Gym

Heyhoi,

Ik maak dit topic aan, omdat ik zelf met gym niet goed ben in het onderdeel turnen. Zelf ben ik hier namelijk slecht in. Ik heb er geen bouw voor (ik ben erg lang), ben niet heel erg lenig (ik heb kromming in de rug, niet zichtbaar maar je krijgt er rugpijn van) en verder vind ik het ook eng om salto’s e.d. te maken. Nu, tijdens de gymlessen zijn we bezig met turnen en wel met ringzwaaien. Dat kan ik nog wel, maar nu gaan we heel ver uitbreiden met vogelnestje. Iedereen vind dit heel simpel, maar het lukt iedereen behalve mij, hoe hard ik ook mijn best doe. Ik val gewoon terug en het lukt alleen als ik een flinke duw krijg van de docent. Nu schaam ik mij hier heel erg voor, omdat het er stom uit ziet en ik het gevoel heb dat het zo makkelijk is dat klasgenoten me niet serieus nemen. Ze praten over mij, omdat ik dit niet goed kan… Het maakt mij verdrietig en onzeker, en ik ben teleurgesteld in mezelf. Ik heb veel doorzettingsvermogen, dus telkens als ik aan de beurt ben probeer ik het weer, maar het lukt niet alleen, alleen met veel moeite als de docent helpt.

Waar het eigenlijk op neer komt is: stel jullie hebben iemand zoals ik in de klas, zullen jullie dan negatief over mij praten en benadelen, zo van: ‘zei kan toch niks’? Vormen jullie een negatieve mening over zo’n persoon? Ze denken namelijk ook dat ik automatisch de rest ook niet kan, waardoor ik vaak laat gekozen word. Maar ik ben juist goed in balsporten, in mijn vrije tijd doe ik drie keer per week een balsport en ik ben er goed in. Ik Sta nu zelfs een 8 op gym (ook op inzet), voordat we begonnen aan turnen. En verder; vinden jullie het raar dat iemand niet kan turnen? Ik krijg gewoon erg het gevo dat mijn klas, met name de jongens, mij hierdoor als persoon minder aardig vinden. Dit komt ook door vroeger, waar ze mij vaak uitscholden als ik één ding ook maar verkeerd deed.

Het doel van dit topic is dus eigenlijk; wat vinden jullie van iemand die slecht is in gymonderdelen, zouden jullie diegene benadelen en wat doen jullie als je iemand hebt in de klas die niet goed is tijdens gym, ook uitlachen of niet?

Hier nog iemand die niet kan turnen. Ik kan en durf ook echt geen salto te maken, dus was heel blij dat we voor de salto’s (was bij mij meer een koprol maarja) geen cijfer kregen. Ik wordt ook soms laat gekozen omdat mensen meteen denken van die kan niet turnen dus dan kan ze ook niet rennen, balsporten etc. Ik denk niet dat mensen je hierdoor minder aardig gaan vinden, dat zou wel raar zijn. Ik denk dat je onzeker bent en daarom denkt dat mensen je hierdoor minder aardig gaan vinden.

Ik wordt ook nooit uitgelachen en heb iedereen gewoon uitgelegd dat ik niet goed ben in bepaalde onderdelen van gym en dat ik er wel mijn best voor doe. Als je gewoon snel opgeeft en je best niet doet dat snap ik wel dat mensen anders over je gaan denken (niet in de zin van niet aardig ofzo).

Dat ben ik met je eens! daarom probeer ik het elke keer weer, hoe erg ik me ook schaam, maar er zijn jongens die je hard om je lachen en dat maakt me verdrietig.

