[GZ] Hondje

Hi Dames,

Geen idee of het hier goed staat…

Maar ik ben dus al een tijdje opzoek naar een leuke kleine hond.
Op MP staan er veel te koop maar mijn budget is niet zo hoog, ik wil het liefst een kleine tot de 45 cm die het leuk vind om overal mee naar toe te gaan. Met andere honden kan en met katten.

Ik kan hem/haar een heel fijn huis bieden met genoeg liefde zorg en aandacht.

Ga je serieus op marktplaats naar een hond zoeken? Wauw. Nee. Dat doe je gewoon niet

Verder zoeken dan MP.
Misschien briefjes in de supermarkt?

^Hoezo niet, de hond van me ma komt van marktplaats, en mijn katjes komen van marktplaats. Ze zijn alle 3 heel lief en gezond en hebben ook een verklaring mee gekregen enzo. Het zijn niet altijd fokkers die daar advertenties op zetten.

Je kan ook bij een dieren asiel kijken.

verkopen ze dieren op marktplaats? O___o

Ehm, waarom?
Heel veel fokkerijen bieden honden te koop aan op MP en heel veel mensen die ‘‘particulier’’ een nestje hebben gekregen ook. Mijn hond komt ook van een gezin wiens hond een nestje had gekregen, te koop aangeboden op Marktplaats. Daarbij is hij helemaal gecontroleerd door mijn broer, dierenarts, en was hij volkomen gezond.

^Ja duh.

Ik heb mijn paard ook gevonden via MP hoor, niks mis mee.
Gewoon naar toe gaan om te kijken, dierenarts laten checken, papieren van het dier goed bekijken, als je dat allemaal doet kan het gewoon goed gaan hoor!

Zo bedoel ik het niet…

Maar mijn budget voor een hond is gewoon vrij laag omdat ik nog meer dieren heb die flink wat weg eten.

Als je het bij een dieren asiel haalt betaal je volgens mij niet heel veel + je helpt die arme hondjes er ook mee.

Wij hebben 2 honden van MP, en een uit een asiel. zijn alle 3 hartstikke gezond.

het is jammer dat je weinig geld er aan wil besteden, anders zou je er voor kunnen kiezen om een hondje een beter leven te kunnen geven… zelf hebben wij een hondje geadopteerd van de stichting Mirbessa, zij laten honden (waarvan zij zien dat ze nog een kans op een beter leven hebben, dus nog niet te veel getraumatiseerd, mishandeld etc. zijn) overvliegen naar nederland.

kijk anders bij een asiel! succes!!

Dan kun je beter geen hond nemen op dit moment als het budget laag is.

Je moet sowieso geen dieren nemen ongeacht wat voor dier als je het niet kunt betalen. Tuurlijk een dier is leuk etc. maar denk eens aan kosten waar je voor kunt komen te staan. Stel je hond wordt ziek, moet een prik/operatie waar ga je dat van betalen? Het moet ook eten, naar de dierenarts etc. Lijkt me beter dat jij geen hond neemt.

Denk dat je op dit moment gewoon beter geen hond kunt nemen, het is niet alleen de aanschaf. Als je daar al een klein budget voor hebt wat denk je dan dat bijv. voer, dierenartskosten, ontwormen, vlooiendruppels, eventueel cursus, riempje/mandje/voerbakken/bench etc. allemaal kost ?

Je kan beter naar het asiel.
Daar zitten heel veel leuke hondjes te wachten op een baasje.
Je wilt toch liever een hondje die onschuldig achter de tralies,bevrijden en vrijheid geven?
Daar kennen ze de hondjes op hun karakter, dus welk karakter van de hond bij jou past kan je kiezen.
Je kan ook beter naar het karakter kijken dan naar het uiterlijk van de hond.
Niet alle mooie hondjes zijn vriendelijk

En als er nou ineens iets gebeurd? een van onze honden kreeg een steen op zijn poot, en dat heeft ons in totaal 250 euro gekost en veel dierenartsbezoekjes.

vraag me af hoeveel je voor een hond wilt uitgeven dan? zijn echt niet goedkoop hoor. dan moet je een kat nemen, die worden soms nog gratis weggegeven -.-

Waar! Je kan met 1 dierenarts bezoek al 100 euro kwijt zijn.
Maar dan krijg je er meestal een zalfje bij ofzo en zalfjes en dingen zijn echt heel duur.
1 keer per jaar moet je ze enten,dan ben je ook weer de hoofdprijs kwijt.
Een zak voer kan tussen de 30 en 50 euro kosten.
En dan heb je nog speeltjes en curssussen. 60 euro voor puppycursus.
Wij zijn best veel kwijt aan een hond. En oja je hebt ook hondenbelasting en bij mij kost dat 70 euro maar je hebt gemeentes waar het 150 euro kost. En sommige zijn gratis. Dus voordat je een hond koopt en het toch tegen valt en weer terug naar het asiel moet. Denk er heel goed over na

Precies, ik heb dan wel een kat maar alsnog komt het op het zelfde neer. Mijn kat kwam thuis met een gebroken pootje, heeft ons 500 euro gekost. Daarna was hij neergeschoten en met operaties etc. heeft ons dit ook bijna 1000 euro gekost.