Hoi girlsceners,
Ik wil graag jullie advies over gym.
Ik was in de eerste best goed 7en 8en in gym ik had toen een lerares
In de tweede had ik een leraar en me gym cijfers en dat waren echt zessen. In de eerste periode toen was mijn motivatie heel erg om laag gegaan. Als ik dan wel een keertje een 6,5 heb dan heeft de rest weer een punt hoger. Mijn klas is echte heel sportief.
Ik wilde hogere cijfers en was bang om dingen verkeerd te doen. Als gevolg waardoor ik meer dingen verkeerd deed. Bijvoorbeeld bij volleybal kan ik de bal niet eens doorspelen, voetbal kan ik de bal niet aannemen. Als de bal op me afkomt bijvoorbeeld handbal dan duik ik altijd weg. Als ik het probeer om te pakken lukt het vaak net niet. En ben ik niet snel genoeg om over te spelen naar mijn teamgenoten. Dat soort dingen. En bij toestellen ben ik ook bang om te falen maar dat lukt vaak nog net.
Ik zit er dus altijd tegen op te kijken als we gym hebben. Als we teams moeten kiezen dan was ik altijd als laatst over. Ik ga nu naar de drie havo en mijn vriendinnen naar drie mavo. Ik kom in een nieuwe klas en ik ben gewoon bang dat ik steeds faal in gym.
Elke les denk ik ja ik ga het goed doen maar als ik dan het doe wil ik het weer goed doen en dat lukt dan weer niet. Ik probeer echt me best te doen! Ik zit ook echt vanaf het begin van de zomervakantie tegen gym optekijken.
Me andere cijfers zijn overigens wel goed…
Hebben jullie tips? Of kunnen jullie helpen met deze soort situaties?
Xx Megan