H&M Kindermaat 170

nog nooit van gehoord iig ;d

ik heb normaal een xs/s en maat 170 is voor mij te groot

Niet iedereen staat het en nep bont vind ik ook 3x niks

haha ja ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ik daarop kom.

Maar je hebt trouwens ook gewoon een maattabel op H&M staan he? Daar staan alle afmetingen op voor elke maat, dus als je dan even jezelf opmeet;p?

Die maattabel vind je als je een kledingstuk aanklikt, en dan staan er rechts de maten waaruit je kan kiezen, en daaronder staat: ‘maattabel’

Ik heb maat XS/S (maar meestal S) en heb maat 164 in kinderkleding. Maat 170 is een maat groter dan 164, dus ik veronderstel dat het een kleine M is.

Hahahaha kan wel :’)
Nooit bij na gedacht, maar dan is mt 170 te groot voor mij :grinning_face_with_smiling_eyes:

Je moet idd naar je lengte kijken ^
(ongeveer dan… de maat moet ietsje langer zijn dan jij bent, zeker als je borsten hebt)

Volgens mij is 170 wel ongeveer S/XS, maar het ligt volgens mij aan het model, het verschil bedoel ik. Volgens mij zijn de kindermaatjes voor als je amper heupen en borsten heb :stuck_out_tongue: Helaas heb ik dat niet:P

Ik pas 32, 34 en xs bij de gewone damescollectie van de h&m. Kinderafdeling pas ik zelfs nog 158/164…, maar ik denk dat het een xs is dan

ik heb maat 152 en met dames kleding xsis vaker te groot.
164 is denk ik s dus 170 is denk ik wel s/m

170 is echt geen S/M hoor!
het valt wel even lang als S/M, maar het is wel wat smaller.

Het is toch wel een S/M hoor, eerder een kleine M. (:
Want ik heb maat S (heel soms XS) en maat 170 is altijd veel te groot.
Meestal vind ik kinderkleding juist wijder, omdat de meeste shirts e.d. niet gecentreerd zijn.

ja, nu ik dit lees ben ik het toch wel met je eens ja :’)
170 / 176 is mij ook te groot, terwijl 34 dan vaak wel past.

Dit klopt, maar dan moet je geen brede heupen/borsten hebben, daar zijn kindermaten niet op berekend, ik ben 1.60 en ik pas al 4 jaar niet meer in de kindermaatjes.

Het klopt dat het voor lengte deels geldt. Het gaat dus om de lengtemaat, maar dan kan het nog steeds te breed of te smal voor je zijn.

Wat ik wel zie is dat bij kindermaten het is voor gemiddelde kinderen. Ik kon dat zelf nooit aan omdat ik maat 32, 34 heb. Het valt dus anders dan dameskleding, omdat het breder is. Het is niet getailleerd, maar ik denk dat het wel ongeveer een S is.

Ik heb normaal een xs maar een 170 is te groot voor mij

haha ja ik ben heel erg smal. Maar het klopt wel, bepaalde hesjes krijg ik dan ook inderdaad niet dicht