Ik herken je probleem heel goed, alleen ik heb problemen met alles bij gym. Ik ben gewoon heel erg asportief, altijd al geweest. Gym is dan ook altijd een ramp voor mij geweest. Op de basisschool was ik nog erg onzeker en deed ik ook heel erg mijn best maar het lukte me gewoon niet. Mensen scholden me toen ook gewoon uit en ja, dat voelt kut. Op de middelbare school zegt gelukkig niemand meer iets als ik iets niet kan. Maar dat gevoel als je ziet dat iedereen het wel kan alleen jij totaal niet blijft wel.
Turnen is maar 1 onderdeel dus ik zou er niet al te veel over inzitten. Jij weet zelf toch dat je in de rest wel goed bent? En je haalt hartstikke goede cijfers. Die mensen moet je maar gewoon proberen te negeren als ze iets zeggen.

Ik zou diegene helemaal kapot maken!

Kom op… welneeeeeeeeeee.
Ik ben het type dat diegene mee op sleeptouw neemt en diegene helpt.
Vraag de docent of een medeleerling om je te helpen.
Als je echt doorzettingsvermogen hebt, laat je je niet uit het veld slaan door de rest en al helemaal niet door jezelf.

Ik denk heus niet dat je klasgenoten er zo over denken. zelf ben ik ook niet echt geweldig in gym, doordat ik ontzettend zwakke gewrichten heb, en daarom kan ik ook niet altijd met alles mee doen, maar er wordt nooit slecht over me gepraat. als oplossing kan je misschien het er met je ouders, mentor of zelf gymleraar over praten, misschien hebben zij een oplossing. Vaak ben je meestal onzekerder dan dat het eruit ziet. Je hoeft je er geen zorgen over te maken, en gym telt meestal niet zo erg mee, dus ik hoop dat je er wat aan hebt!

Nee, ik zou je absoluut niet uitlachen. Ik ben zelf ook een beetje motorisch gestoord haha… Gewoon je best blijven doen, dan ziet je docent dat inderdaad ook. Gaat toch ook om je inzet en niet alleen maar of je iets per se supernetjes kan.

Nee, ik heb ook een hekel aan turnen. Ik kan het ook niet. Maar eigenlijk deed ik alles niet zo goed, dus ik stond wel bekend als het meisje waar je niet de bal aan moest geven haha.

ik zou zelf dan niet iemand uitlachen, maar het is verder helemaal niet persoonlijk bedoelt hoor… als jij bijv iemand ziet lopen met een knalgele broek aan en een hoge blauw hoed op zit jij vast ook wel een beetje te gniffelen, maar dat betekent niet dat jij die vrouw gelijk minder aardig vind ofso… het ziet er waarschijnlijk gewoon erg grappig uit… en doe anders elke avond wat stretch oefeningen, dan word je er vast beter in :slightly_smiling_face:

Ik heb ook zo iemand in mijn klas, diegene dat ben ik. Ik ben ook lang, en als we moeten koprol op de trampoline, en hetzelfde wat ij hebt, moeten doen, kan ik dat niet. mensen lachen me dan wel uit, maar ik heb niet het gevoel dat ze er aandacht aan besteden buiten de gymles, ik word meestal ook wel als laatste gekozen, maar het is maar gym, en mijn klas is heel gezellig. Ikzelf zou zo iemand nooit uitlachen, diegene is zoals ie is, klaar.

Ik ben ook echt hartstikke slecht in turnen!

Maar je zal altijd wel blijven denken dat de rest negatief over je praat, terwijl dat helemaal niet zo is!
Het is al heel wat dat jij gewoon je best ervoor doet, en toch dat turnen onder de knie probeert te krijgen!

En stel dat ik zo iemand in de klas had, niet ikzelf, dan zou ik die gene absoluut niet uitlachen. Ik zou 'm eerder gaan helpen.

Nee, mij maakt het echt helemaal niks uit. De een kan weer heel goed turnen en de ander niet.
Waar ben jij goed in? Denk daar maar even over na.
Je kan niet alles kunnen. Tuurlijk is het goed om te blijven proberen.
Maar ik kan je vertellen dat gym niet de belangrijkste lessen zijn.
Xx success