Gym

Hoi girlsceners,

Ik wil graag jullie advies over gym.

Ik was in de eerste best goed 7en 8en in gym ik had toen een lerares
In de tweede had ik een leraar en me gym cijfers en dat waren echt zessen. In de eerste periode toen was mijn motivatie heel erg om laag gegaan. Als ik dan wel een keertje een 6,5 heb dan heeft de rest weer een punt hoger. Mijn klas is echte heel sportief.

Ik wilde hogere cijfers en was bang om dingen verkeerd te doen. Als gevolg waardoor ik meer dingen verkeerd deed. Bijvoorbeeld bij volleybal kan ik de bal niet eens doorspelen, voetbal kan ik de bal niet aannemen. Als de bal op me afkomt bijvoorbeeld handbal dan duik ik altijd weg. Als ik het probeer om te pakken lukt het vaak net niet. En ben ik niet snel genoeg om over te spelen naar mijn teamgenoten. Dat soort dingen. En bij toestellen ben ik ook bang om te falen maar dat lukt vaak nog net.

Ik zit er dus altijd tegen op te kijken als we gym hebben. Als we teams moeten kiezen dan was ik altijd als laatst over. Ik ga nu naar de drie havo en mijn vriendinnen naar drie mavo. Ik kom in een nieuwe klas en ik ben gewoon bang dat ik steeds faal in gym.

Elke les denk ik ja ik ga het goed doen maar als ik dan het doe wil ik het weer goed doen en dat lukt dan weer niet. Ik probeer echt me best te doen! Ik zit ook echt vanaf het begin van de zomervakantie tegen gym optekijken.

Me andere cijfers zijn overigens wel goed…

Hebben jullie tips? Of kunnen jullie helpen met deze soort situaties?

Xx Megan

Ik had in mijn middelbare schooltijd echt een haat aan gym dus ik begrijp heel goed dat je niet naar gym wilt.

Ik heb eigenlijk geaccepteerd dat ik niet echt sportief ben en ook echt niet goed in spellen. Ik deed er eigenlijk heel luchtig over. Dus als ik iets moest doen was het van hee guys ik ga het proberen maar verwacht niet teveel. En dat nam iedereen altijd wel gewoon goed.
Het is helemaal niet erg als iets niet lukt. Ga je dan ook niet schamen als iets niets lukt.

En waar het om gaat bij gym is dat je je best doet. Op mijn school kreeg je gewoon een voldoende als je altijd je best deed. Ook al vang je die bal niet, maar je doet er wel moeite voor is dat juist goed! Het hoeft niet altijd perfect te gaan!

Het komt echt goed!

^ dat is dus het probleem. Wij krijgen een cijfer hoe goed je iets kan. Als je het niet kan en je doet je best hoef je geen voldoende te verwachten😥

^
Wow mag ik dat een rare gang van zaken vinden?
On topic: is er iets dat je zou kunnen helpen om je motivatie van de eerste weer terug te krijgen? Misschien dat dat helpt

Ja vindt ik ook… in de eerste hadden wij een lerares en daarmee kon ik best goed mee opschieten en nu hebben we hele sportieve leraren en daar wordt ik dan nog onzekerder van.

Want dan is het heel erg van ja iedereen kan het en jij ook. Ik hoop echt dat gym snel voorbij is :confused:

In het nieuwe jaar met een nieuwe klas: meteen zelfvertrouwen uitstralen, niet ertegen op kijken en gewoon je best doen (en als het niet lukt, laat het dan, wat maakt gym jou nou uit, als de rest van je cijders gewoon goed is :sunglasses: ). Je kan er ook gewoon een beetje om lachen. Je krijgt toch een nieuwe klas, kun je daar dan ook wat vriendinnnen in maken? Zo ja, als je gym hebt, doe er dan luchtig over en maak er iets grappigs van als je de bal net misslaat. Je vriendinnen zijn misschien weer minder goed in nederlands/biologie enz.

Thanks iedereen voor het reageren♥️ Heeft iemand anders nog tips?

Gewoon proberen mee te spelen met het spel. Je krijgt gewoon een 6 als je meedoet en het probeert. (Behalve met rennen; dan moet je wel een goede tijd halen om een voldoende te halen).
Ik was er ook nooit goed in en had daarom geen zin om te gymmen, maar ben wel gewoon geslaagd. Vraag eens aan je leraar als je zelf teams mag maken of op niveau. Het leukste vond ik als ik met mijn vriendinnen mocht voetballen, omdat die ook niet van voetbal houden en je niet uitlachen.

Ja al mijn vriendinnen zijn goed in gym maar ik had dan ook de sportiefste klas met de beste cijfers Haha (ik viel trouwens niet onder de sportieve) hopelijk is het dit jaar minder