Gym les...

Hallo allemaal, ik zit met een probleem:
ik ben nogal zwaar en daar heb ik dus een probleem mee met gym.
ik heb dan alleen last met turnen, want teamsport vind ik geen probleem.
Mijn moeder zegt dat ik met mijn gym docent moet gaan praten, maar ik ben bang dat hij gaat zeggen dat je niet overal goed in kan zijn en ik het maar gewoon moet proberen. Of dat hij me gaat helpen. Maar dan voel ik me heel onzeker.

Wil iemand mij hierbij helpen?

Ik vind turnen ook altijd heel vervelend!! Ik kan gewoon geen salto’s enzo. Maar bij mij zijn er altijd wel anderen die er ook niks van kunnen en dan lachen we er gewoon om met z’n allen + als je je leraar je laat helpen, lukt het vast wel (is bij mij ook altijd zo). Dus niet onzeker zijn en gewoon proberen!! En voor je overgewicht hoef je je al helemaal niet te schamen.
En als je echt niet wil zou ik inderdaad met de leraar praten, maar het is juist een fijn gevoel als je iets uiteindelijk kan, wat je eerst niet durfde/kon!! xx

Bij ons werden de kinderen die niet zo goed konden turnen bijvoorbeeld niet zulk goed evenwicht hadden speciaal geholpen door de leraar. maar misschien kan je met de leraar praten?

Pff, ja ik heb ook een hekel aan turen. Ik kan de handstand niet eens en ik denk telkens dat ik eruit zie als een debiel, haha! Maar ik zou ook met je leraar gaan praten. Het is even een grote stap, en ook heel eng, maar beter als dat je je de hele tijd zenuwachtig maakt voor de gymles, toch?

Ik ben ook echt een ramp in turnen. Ben gewoon niet lenig. Je kan het gewoon tegen de leraar zeggen, hulp is niks mis mee toch? Wij moeten altijd met hulp. Anders kan je proberen meer te sporten zodat je misschien iets minder zwaar word. (Niet lullig bedoeld!)

Gewoon met de docent praten over wat de mogelijkheden zijn zodat jij ook een voldoende kunt halen voor dit onderdeel. Waarschijnlijk zal hij/zij gewoon zeggen dat je je best moet doen en daarop wordt beoordeeld.
Daarbij is het juist goed voor je om te sporten, zeker als je overgewicht hebt.

Bij mij op school werd je vooral beoordeeld op je inzet. Misschien moet je even met je leraar overleggen over de andere mogelijkheden, hij moet ook wel snappen dat je niet overal goed in kan zijn.

Bij mij zit ook een wat zwaarder meisje, zij heeft gewoon tegen de leraar gezegd dat ze niet meeturnt en hij zei dat ze dan een 1 zou krijgen voor alle turnonderdelen, maar ze heeft liever een 1 dan dat ze meeturnt.

Weet je, je gymleraar heeft een opleiding gedaan wat te maken heeft met sport. In die opleiding heeft hij met veel doelgroepen te maken gehad en hij respecteert ook iedere doelgroep.
Je zal toch echt naar hem toe moeten gaan en ja, de kans is groot dat hij zegt dat je niet alles kunt, wat dat kan ook niet. Niemand kan alles. Leg hem gewoon uit waarmee je zit en hij zal je gaan helpen. Je moet het toch toen waarschijnlijk, maar dat is een overwinning op jezelf.