Gym Shuttle Run test

Hi :]
ik heb volgende week vrijdag de shuttle run test.
En ik heb echt een slechte concitie. Ik had:
Brugklas; 1. trap 6.5 2. trap 7.5
2e klas; trap 8

En bij ons met gym is het echt lullig. Al heb je trap 8 gehaald bijvoorbeeld.
Dan krijg je punt op je rapport meiden -2. En de jongens -3
Dus ik moet min. een 7.5 halen om een voldoende te staan. 5.5 dus.
En iedereen in mijn klas (op sommige na) hebben al trap 8/9 gehaald
En ik deed vorig jaar moeite om trap 8 te halen. Naja, ik wil mijn trap dus verbeteren. Want ik ga steeds hoger. Nja, ik heb een week de tijd om mijn conditie te verbeteren? Tips en hulp graag ;$

Oh jaa, vandaag had ik dus gym. En we moesten 16 min rennen.
Dus je word gesplitst in 2’en. Groep 1 loopt 1 min. Groep 2 daarna 1 min.
En zo door tot 4 min. En dan weer terug 3 min, 2 min etc…
Maar ik gleed uit. En viel plat op mijn bek. Wie kan mij helpen om dat niet
te voorkomen met de piepjestest?

oh dat is best streng bij jullie?

bij ons is trap 6 al een 6 ><
lol en ik zit in de 5e.

Volgens mij kun je in een week nou niet echt je conditie verbeteren…

Wat mij hielp (toen 'k nog mee kon doen, had laatste jaren veel hyperventilatie aanvallen met dat onderdeel) was sowieso door je neus ademen. Niet beginnen met snel lopen, maar nog gewoon normaal, red je gemakkelijk. En wat ook helpt, is bij een vriendin/vriend lopen en daar een gesprek mee aan gaan. Dan lijkt het heel snel te gaan.
Succes!

Jaa dat weet ik/
Maar ik beter mijn conditie ietsje verbeteren,
dan in mijn luie stoel zitten ;$

Same. Ik had ook altijd zoiets van: wtf is het nut van het heen en weer rennen in een gymzaal? Ik haatte ook altijd die stem en dat verschrikkelijke piepje X’D
dus ik stopte altijd bij trap 5.5 → net voldoende X’D

Thank god heb ik nu geen gym meer, alleen sportoriëntatie 8D

Oh dat vind ik echt vreselijk onnuttig. XD Net als de coopertest.
Maar inderdaad, niet meteen beginnen te rennen, dan ben je na een paar keer al bekaf, en als je niet meer kan gewoon stoppen.

Ik heb zo’n hekel aan de shuttle run test! Mijn conditie is echt dramatisch, ik haalde de laatste keer een 4,5 (trap 5,5), en dit jaar gaat er dus -1,5 vanaf. Ik doe echt m’n best en ga zo lang mogelijk door, maar het lukt me niet. Omdat een andere klas de shuttle run test gisteren hadden gehad, was ik bang dat wij dat vandaag zouden moeten. Dat bleek dus van niet, maar ik heb me er wel weer heel druk over gemaakt… Echt stom.

Shuttle run test en coopertest is ZO kut :l
Ik moet het ook doen, volgende module…
Ik heb ook een slechte conditie maar ik probeer het gewoon vol te houden, heb aan het eind dan wel ontzettende keelpijn, mn hart bonst dan ook in mn keel en een hoofd zo rood als een tomaat, maar wel een voldoende (A)

Boven mij;
dit zijn allemaal leuke reacties
Maar mag ik wat tips?

denk aan je crush als je die hebt, dan vergeet je het af en toe dat je aan het rennen bent of buiten adem :pensive:

haha wow. Wij krijgen gewoon welke trap je rent dat is je punt. volgens mij krijgen de jongens een half punt er bij en de meiden of zelfs een half punt erbij of het blijft hetzelfde.
Dat was alle jaren met school zo…

ja ik denk dat je eerder had oeten beginnen met oefenen en ik weet niet hoeveel meter je moet rennen per trap? Maar bij ons is het 4 x ofzoiets is een halve trap (op en neer)

we wisten het pas sinds vandaag.
En de jongen die ik leuk vind, zit in mijn klas.
Vandaag gleed ik uit tijdens 16 min. rennen, plat op mijn bek.
34 paar ogen mijn kant op.
En de ogen van die gozer ook ;$

bij ons is het makkelijker. wij ‘meisjes’ hoeven er minder moeite voor te doen om een hoger cijfer te halen,
omdat we meisjes zijn. jongens moeten dus een hogere trap halen om een voldoende te staan.

maar even OT: vraag of je je mp3 speler aan mag zetten, misschien dat je het dan langer volhoudt
(bij mij lukte het tenminste!).

woooooow strenge telling (of gewoon een heel andere test haha, met andere trap-dingen) want bij ons is het voor de jongens trap 10 = een 10
voor de meisjes is trap 9 een 10. Steeds een punt hoger dan de trap die je hebt.
wow.

Dat is echt vet streng ;o ik kom nooit verder als trap 3 :flushed: en dat is alsnog een 5.5 bij ons. Maargoed, ik heb een hele slechte conditie en ik heb zware astma :grinning_face_with_smiling_eyes:

ot; ik heb niet echt tips… ja je gewoon goed concentreren, en volhouden dat je het wel kan, en dat tegen jezelf zeggen.

Ik had een 8! =]
& dat is bij ons ook een 8. (bij de meisjes dan)

Kuskus.

Mijn gymleraar dit jaar vindt Shuttle Run test - letterlijk gezegd - bullshit.
:tipping_hand_man:
Dus gelukkig doen we daar niet meer aan.
Maar ik ik had wel altijd trap 9.

bij ons noemen ze dat ding gewoon ‘piepjestest’
nou, ik haal meestal ook maar trap 7.5 of 8 ofzo hoor.
het hoogste wat ik ooit gehaald heb was 8.5, dat was in de 3e. En ik wil megod niet weten wat ik dit jaar ga halen. 6 ofzo. mijn conditie is echt heel erg achteruit gegaan.

Wat ben ik blij dat we die test dit jaar niet meer hebben :headbang2