Gynefix

Zijn er mensen met ervaringen over de gynefix?

Ik ga morgen naar de huisarts maar wilde alvast wat informatie opzoeken.
Het is me nou niet duidelijk of het helpt tegen menstruatiepijn.

En een vraag die ik echt niet ga stellen waar mn moeder bij zit;
Hoe zit dat als hij net geplaatst is, moet je dan voorzichtig doen met seks?
En als je m al hebt, moet je dan voorzichtig doen met diep gaan ofzo?

Wat is het?

Geen ervaring mee. Maar ben ook benieuwd. Ik wil er misschien ook ééntje laten plaatsen.

ik denk ik zoek het even op, zelf geen ervaring ermee

*klik*

Blushflush heeft er ervaring mee, heb ik onthouden :’) Vraag het haar.

Het klinkt eigenlijk allemaal een beetje te mooi op die site.

GyneFix® is in de praktijk veiliger dan de pil (0,1 tot 0,5% zwangerschappen met GyneFix® tegen 5% gemiddeld bij typisch gebruik van de pil na 1 jaar gebruik).
(Hoezo wordt 5% van de pilgebruiksters zwanger? Dat is veel lager volgens mij.)

GyneFix®kan ook als “morning after” oplossing gebruikt worden. Tot 5 dagen na de seksuele gemeenschap kan GyneFix® nog bijna 100% bescherming bieden. Het biedt bovendien continue bescherming terwijl de morning-after pil slechts 3 van de 4 zwangerschappen voorkomt.
(Dat haalt zelfs de MAP pil niet…)

Ik weet het niet, heb zelf geen ervaring. Ik ben wel op zoek naar een ander anticonceptiemiddel, ik ga dit topic even volgen!

Ik heb allerlei ervaringen gezocht op internet en echt alleen maar positieve reacties.

Ik ga morgen langs bij de huisarts dus, eens vragen wat hij ervan vindt :slightly_smiling_face:

^Oké, ik ben benieuwd! Succes!

Maar ik dacht dat koperspiraaltjes toch helemaal niet zo goed voor je bleken te zijn?
Nouja, ik weet er verder niks vanaf in ieder geval, maar van een spiraaltje zou je bij seks geen last moeten hebben hoor. Een spiraaltje wordt namelijk in je baarmoeder geplaatst en zit dus niet in je vagina.

Edit; lees net dat je het hebt over voorzichtig doen als je hem net hebt… Dat zou ik niet weten, maar ik denk dat het in principe meteen goed zal zitten met alles.
Oh en als ik jou was zou ik toch maar wat vragen aan de dokter stellen misschien hoor. Lijkt me wel verstandig.

Ik ga wel vragen stellen, maar niet dat soort vragen :wink:

Ja, maar als je die dingen dus niet weet en dat ook graag wil weten lijkt het me verstandig om dat gewoon aan de dokter te vragen ipv hier in een topic. De dokter kan je in ieder geval sowieso de juiste info geven. En als je moeder mee is en je het dan niet wil vragen, dat snap ik, dat zou ik zelf ook niet doen :stuck_out_tongue:
Maar je kan dan wel een keertje bij een ‘open spreekuur’ binnenlopen om het dan misschien eventjes te vragen ofzo?
Maar je moet het natuurlijk zelf weten, dat is alleen wat ik er dan van denk :slightly_smiling_face:

Ik dacht dat je alleen hormoonspiraaltjes kon gebruiken als je nog nooit een kind hebt gekregen. Dat je pas na je eerste zwangerschap koperspiraaltjes kunt gebruiken?
O nee dat was juist andersom.
Nu ben ik in de war

Anders vraag je gewoon iets subtieler of je nog ergens rekening mee moet houden als je hem hebt laten zetten?
Denk dat je dokter het uit zichzelf wel vertelt, maar ik zou het anders toch echt wel vragen als je het wil weten! Je moeder weet heus wel dat je seks hebt. Je kan ook gewoon je moeder thuislaten trouwens :wink:

Mijn moeder weet dat niet :wink:
Die denkt dat ik nog maagd ben.
En nee, die wil mee -.-

Ik zal het idd subtiel vragen, en anders stel ik dat soort vragen gewoon als ik m ga laten zetten, daar hoef ik haar toch niet bij te hebben.

Ja, die heb ik! De eerste keer verging ik van de menstruatie pijn, maar de keren daarna was er niks meer aan de hand :slightly_smiling_face:

Nee, je hoeft er geen rekening mee te houden met diep gaan ofzo. Er hangt alleen een draadje uit, in je vagina aan de bovenkant, en die is aan het begin wat stug dus je vriend kan geprikt worden hihi. Maar dat is zo weg, dat draadje krult op en dan heb je er geen last meer van.

Als hij net geplaatst is, bloed je een beetje en heb je pijn. Ik dacht dat je 4 weken moest wachten met de seks als ik het me goed herinner.

Ik vind hem geweldig; Ben regelmatig ongesteld, en geen hormonen meer in mijn lijf! :grinning:

Mocht je meer willen weten moet je maar effe een note sturen ofzo.

Heb je de Gynefix niet opgehaald al? Ik moest hem zelf ophalen bij de apotheek, en daar zat een heel boekje bij met info. Hoef je het dus niet te vragen haha.

Nee, ik wacht gewoon tot voor ik m laat plaatsen :wink:
En dat is pas over 4 weken want ik ben net ongesteld geweest.

Huisarts zei dat ik een week niet veilig ben maar gewoon seks kan hebben met condoom.

Jij bent nog wel ongesteld?
Huisarts voorspelde dat de ongesteldheid uit zou blijven…

Nee nee, de Gynefix is een koperspiraal, en het mooie daar van is, is dat het geen hormonen bevat, en jouw cyclus dus zijn gang laat gaan. Het koper zorgt er alleen voor dat de spermacellen niet goed kunnen zwemmen zeg maar haha.

Maareh, als je je menstruatie niet meer wilt, moet je toch echt een hormoonspiraaltje nemen. Een koperspiraal verandert niets aan je menstruatie, dat heeft je dokter dan verkeerd gezegd!

voordeel van een koperspiraal is ook dat je, mocht je zwanger willen worden, na verwijdering gelijk vruchtbaar bent. Bij een hormoon spiraal kan dat soms wel jaren duren, geen prettige gedachte.

Je weet dat ie wordt vastgehecht in de baarmoederwand aan de bovenkant? :stuck_out_tongue:

Daardoor issie ook 100% betrouwbaar. Een regulier spiraaltje kan verschuiven en verliest dan zijn betrouwbaarheid, bij deze kan dat niet.

Een baarmoederpiercing zeg maar haha.