Gym hoofddoek

Hee ik ben een meisje van bijna 13 jaar en zit ong. pas 3 maanden op de middelbare school! Het bevalt me er totaal niet! Maar daar heb ik een andere topic voor!
Ik wil het nu even hebben over mijn sport hoofddoek"
Ik heb aan het begin van het jaar een sport hoofddoek gekocht daar sportte ik dus al een tijdje mee en dat vond mijn sport docent gewoon goed! Totdat we sportdag hadden! Een andere sport docent kwam naar me toe en zei tegen mij dat ik niet met mijn soort hoofddoek mocht sporten, hij zei dat ik met een sport hoofddoek moest sporten. Ik zei tegen hem dat de hoofddoek die ik op had een sport hoofddoek was. Maar hij zei dat ik dus niks bij mij nek mocht hebben, toen zei hij dat tegen mijn sport docent en hij zei dat toen ook tegen mij in de eerste instantie snapte ik het wel voor veiligheid en alles! Maar ik vond het wel raar dat mijn gym docent er niks van had gezegd! Pas wanneer een andere docent het zegt! Naja mijn ouders hebben een gesprek gevoerd jet mijn coördinator en alles want zij vonden het ook best raar want mijn zus heeft al zes jaar gewoon met een normale hoofddoek gegymd en ook gewoon iets voor haar nek. Maar tegen haar hebben ze dus helemaal niks gezegd! Naja ik was het er wel mee eens dat ik voor de veiligheid niks bij mijn nek mocht hebben. Dus moet ik de week na al het gebeuren een hoofddoek dragen die NIET voor je nek zat! Ik heb dus mij. Hoofddoek naar achter gedaan op een manier maar tijdens het sporten zakt hij de hele tijd af! Dat is zo irritant hij zit alleen goed vast als hij voor mijn nek zit maar dat mag dus niet! Dus ben ik echt heel vaak naar de wc gegaan om mijn hoofddoek vast te zetten en een manier te vinden maar het lukte gewoon niet dus zat ik heeltijd met mijn handen op me hoofd, ik schaamde me kapot en ik heb daar sowieso geen vrienden dus er was ook niet echt iemand om me te steunen jammer genoeg! Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, en ik kan ook niet alleen met een kapje sportte want niet heel mijn haar past ik mijn kapje…! Ik hoop dat iemand mij kan helpen… Hierdoor ga ik ook liever niet gymmen! En ik heb 4UUR gym in de week!!! Dus dat is niet zo fijn!! Ik hoop echt heel erg dat iemand mij kan helpen!! Alvast bedankt!!

Koop een goede sporthoofddoek!

Als je op google sporthoofddoek op zoekt zit die doek daar overal ook gewoon om de nek. Dus ik snap niet wat voor een doek die docent dan bedoeld?

Ja dat vond ik heel raar! Maar ja…

ja zo’n sporthoofddoek zit zeg maar vast om je knot gewikkeld waardoor je inderdaad geen doek in je nek hebt zitten

Een goede sport hoofddoek heeft gewoon dat dat het doek om je nek strak zit zodat er niks kan gebeuren maar dat mag dus ook niet jmmr genoeg…

Sirieus heb je de site?:face_with_raised_eyebrow:
Aub stuur em

huh nee ik heb geen site?

Ik had op de basisschool een meisje die haar hoofddoek op die manier droeg, dus het hoeft niet speciaal een sporthoofddoek te zijn. Zoek eens op Google, er is vast wel iets te vinden!

Owhh okeee bedankt! Dus gewoon met een kapje…:face_with_raised_eyebrow:

Vraag anders je moeder of zei een manier weet om m goed vast te knopen. Ik had vroeger een klasgenootje en zij hoefde met gym geen hoofddoek op. Maar dat zal niet voor iedereen een optie zijn dus dat was een beetje een nutteloze reactie, haha!

Dan was zij vast nog jong en nog niet in de puberteit! En anders is het haar of haar ouders keuze geweest. Maar als ik een hoofddoek draag doe ik dat ook tijdens de gymlessen. Ik heb het aan mijn moeder gevraagd maar zei heeft mij een manier laten zien maar die hielp ook niet echt!
Alsnog Bedankt!

Officieel hoef je volgens mij niet mee te doen met de gymlessen als je een hoofddoek draagt. Dat zeggen ze bij ons in ieder geval wel.

Ik praat hier net als jij over de middelbare school. Dus nee dat meisje was niet jonger dan jij en het is duidelijk dat jij wel in de puberteit zit. Ik probeer je alleen maar te helpen hè…
Succes ermee dan.

Owwhhh thaaankss heel erg bedankt!!!M

Was het maar zo!!!

Dat is wel onzin… Dat kan jou school helemaal niet maken.
In nederland is iedereen verplicht om mee te doen aan alle lessen.
Gym zit in het basispakket dus daar moet je aan meedoen, ongeacht je geloof.

Ter sprake: een dergelijke hoofddoek (om de knot gebonden en niet om de nek) is een typisch turkse hoofddoek. (Ben zelf geen Turkse, maar het is wel waar) Ik heb er zo een liggen, als je wilt note ik de instructies met foto/ video zodaf je het na kunt maken. Het is wel heel erg mooi en classy hoor!

Maaaaar: ik zelf zou nooit over straat mogen met zo’n hoofddoek omdat die de nek niet bedektt en dat hoort wel zo. Misschien dat je ouders het geen probleem vinden als het alleen voor gym is, maar vraag het eerst even!
Verder: als je bv werkt bij een psychatrrische inrichtig, mag een hoofddoek om de nek nist voor de veiligheid, zo zullen ee meer beroepen zijn! Maar daar ben je nog niet haha, eerst de middelbare school!

Ik zou het heel graag willen dat u dat laat zien over die hoofddoek! En ik wil ook niet dat ik niet ga gymen, want gym zelf cind ik wel leuk, en dat hoort er gewoon bij natuurlijk! En ik ga buiten ook niet lopen met niks voor me nek wat je moet je nek natuurlijk wel bedekken. Klein vraagje… Draagt u ook een hoofddoek? En mijn ouders vonden het echt ehel erge onzin dat ik niks voor mij nek mocht , mijn zus heeft zelf ook al op dezelfde school 6jaar gewoon met haar normale hoofddoek gegymd en toen is er helemaal hiks van gezegd! Maar er is geen andere keus! Vrees ik.

Ik gymde gewoon met een kapje. Maar mijn school was ook een echte allochtonen school.

ik had er geen problemen mee. Nu gym ik gewoon met hoofddoek en als er van mij word gevraagd om zonder te gymen dan doe ik het met een kapje.

mijn haar is te dik voor zo’n kapje, en hij valt de hele tijd af! Bij jou niet?