Gym

Hallo,

Dit is mijn eerste topic,ik heb al wat rondgekeken en gezien dat er best wel goed advies wordt gegeven door lieve meiden. Ik hoop dat dit ook bij mij het geval is. :upside_down_face:

Ik kom volgend jaar in een nieuwe klas. In mijn vorige klas waren er meiden die al borsten hadden en dus ook een beha. Ik heb dat nog niet,ik ben klein voor mijn leeftijd en heb nog helemaal niks. Toen was het ook ongemakkelijk om me om te kleden waar zij bij waren want ik had een hemdje en zij een beha. Nu wil ik me niet meer ongemakkelijk voelen maar juist zelfverzekerd en niet onzeker. Het volgend schooljaar is eerste keer gym ook wel ongemakkelijk voor iedereen denk ik wel,want je kleedt je om met meiden die je bijna niet kent.

Ik kon daar nooit echt goed mee omgaan. Ik ben nog niet ongesteld geweest en heb daar vorig jaar dus over gelogen ik wil het nu niet gaan doen. Maar er komen twee meiden uit mijn oude klas in mijn nieuwe klas en ik weet gewoon niet wat ik moet doen. :sob::muscle:

Weten jullie wat ik kan doen? Een advies? Of misschien tips? Heeft iemand hier ervaring mee?

Als je kan reageren,wil je dat dan ook zo snel mogelijk doen? Dat zou lief zijn. :bowing_man:

Liefs.

ff

Ik schaamde me juist dat ik rond mijn 12de al ongesteld was en borsten had, en droeg eigenlijk nog heel lang hemden over mijn bh omdat ik me schaamde. Pas toen ik begon op de middelbare school ben ik gestopt met het dragen van hemden, maar over ongesteldheid praatte ik niet. Kan me ook niet herinneren dat er bij ons veel over gepraat werd, of dat er Ć¼berhaupt op gelet werd.

Over dat liegenā€¦ Juno geeft al een goed voorbeeld, zeggen dat het onregelmatig is. Je zou ook kunnen zeggen dat je dacht dat je ongesteld werd, maar dat het toch niet gebeurd is.

Je zou misschien ook kunnen gaan kijken naar een push-up bh, ik heb hier verder geen ervaring mee dus echt tips hierover kan ik je niet geven.

Succes in ieder geval.

Bedankt voor je reactie! :upside_down_face: Ik weet niet waarom ze er zo mee bezig zijn,ik zou zelf ook willen dat het niet zo was.

Bedankt voor je reactie! :upside_down_face: Ik wil geen bh dragen,tenminste nog niet wanneer het niet nodig is.
Ik draag hemden,maar ben bang voor de reactie van anderen. Dat ze denken dat ik geen borsten heb. Ik schaam me er heel erg voor.

Ik had hetzelfde probleem, ik was ook aan de late kant. Mij boeide het niet zo, waarschijnlijk zijn ze er minder mee bezig als je zelf denkt. Je maakt je zorgen om niks en veel kun je er toch niet aan veranderen :wink: