Gymles geven

Ik moet een gymles geven samen met een vriendinnetje en we gaan het volgende doen:

• Warming-up van 12 tot 15 minuten. Dit houdt in rennen en warming-up oefeningen doen zoals heupen losmaken, armen schudden, knieheffen enz.
  • Rest van de les gaan we zes Taekwondo stoten uitleggen en leren…

Is dit een leuk idee, voor een leuke les?
En zo niet, heb je miss andere ideeën/voorstellen/toevoegingen?

wij deden als warming up vaker 2 dikke matten op elkaar leggen een dikke mat rechtop ervoor zetten en dan moest je rennen en dan tegen en over de mat springen … dat vond ik altijd super leuk :slightly_smiling_face:
wel opzich een leuk idee die taekwondo stoten :stuck_out_tongue:
xx

Die taekwondo stoten is wel een leuk idee, origineel. Maar de warming up kan wel leuker naar mijn mening. Bedenk leuke spelletjes ofzo! Alleen een beetje rondrennen en huppelen een kwartier lang is ook niet veel aan.

Voor wie is de gymles dan? het ligt natuurlijk ook een beetje aan de leeftijd.

wij deden altijd spel zonder grenzen. alleen dan niet als warming-up.

Het is voor 17 jarige…
We hebben voor de warming - up eigenlijk dit in gedachte http://www.sportzorg.nl/u…/Algemene%20warmingup.pdf
Iedereen moet goed opgewarmt zijn om zo te voorkomen dat iemand iets verrekt in haar been, vandaar dat we liever geen spelletjes als warming-up doen

Ik vind het wel een leuk idee eigenlijk! De warming up is idd niet zo heel denderend, maar dat is vaak zo en dat maakt niet uit, het gaat toch ook om dat je even opwarmt. Taekwondo is origineel ja (: Succes!

Ik moet ook nog een gymles geven samen met een vriendin, we hebben nu ringzwaaien toegewezen gekregen, maar daar zijn we allebei niet zo heel geweldig in… Weet iemand nog een leuke en originele sport die we kunnen doen?

OT ga je alleen maar stoten doen? Want miss is het leuk om ook trappen er bij te doen? Drie trappen en drie stoten, is iets meer afwisseling.

Bij ons is ook heel veel steps gedaan. Daarnaast ook heel veel aerobics, dans (streetdance, tango enz), pietengym (toen met sinterklaas), volleybal, netbal, basketbal enz. Hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face: En anders moet je maar even een berichtje sturen, dan kan ik nog wel wat meer dingen opsommen voor je :wink:

Nee, we gaan zes trappen doen en dan ook nog een paar stoten doen. Maar meer stoten. Dit komt omdat dit toch wel wat leuker is dan stoten.
We gaan het eerst allemaal een voor een uitleggen en op het eind gaan we zegmaar de hele reeks achter elkaar doen.

Ik wil tamponbal
apenkooien
parcouren rennen/lopen

Rest van gym is altijd stom gelukkig ben ik al 5 jaar gymloos XD

Voeg rondjes rennen toe bij de warming up. Twee rond de zaal bijvoorbeeld. En daarna pas alle rek- en strekoefeningen.

We laten iedereen over de breedte van het veld rennen op en neer, met daarbij ook nog knieheffen, zijpas enz. Was ik vergeten erbij te zetten