Gsm verbod voor jonge kinderen

In Belgie willen ze een gsm verbod om de straling.
Ze vinden dat kinderen onder de zeven geen gsm zouden moeten hebben.

Hier het hele artikel http://www.telegraaf.nl/buitenland/21320236/Gsm-verbod_voor_kinderen.html

Wat vinden jullie?

Dat valt toch niet te controleren.

Zijn er dan kinderen onder de 7 met een gsm? Maar dit hierboven.

Dit artikel is niet helemaal juist volgens mij !

Mijn neefje met een gsm, ik kan het me gewoon niet voorstellen. Dat is gewoon écht jong nog… :flushed:

Misschien valt het niet te controleren, maar ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Vind het echt belachelijk namelijk als je op die leeftijd al een mobiel heb

Ik had op mijn 11e ook al een telefoon hoor… :cold_sweat: maar goed dat is toch weer wat anders dan 7

Wat boeit het nou of kinderen onder de 7 jaar een gsm hebben? Laat die ouders dat lekker beslissen, hun zijn verantwoordelijk voor hun kinderen.
Ik zou als ik later kinderen heb, ze ook nooit een telefoon geven als ze zo jong zijn, maar die ouders beslissen dat, niet de regering. Pff

Ik had er een toen ik 8/9 was. Niet dat ik hem echt gebruikte alleen maar als ik buiten was en dat was ik bijna nooit. :")

Verbod op mobieltjes? Doe er dan meteen een verbod op iPads en dat soort dingen bij. Krijgen die kindertjes tenminste wat meer algemene ontwikkeling.

Ik zou mijn kind wel een mobiel geven op die leeftijd geen iphone gewoon een nokia of zoiets zodat als er wat is hij/zij kan bellen.

Ja oke onder de 7 jaar dat snap ik wel, maar volgens mij weten ze dan amper hoe ze met die dingen om moeten gaan. (Kan ook zijn van wel maar idk.)
Maar als ze dat willen, waarom niet? Als hun ouders dat goed vinden laat ze lekker. Ik had op m’n 10de ofzo een nokia, maar alleen maar omdat m’n moeder toen een andere kocht, anders had ik er pas een op m’n 12de gekregen ^^

Maar het gaat de minister erom dat mobieltjes straling afgeven waarvan niet bewezen of ze daadwerkelijk schadelijk zijn.

Ik vind het debiel. Dat is toch de verantwoordelijkheid van de ouders, niet van de politie? Of het goed is, daar valt altijd over te discussiëren. Maar als dit wordt doorgezet kunnen ze net zo goed een verbod op hakken geven aan meisjes onder de 21, dat is namelijk heel slecht voor je als je groeit. Of een verbod op verzadigde vetten ofzo, is ook niet goed voor je.

ik vind het debiel dat kinderen van die leeftijd al een telefoon hebben, maar ik vind het nog debieler om dat wettelijk te verbieden. dat beslist iedereen toch zeker zelf wel, of hij voor zijn kind een telefoon koopt of niet. het hebben van een telefoon is verder geen bedreiging voor de maatschappij, dus is een verbod niet nodig en het lijkt me bovendien niet te controleren.

Ze hebben ooit een test gedaan met een GSM en straling… er werd pas een afwijking gemeten bij iemand die 12 uur per dag aan de telefoon zat en die afwijking verdween ook weer naarmate diegene minder ging bellen.

Telefoons voor kinderen van 7 vind een slecht idee, maar niet om de straling.

Overal komt straling vandaan. Je magnetron, tv,computer , satellieten etc etc dus dat stralings argument is bullshit. Om dat te kunnen ontwijken moet je anno 2013 in een ploeghutje gaan zitten. En dan nog ben je niet volledig vrij van straling.

Overigens vind ik het ook belachelijk dat 7 jarigen een mobieltje hebben,maar dat is weer een andere kwestie.

Dit inderdaad. En er zijn ook heel veel onderzoeken die gewoon geen effect hebben gemeten.
Een verbod vind ik te ver gaan, en je kan het toch niet controleren. Stop je geld en energie dan in wat anders.

Zelf vind ik het vrij belachelijk dat kinderen onder de 9 een mobiel hebben. Vaak zijn het smartphone achtige dingen (als het nou een oude nokia met snake en antenne was, is het iets anders) en als ouder zijnde zou ik het ook zeker niet doen. Denk ik nu.

Wat een heleboel mensen zich niet realiseren is dat dit de toekomst is. Voor ons klinkt het misschien belachelijk, maar de kinderen die nu geboren worden, lopen echt over 7 jaar met zo’n ding in de hand.
Ik loop nu stage op een middelbare school en de eerste klassen zijn iPad klassen. Geloof me, dat was een enorme schok voor me, maar zij weten niet beter.
Waarschijnlijk dachten mensen van 15,16,17 10 jaar geleden ook dat computers en internet niks was voor kinderen van 7, terwijl ik op mijn zevende wel op internet zat. (welliswaar speelzolder.nl en villa-achterwerk.nl, maar toch)

Het is gewoon een feit dat de maatschappij deze vooruitgang heeft en inmiddels past alles zich erop aan.
Het klinkt idioot, maar over 10 jaar weten we niet beter meer denk ik.

Ik ben er trouwens echt geen voorstander van en ik pleit gewoon voor oude nokia’s met antennes en snake voor kindjes onder de 10 en gewone schoolboeken ipv iPads. En dat ze buiten spelen, hutten bouwen en in bomen klimmen ipv op hun 12e al in bed liggen met random vriendjes.
Maar het is gewoon de toekomst en dat kun je niet tegengaan of verbieden denk ik.