guys, help me.

oke, normaal maak ik nooit van dit soort topics aan, maar dit moet er echt even uit. lang verhaal, dus:

Ik had een beste vriend. Vanaf de brugklas, en ik zit nu in de derde. Hij had in de eerste een paar vrienden, ik een paar vrienden. Veel afspreken enzo, ik deed eigenlijk alles met hem. In de 2e kreeg ik mijn beste vriendin. We hebben allebei hem een tijdje leuk gevonden, maar we zijn allebei al over hem heen. We zijn zo ver over hem heen, dat we nu ruzie met hem hebben. De vriendschap tussen mij en hem was niet meer wat het geweest was met de verschijning van mijn beste vriendin. Hij kreeg meer vrienden, ik kreeg meer vrienden: we groeide uit elkaar. Toch nog vaak afspreken, chillen etc.
begin 3e wilde wij nog wel steeds afspreken, maar hij had steeds een smoes, huiswerk (wat hij nooit deed), straf (wat hij nooit had), hij had met iemand afgesproken (met wie dan? Hij zat de hele avond toch op msn) of zijn familie was er.
steeds meer begon ik vraagtekens te krijgen bij onze ‘vriendschap’.
Een vriendschap die van zijn kant bestond uit de zinnen: ‘zullen we zoenen?’, ‘zullen we neuken?’ en natuurlijk altijd de webcam aan. Ja, de webcam. Onze ‘vriendschap’ was meestal op de computer en in de zomers kwam het soms voor dat we bij elkaar zaten.
het kwam zelfs zo ver in de derde dat hij niet meer hoi zei, en later zelfs niet eens meer naar ons keek. Van de een op de andere dag.
ik vroeg hem op msn waarom hij zo deed, antwoord: jullie zeggen ook geen hoi. Of: ik doe niets? Altijd 1 van de 2 redenen was zijn antwoord op alles.
sinds een tijdje (een week voor de voorjaarsvakantie) heb ik er genoeg van, verwijdert van msn, hyves, skype, we negeren hem. He’s out of the picture.
Maar ik ben hier geen ster in, en na een week kan ik het niet meer opbrengen en ben ik alles vergeten, de negatieve dingen tenminste. Ik ben zo naïef dat ik denk dat onze vrienschap weer helemaal goed is en dat de goede tijden weer zullen terug komen.
maar nee, in de voorjaarsvakantie zei die niets op msn, (hyves + skype waren nog anti-hem). Tot afgelopen zaterdag mijn vriendin hier was en we (weer) ruzie met hem kregen, om niets.

Nou ja, jawel. Om een ander meisje, een (ex)vriendin van me die ik al mijn hele leven ken.
hij noemde haar lelijk, dik & bovenal: hij was niet verliefd op haar want hij viel niet op negers. Mijn reactie? Ik vertel het haar. Ik vind dat als je nog een beetje vriendinnen bent, dat je eerlijk moet zijn en als dit in mijn geval zich had voorgedaan, had ik het zeker willen weten.
zij vind hem leuk, hij haar niet (dat was wat hij mij vertelde). Mijn gesprek met haar was van haar kant: oh? en ‘niet waar’ of ‘echt?’. Maar voorderest bleven ze goede vrienden en veranderde niets. (wat ik ook niet wilde, ik bedoelde het alleen maar goed.)

tot vanavond. Ze begon een gesprek met mij en ik kwam erop terug dat hij had gezegt dat het niet zo was. Ik vroeg wat hij precies had gezegd en het gesprek begon een bepaalde spanning te krijgen. Tot opeens van haar kant kwam dat ze zich beter dan ik voelt en dat ze ook beter is, en dat ze beter weet dan ik. Nou, zoiets moet je niet tegen me zeggen, en vooral niet als ik het beste met je voor heb.

het kwam erop neer dat hij het had ontkent (alles!) en dat zij hem geloofde. (geef haar is ongelijk, wij zijn een klein jaar niet meer vriendinnen en hij is haar lover).
ze blokte me en op hyves had ze me ook verwijdert. Meestal laat ik het hierbij, maar met haar wilde ik geen ruzie. Op de basisschool waren we beste vriendinnen.
nou en ze was boos, pissig en ze heeft zelfs gezegd dat het haar niets meer uitmaakt en dat ik mag doodvallen.

