Grote wallen.

Lieve iedereen,

ik heb een probleempje. Ik heb namelijk vrijgrote, donkere kringen onder mijn ogen en ik heb geen idee wat ik er tegen kan doen. Ik slaap 7/8 uur per nacht en volgensmij is dat voldoende.

Ik heb niet alleen wallen, maar ook een soort eh ‘snee?’ i don’t know hoe je het uit moet leggen onder m’n ogen. Volgensmij zijn het niet echt wallen dat, maar het gaat redelijk ver door in m’n gezicht.
Heeft iemand hier ook last van, of tips voor wallen/donkere kringen onder de ogen?

Thanx al vast, xx.

Ik snap wat je met snee bedoelt, een diepe lijn dat in je huid loopt toch?
Ik heb daar zelf geen last van, wel van erge donkere kringen.
Helemaal krijg ik ze eerlijk gezegd niet weg, maar dat komt omdat het bij iets genetisch is.
Ik gebruik een goede concealer om het te verbergen.
Ben je trouwens wel al eens een douglas of sephora binnengestapt?
Zij kunnen je soms ook helpen. Ik heb een tijdje een oogcreme van Vichy gebruikt.
Voor iemand met geneitsche donkere kringen waren ze best al wat verminderd. Misschien dat dit ook voor jou zou werken.

Verder is het naast goed slapen ook belangrijk dat je voldoende drinkt!

zorg voor voldoende nacht rust
gebrek aan vitamine
allergie
roken
gebrek aan water
niet te veel zout eten

Die donkere kringen valt niet heel veel aan te doen. Je huid is daar namelijk dunner. Je kan het wel camoufleren met bv. make up

Ik heb meestal ook zo´n ´snee´ ja!
Maar meestal camoufleer ik dat met een beetje foundation, gewoon opbrengen met je vingers en je ziet er zo goed als niks meer van!

Maar ik heb nou ook concealers van de hema gekocht, tegen wallen. Misschien helpt dat (vraagteken doet het niet, mijn hele toetsenbord ligt weer eens overhoop)

Ik heb ook van die ‘sneeën’ onder mijn ogen. Maar ze zijn zo klein dat ze me niet echt storen, al loopt m’n make up er wel eens in en dat is niet mooi :’)
Dus sorry, maar ik weet het niet. Ben blij dat ik blijkbaar niet de enige ben met zulke sneeën.

Donkere kringen zijn GEEN wallen.
Wallen zijn vochtophopingen.

Ik heb het ook(denk zelfs die ‘snee’ waar jij het over hebt, daarnaast liggen mijn ogen ook diep in mijn oogkassen wat het effect alleen nog maar meer versterkt) net als volgens mij 90% van wereldbevolking.
Donkere kringen kun je alleen camoufleren. Er is niks aan te doen. Behalve boos zijn op je ouders of een van je ouders voor het krijgen van een set slechte genen.

Waarschijnlijk vocht tekort. Als je te weinig vocht binnenkrijgt dan zie je dat vaak eerst rondom je ogen (je ogen gaan dieper in je oogkassen zitten, je krijgt donkere kringen, sneeën en gerstekorrels.

Dus 2 liter water per dag drinken (;

genoeg drinken, net theezakje op je wallen leggen? voldoende nachtrust

Die donkere kringen heb ik ook, heel mijn leven al eigenlijk. Ik slaap voldoende en eet vrij gezond, drink bijna alleen water, en toch heb ik dat. Zelfs met make up krijg ik het niet volledig weg, maar daarmee wordt het minder. Ik doe dan eerst roze concealer erop (van Catrice), en dan nog eens gewone vloeibaardere concealer. Dan is het wat minder, maar nooit helemaal weg helaas.

Die concealer van catrice helpt bij mij niet, essense ook niet. Dus ik ben yves rocher gaan gebruiken en die werkt echt heel erg goed!

Heb je al eens zo’n cafeïnestick geprobeerd? (van Garnier ofzo) Zelf geen ervaring mee maar hoorde van een vriendin dat het bij haar goed hielp!

In de meeste gevallen is vochttekort niet de oorzaak… Erfelijkheid is meestal de oorzaak. En daar valt niks aan te doen