Haar afknippen: doen of niet?

Heee lieve mensen!

Ik zit met een ‘dilemma’. Van jongs af aan had ik een bob. Toen ik in groep 5/6 zat ben ik gestopt dit telkens bij te laten knippen en ben ik begonnen met het laten groeien van mijn haar. Mijn haar zit nu tot ongeveer halverwege mijn rug. Zo lang is het nog nooit geweest, dus dit is toch echt wel het hoogtepunt van mijn haarcarrière :slightly_smiling_face:)

Alleen nu zit ik in mijn vierde jaar (dus loop ik toch echt wel ruim 4 jaar met goed lang haar rond) en zit ik er heel erg over te twijfelen of ik mijn haar weer af zou laten knippen. Als ik dit überhaupt al ga doen, wil ik het wel gaan doneren aan een haarstichting - even een bijzaak -. Ik heb zelf trouwens een aardig rond gezicht.

Om even het beeld te geven wat voor lengte/model ik nu heb:

Ik heb zelf lichtbruin haar & ik zie er niet zo prachtig uit als het meisje op deze foto, maar even voor het idee.

Als ik mijn haar af laat knippen wil ik het niet al te kort doen & zat ik dus te denken aan zoiets:

of zoiets:

http://www.kapsels-2014.nl/wp-content/uploads/2014/08/2-237x300.jpg

Ik weet dat ik het uiteindelijk helemaal zelf moet beslissen, of ik het doe of niet. Maar graag hoor ik even jullie meningen.
Is er toevallig ook nog iemand die ervaring heeft met haar afknippen? Zo ja, wat vond je ervan? Heb je er spijt van gehad?

Alvast bedankt! :wink:

Oh wat ben ik jaloers op jouw haarlengte zeg haha! Ik ken een paar meisjes uit mijn omgeving die hetzelfde als wat jij wilt gedaan hebben en die hebben er allemaal spijt van gekregen, maar dat betekent natuurlijk niet dat dat ook voor jou geldt. Ik zou er wel nog even goed over nadenken. In principe is het niet zo grote ramp als het je uiteindelijk doet en het bevalt je niet, het groeit toch weer aan en je kan altijd nog voor extensions kiezen.

Ik heb precies het zelfde als jou! Vorig jaar heb ik mijn haar ook op heel iets langer dan schouder lengte laten knippen en nu heb ik het net zo lang als dat meisje op de foto. Dinsdag ga ik naar de kapper mijn haar dus weer kort laten knippen omdat ik mijn korte haar mis, ik vond het gewoon véél fijner. Het is natuurlijk je eigen beslissing maar ik zou zeggen, doen!

Ik had m’n haar ook ongeveer die lengte en ik heb het 2 jaar geleden gedoneerd, en geen spijt van gehad! Natuurlijk mis je wel eens je lange haar, want het is erg makkelijk om het bijvoorbeeld met sporten in een staart te kunnen dragen. Maar aan de andere kant: je helpt er iemand mee door te doneren en het groeit vanzelf weer aan, het is maar haar. Ik zou het dus doen, maar je moet je niet om laten praten door mensen die zeggen dat je het wel/niet moet doen. Het is jouw beslissing! :slightly_smiling_face:

Ik heb mijn haar vorig jaar in maart kort geknipt. Het was zelfs nog iets langer dan op de eerste foto. Ik heb er nooit spijt van gehad, maar ik zou niet terug willen naar die lengte (laatste foto). Ik heb het ook gedoneerd, maar als ik jou was zou ik even goed gaan kijken naar de eisen voordat de kapper de schaar in je haar zet! Ik heb hier overigens ooit een algemene topic over gemaakt, dus daar kun je ook altijd terecht :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie reacties!

@PerfectLove: Ja dat is ook mijn grootste angst! Dat ik spijt ga krijgen, haha. En wees niet jaloers. Jij hebt vast ook prachtig haar!

@Ariana: Heb je heel toevallig een foto van de lengte die jij ongeveer had/weer wilt laten knippen? En was je haar op dat moment nog lang genoeg om in een staart te kunnen doen? Want zo’n lengte van ‘net geen staart kunnen’ lijkt me heel frustrerend hahaha.

@nefelibata: Fijn dat je er geen spijt van hebt gehad! Ik denk ook dat ik het inderdaad zou gaan missen om mijn haar niet meer in een staart te kunnen doen… Ook zal ik de vlechten gaan missen, zit altijd heerlijk! Ik zal me ook zeker niet om laten praten!

@sevennationarmy: Volgens mij heb ik je algemene topic net nog bekeken! Is inderdaad handig om te bekijken! En hoe kort heb jij je haar nu als ik vragen mag?

Ik heb zelf ook een paar maanden geleden mijn haar in een lange bob laten knippen en ik ben er suuuper blij mee! Heb mijn hele leven lang haar gehad en het is zo heerlijk om een lekker luchtig kapsel te hebben opeens (zonder klitten!!!) Dus ik zou het je zeker aanraden :slight_smile:

Zelf vind ik lang blond haar altijd super mooi! zelf heb ik krullend haar dus het zal niet zo snel zo lang worden, als ik jou was zou ik er nog een paar keer goed over na denken!

ik heb dit ook een keer gedaan had ook ongeveer dus zolang haar en had het tot ongeveer onder me schouders geknipt, maar helaas was het best wel dood door al het stijlen en krullen dus kon het niet doneren… Maar doe het gewoon, ik bedoel het is maar haar, het was wel echt even wennen zulk kort haar maar wow onder de douche was het geweldig, ik hoefde geen condioner te gebruiken :slightly_smiling_face:

dat is ongeveer trouwens 1 jr en paar maanden geleden en heb nu al langer haar dan dat ik had! t groeit echt heel lekker terug

Mag je in het kapseltopic vragen