ik belde haar tenslotte op om mijn excuus aan te bieden en mijn gelijk te halen, zonder succes trouwens. Ik ben nu niet alleen mijn ‘beste vriend’ kwijt, maar ook een oude ‘beste vriendin’. Dat laatste maakt me opzich niet zo uit, we waren toch geen vriendinnen meer. Maar die blikken die ik nu op school kan verwachten, daar word ik al ziek van bij de gedachte.
dat hij het ontkend, dat is wat me echt raakt. Is die 2 en een half jaar vriendschap nou allemaal nep geweest? De zoenpogingen en de late uurtjes sms’en en msn’en waren allemaal nep? Niet gemeend? Die band waarvan ik dacht dat die best close was, was helemaal niet close?

het gesprek eindigde met ik: ‘dus dit heeft geen zin meer?’ zij: ‘als het aan mij ligt niet nee, maar daar was ik al heel snel achter, anders hang je toch lekker op? Ohnee, wacht maar ik doe het’. Piep, piep, piep.

Alle gesprekken van msn heeft ze naar hem doorgestuurd, en ik ben nu vast het lachertje. Wat moet ik nou doen? Het is duidelijk dat ik ze allebei niet meer terug krijg. Helaas heb ik mijn berichtgeschiedenis laatst nog verschoond, dus dat ben ik (HELAAAS HELAAS!) ook kwijt. Zelfs als ik die aan d’r geef is het nog niet goed, want ze heeft er nu toch niets meer aan.
Help me. Wat is jullie mening hierover + wat moet ik doen? Mijn ouders vertellen is geen optie. Als ze erachter komen dat ik weer problemen heb door die jongen, of weer ruzie heb op msn, is het huisarrest en de computer voorgoed de kamer uit. En dat ding is echt mijn alles.

Respect als jullie het lange verhaal hebben gelezen (sorry voor spelfouten etc. maar dit moest er even snel uit, voel me al een stuk beter.)

ik lees zelf ook nooit lange teksten, maar please lees dit. (:

Wow neu sorry, dit gaat me te ver XD (Te lang, haha)

samenvatting:
beste vriend die ik al 2 en half jaar ken heeft me ‘ingeruild’ voor een basisschool-vriendin en mijn hart zo goed als gebroken en ik wilde haar daarvoor ‘beschermen’ met al mijn goede bedoelingen. dit is verkeerd opgevat en alles wat hij over haar zei (dik, lelijk, neger- onder het mom: 'ik valniet op negers) vertelde ik haar en hij ontkent dit. nu ben ik hem kwijt, en haar.
probeerde het goed te maken, maar k mag (quote) doodvallen.

idd te lang.
doe anders ff alinea’s, leest fijner

dit vond ik allang.
Sorry, maar ik ga een begin maken met het XXXXXXXXXXXXXL verhaal !

ik heb t gelezen (ben nu ff heel trots op mezelf, want wát een lap tekst =P).
een lastige situatie, maar ik zou me er niks van proberen aan te trekken. hij vindt stoer zijn belangrijker dan jullie vriendschap, dus bij voorbaat is dat al niet goed…
die oude beste vriendin moet je gewoon laten gaan, je krijgt waarschijnlijk toch nooit gelijk en aangezien je al heel lang geen contact met haar gehad hebt, maakt t op zich voor jou ook niks uit. =)
die gozer wil gewoon dat jij je kut voelt, en dat is m nu dus gelukt. geef m dat lolletje niet. als je m ziet op school moet je m niet gaan doodnegeren, maar m gewoon aankijken en naar m glimlachen => dat laat m zich kutvoelen.
SUCCEES MEIS!

Als ze al zo reageren, denk ik dat je er nu achter bent gekomen dat je goeie vriend toch niet zo’n goeie vriend is!
Ik zou me er een tijdje niet mee gaan bemoeien, en als hij jou vriendschap mist komt hij terug.

