oke, normaal maak ik nooit van dit soort topics aan, maar dit moet er echt even uit. lang verhaal, dus:
Ik had een beste vriend. Vanaf de brugklas, en ik zit nu in de derde. Hij had in de eerste een paar vrienden, ik een paar vrienden. Veel afspreken enzo, ik deed eigenlijk alles met hem. In de 2e kreeg ik mijn beste vriendin. We hebben allebei hem een tijdje leuk gevonden, maar we zijn allebei al over hem heen. We zijn zo ver over hem heen, dat we nu ruzie met hem hebben. De vriendschap tussen mij en hem was niet meer wat het geweest was met de verschijning van mijn beste vriendin. Hij kreeg meer vrienden, ik kreeg meer vrienden: we groeide uit elkaar. Toch nog vaak afspreken, chillen etc.
begin 3e wilde wij nog wel steeds afspreken, maar hij had steeds een smoes, huiswerk (wat hij nooit deed), straf (wat hij nooit had), hij had met iemand afgesproken (met wie dan? Hij zat de hele avond toch op msn) of zijn familie was er.
steeds meer begon ik vraagtekens te krijgen bij onze ‘vriendschap’.
Een vriendschap die van zijn kant bestond uit de zinnen: ‘zullen we zoenen?’, ‘zullen we neuken?’ en natuurlijk altijd de webcam aan. Ja, de webcam. Onze ‘vriendschap’ was meestal op de computer en in de zomers kwam het soms voor dat we bij elkaar zaten.
het kwam zelfs zo ver in de derde dat hij niet meer hoi zei, en later zelfs niet eens meer naar ons keek. Van de een op de andere dag.
ik vroeg hem op msn waarom hij zo deed, antwoord: jullie zeggen ook geen hoi. Of: ik doe niets? Altijd 1 van de 2 redenen was zijn antwoord op alles.
sinds een tijdje (een week voor de voorjaarsvakantie) heb ik er genoeg van, verwijdert van msn, hyves, skype, we negeren hem. He’s out of the picture.
Maar ik ben hier geen ster in, en na een week kan ik het niet meer opbrengen en ben ik alles vergeten, de negatieve dingen tenminste. Ik ben zo naïef dat ik denk dat onze vrienschap weer helemaal goed is en dat de goede tijden weer zullen terug komen.
maar nee, in de voorjaarsvakantie zei die niets op msn, (hyves + skype waren nog anti-hem). Tot afgelopen zaterdag mijn vriendin hier was en we (weer) ruzie met hem kregen, om niets.
Nou ja, jawel. Om een ander meisje, een (ex)vriendin van me die ik al mijn hele leven ken.
hij noemde haar lelijk, dik & bovenal: hij was niet verliefd op haar want hij viel niet op negers. Mijn reactie? Ik vertel het haar. Ik vind dat als je nog een beetje vriendinnen bent, dat je eerlijk moet zijn en als dit in mijn geval zich had voorgedaan, had ik het zeker willen weten.
zij vind hem leuk, hij haar niet (dat was wat hij mij vertelde). Mijn gesprek met haar was van haar kant: oh? en ‘niet waar’ of ‘echt?’. Maar voorderest bleven ze goede vrienden en veranderde niets. (wat ik ook niet wilde, ik bedoelde het alleen maar goed.)
tot vanavond. Ze begon een gesprek met mij en ik kwam erop terug dat hij had gezegt dat het niet zo was. Ik vroeg wat hij precies had gezegd en het gesprek begon een bepaalde spanning te krijgen. Tot opeens van haar kant kwam dat ze zich beter dan ik voelt en dat ze ook beter is, en dat ze beter weet dan ik. Nou, zoiets moet je niet tegen me zeggen, en vooral niet als ik het beste met je voor heb.
het kwam erop neer dat hij het had ontkent (alles!) en dat zij hem geloofde. (geef haar is ongelijk, wij zijn een klein jaar niet meer vriendinnen en hij is haar lover).
ze blokte me en op hyves had ze me ook verwijdert. Meestal laat ik het hierbij, maar met haar wilde ik geen ruzie. Op de basisschool waren we beste vriendinnen.
nou en ze was boos, pissig en ze heeft zelfs gezegd dat het haar niets meer uitmaakt en dat ik mag doodvallen.
ik belde haar tenslotte op om mijn excuus aan te bieden en mijn gelijk te halen, zonder succes trouwens. Ik ben nu niet alleen mijn ‘beste vriend’ kwijt, maar ook een oude ‘beste vriendin’. Dat laatste maakt me opzich niet zo uit, we waren toch geen vriendinnen meer. Maar die blikken die ik nu op school kan verwachten, daar word ik al ziek van bij de gedachte.
dat hij het ontkend, dat is wat me echt raakt. Is die 2 en een half jaar vriendschap nou allemaal nep geweest? De zoenpogingen en de late uurtjes sms’en en msn’en waren allemaal nep? Niet gemeend? Die band waarvan ik dacht dat die best close was, was helemaal niet close?
het gesprek eindigde met ik: ‘dus dit heeft geen zin meer?’ zij: ‘als het aan mij ligt niet nee, maar daar was ik al heel snel achter, anders hang je toch lekker op? Ohnee, wacht maar ik doe het’. Piep, piep, piep.
Alle gesprekken van msn heeft ze naar hem doorgestuurd, en ik ben nu vast het lachertje. Wat moet ik nou doen? Het is duidelijk dat ik ze allebei niet meer terug krijg. Helaas heb ik mijn berichtgeschiedenis laatst nog verschoond, dus dat ben ik (HELAAAS HELAAS!) ook kwijt. Zelfs als ik die aan d’r geef is het nog niet goed, want ze heeft er nu toch niets meer aan.
Help me. Wat is jullie mening hierover + wat moet ik doen? Mijn ouders vertellen is geen optie. Als ze erachter komen dat ik weer problemen heb door die jongen, of weer ruzie heb op msn, is het huisarrest en de computer voorgoed de kamer uit. En dat ding is echt mijn alles.
Respect als jullie het lange verhaal hebben gelezen (sorry voor spelfouten etc. maar dit moest er even snel uit, voel me al een stuk beter.)