gymles geven softball met honk stelen?

Hee meiden,

Ik moet woensdag gymles geven en uitleg geven hoe je een honk moet stelen als je aan het softballen bent.
Ik weet in ieder geval dat als de bal uit de hand van degene die gooit is, dat iemand die al in het veld staan mag gaan lopen en deze moet worden afgetikt, net als gewoonlijk. Maar hoe zit dat dan met diegene die wilde gaan slaan? Moet deze dan gewoon ook gaan rennen of hoe zit dat?
Ik hoop dat een van jullie weet hoe dit zit, want anders ga ik zo af met dat uitleggen :cold_sweat:
Let me know!
x

Dit kun je toch aan je gymdocent vragen.

Gestolen honk:
De honklopers kunnen ook het volgende honk proberen te bereiken zonder dat er geslagen wordt. Dit kan gebeuren als een honkloper naar het volgende honk rent en de verdediging is te laat met de aangooi op dat honk. Ook de achtervanger kan de bal laten schieten of verkeerd aangooien. Men spreekt dan van een gestolen honk.

http://www.caribe.nl/contentpage.php?section=onzesport&pageid=38

Gewoon even opzoeken met Google, ik krijg zoveel sites met regels wanneer ik zoek op “softbal regels”

Google kan je vast helpen

Wanneer iemand een honk wil stelen moet deze persoon inderdaad afgetikt worden ipv via het honk aanraken. De slagman mag gewoon verder met de slagbeurt waar hij mee bezig was.

Ik dacht dat je een softball en een honk wilde stelen oeps.

maar bedoel je dan dat nadat diegene die een honk heeft gestolen gewoom weer gaat slaan, dat je eigenlijk weer overnieuw begint?
ieiw

Dus dat diegene die aan het slaan was weer verder gaat?

Als de pitcher (de werper) de bal gooit en de slagman mist hem of het is een foutslag of wijd. En iemand van honk 2 bijvoorbeeld gaat rennen naar honk 3, moet de tegenpartij die bal die gemist was zo snel mogelijk pakken en diegene aantikken die het honk steelt om hem/haar uit te maken. Zo heb ik het geleerd met gym.

En diegene die aan het beurt was om te slaan is dan nog steeds aan de beurt.

Oh dus het mag ook als her foutslag is , good to know:)