorm. alleen het lijkt me dan juist dat je een heet hoofd krijgt omdat die olie dan zo heet wordt.

Ik gebruik altijd biosilk, is mij wel is verteld dat het ook tegen de zon beschermde…

Naast de spray helpt het ook om een hoedje te dragen op je hoofd!

Ik heb gelezen dat kokosvet heel goed moed zijn. Wel 100 % kokosvet
Masseer het in je haar en bind er een handdoek omheen.
Laat het een uurtje intrekken.
Was het met shampoo, eventueel aangevuld met conditioner. Goed uitspoelen!

ik heb ze gewoon nog zien staan een poosje geleden! Het staat bij de zonnebrand enzo, niet bij de haarproducten :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:

Klopt, bij Kruidvat is er van het eigen merk (Solait) een beschermende spray voor het haar. Al is het wel verstandig om als je echt lang in de zon zit gewoon een hoed op te zetten of een sjaal om je hoofd te wikkelen :slightly_smiling_face:

Daar ligt het vaak wel aan, maar de houdbaarheid gaat sterk achteruit naar een jaar. Het ligt er ook aan of de houdbaarheid 12 of 24 maanden is. Na 12 maanden is de spf sterk verminderd. In 24 maanden zal het na 1 jaar weinig verschil maken, maar pas daarna begint te werking sterk achteruit te lopen.

Hier moet ik maar eens naar kijken aangezien ik een jaar lang naar de brandende zon ga. Vorige keer toen ik een half jaar in de tropische zon had gewoond, vroeg de kapper zich in hemelsnaam af wat ik met mijn haar had gedaan namelijk :cold_sweat:

Werkt deze spray ook tegen het verbranden van je hoofdhuid? Ik verbrand namelijk supersnel en ik heb een scheiding in mijn haar, dus met een beetje pech verbrand het daar en dat is echt heel pijnlijk.

van L’oreal je hebt de spray en het aftersun serum

Je hebt er trouwens ook shampoo, conditiner, masker en nog veel meer dingen van, maar dat vond ik een beetje onzin. Mij leek een beschermingsspray gewoon fijn en een soort van aftersun iets dan, dus ik ga gewoon het serum gebruiken ( niet perse na het zonnen maar gewoon naar het douchen ) je merkt toch geen verschil dat het tegen de zon is het blijft natuurlijk ook een lekker serum tegen pluis haha ^^

ehm het heet ;

L’oreal expert Solar sublime aqua spray &
L’oral expert Solar Sublime aftersun / melkserum

en anders heb je ook nog van schwarzkopf

schwarzkopf bc after sun spray treatment ( aftersun spray voor na het zonnen)
&
schwarzkopf bc sun protection spray conditioner ( voor als je de zon in gaat )

haha ja precies diezelfde heb ik ook van de Glossybox! Maar ze hebben ze ook bij kapsalons en professionele kapperswinkels

zijn die sprays een beetje betaalbaar?