Ik snap het niet.

moeilijk zeg wijzigen / quoten :expressionless:

Okee ik heb het gelezen :grinning:
Doe ik vandaag nog iets nuttigs…
FIRST kijk in je 'prullebak van de computer ofcourse xD
Geloof me, dit heeft mij ook gered! xD

Verder, je hoeft er niet zoveel mee te doen. Ze zijn het het niet waard
Geloof me verspil je tijd en energie er niet aan maar laat het verleden achter je.
Ja standaard maar gewoon zo waar en zo moeillijk.

Je zij dat je meer vrienden enzo maakte en ik weet zeker dat er wel iemand bij zit waar je op kan vertrouwen. Ga niet roddelen of zeuren of klagen over die jongen en (ex)vriendin maar geniet gewoon van alles.

En schrijf nooit meer zulke lange stukken!

ik heb het helemaal gelezen, heel verhaal, maar wat wil je nou eigenlijk voor reacties? tips, of wat je beter niet had kunnen doen?
tips zijn er nl. niet echt, je kunt hier niks meer aan doen. je kunt hoogstens aan allebei je excuses aanbieden.
Xx.

ahwww wat gemeen van hem, en haar ook wel een beetje.
laat ze vallen ö

okee hele erge spelfouten!$
hahaa schrijf ik ‘zij’ nou echt met ij? O.o

upjee

Hmm heb het wel gelezen… Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Eerste gedachte; laat ze lekker. Ze zijn het niet waard en jij weet wel beter!

1. prullebak al gecheckt. niets meer te vinden.
  2. aan haar heb ik mijn excuus aangeboden, heeft niet geholpen.
  3. aan hem bied ik nooit mijn excuus aan, hij heeft hier dingen verkeerd gedaan, niet ik.

Jezus, het leest vlot
dus het valt wel mee die lengte xD
Als het nou vol spelfouten zat ofzo.
dan was het kut geweest

Maarja

Volgensmij ben je veel te aardig voor mensen
Dat wijf verdient het niet en hij al helemaal niet
je moet niet bang zijn dat je het lachertje zult zijn, want die jongen zit fout en hij is een lul als hij dat gezegd heeft, en dat zal vast ook wel uit je msngesprekken blijken.
Bovendien zal je exvriendin ook aardig voor lul staan als het uiteindelijk toch waar blijkt te zijn.

1e deel v.d. titel niet zo toepasselijk :grinning_face_with_smiling_eyes: hehe
sorry , hier heb je natuurlijk niets aan.

@ toilet, ikhoop dat het zover komt. ik geloof in: wie goed doet, krijgt goed. maar ik vraag me af of ik wel goed heb gedaan? heb ik haar nou ‘beschermd’ of alleen maar haar verdrietig gemaakt?

@ hierboven: i know, maar dat zeg ik altijd: guys… al heb ik nu ff genoeg aan al die guys…

Nou ik heb het gelezen hoor.

Ik ben zo naïef dat ik denk dat onze vriendschap weer helemaal goed is en dat de goede tijden weer zullen terug komen.
Hier heb ik ook heel vaak last van, echt super irritant!

Verder; waarom zou je vrienden terug willen die jou niet geloven? Die zo over jou praten?
Ja ik heb dit probleem ook gehad… En wou die vriendin (bij mij ging het om een vriendin) ook terug. We zijn daarna ook weer vriendinnen geweest. En het was weer een goede band.
Maar het is weer fout gegaan… omdat ze heel erg over mij praatte. En ik dus opeens weer een lachertje was.

Ik zou dat soort mensen vermijden. Zij geloven jou niet?
Zij zijn het dan niet waard.

Hij liegt; een vriend die liegt wil je toch niet?
En vriend die tegen haar liegt, liegt ook tegen jou.

Ik zou nog wel even in real vragen aan die jongen waarom hij liegt.
Waarom hij zo doet.
Stap in de pauze naar hem toe (desnoods met een vriendin die voor jou is… als hij tegen je uitvalt dat je er niet alleen voor staat).

Ik weet verder niet heel goed wat ik er op moet zeggen…
Sorry!