Gymnasium/VWO?

Hoi!

Dit is waarschijnlijk echt een ontzettend domme vraag maar is de wiskunde in VWO net zoals die in het Gymnasium? Anders heb ik iets een beetje verkeerd gedaan :cold_sweat:

Groetjes,

VWO bestaat uit atheneum en gymnasium (gymnasium is dus onderdeel van het VWO). Alles is dus in principe hetzelfde bij atheneum en gymnasium, alleen bij gymnasium krijg je er Latijn en Grieks extra bij.

Sommige scholen kiezen er wel voor om de mensen die in gymnasiumklassen zitten een beetje extra stof te geven, dit had ik bvb bij sommige vakken. Dan kregen wij als gymnasiasten bij de toets een extra vraag op het einde, die atheneum niet kreeg. Dit was trouwens alleen in de onderbouw, in de bovenbouw werden alle VWO-ers door elkaar gemengd en was er helemaal geen verschil meer tussen ath en gym. In principe is dus alle stof hetzelfde, je doet na 6 jaar VWO ook namelijk gewoon examen in VWO Wiskunde, dit is precies dezelfde stof voor atheneum en gymnasium.

Thank you, ik wilde er al een tirade over gaan geven! Bij ons was de wiskunde stof in heel VWO hetzelfde.

Ja inderdaad zoals hierboven wordt gezegd, het VWO bestaat uit 2 delen, atheneum en gymnasium. Ze zijn allebei hetzelfde, maar gymnasium heeft Latijn en/of Grieks erbij.

Waarom wou je dit weten eigenlijk?

Hee ga je naar het Haganum? x

Misschien wel ja:)

Omdat ik nu het VWO wiskunde boek aan het doen ben voor extra les en straks heb ik het zelfde boek :open_mouth:

Maar je zit toch al in groep 8? Want de loting is allang geweest!

Welk wiskundeboek? Heet het misschien getal en ruimte? Want ja dan heb je wel hetzelfde boek haha

Ohw ja, das dan wel onhandig!

** Ja, zo heet het.

Precies hetzelfde.

Bij mij op school heeft VWO een havo/vwo wiskunde boek en Gymnasium een vwo+ wiskunde boek.
Dus het kan wel anders zijn. Of ze hebben beide overal dezelfde boeken voor alleen heeft Gymnasium latijn en grieks erbij

Maar dat is toch juist chill? Dan hoef je minder te doen omdat je het al hebt gehad

In de onderbouw (havo/vwo/gymnasium gemengde klas) deed ik gymnasium, maar hadden wij voor wiskunde toch Getal & Ruimte havo/vwo. Het VWO boek was alleen voor mensen die heel goed waren in wiskunde, bij ons.

Ik doe getal en ruimte Havo/VWO nu. Klopt dat? Het is een paars boek.

Maar je leert dan ook niks meer.

Ik ben het met de mensen boven mij eens, behalve dan dat vwo bestaat uit 3 delen en niet uit 2. Maar dat is verder niet relevant voor de vraag van de ts haha.

Loting voor een middelbare school? OO

Ik ben het eens met het idee dat Wiskunde in principe hetzelfde zou moeten zijn, niet met het idee dat gymnasium alleen maar VWO + klassieke talen is. Dat is het niet.